Gå til innhold

Noen som har klart å bli kvitt cellulitter?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

Jeg er en jente på 18 år. Og jeg har masse cellulitter på rumpa og bakside av lårene, og på magen og begynner å få det stort sett over alt på kroppen.

Det er utrolig stygt.

Jeg er jo bare 18 år, det er jo nå jeg liksom skal være ung og pen, blir jo bare verre og verre fra nå av.

Så jeg har bestemt meg for å gjøre noe med det, vil så gjerne bli kvitt dem.

Og vil stramme opp kroppen skikkelig og.

Men hvordan kan jeg bli kvitt cellulittene??

Kan godt slutte å spise sukker, fett og brød.

Får man cellulitter av bl.a. å spise karbohydrater? I så fall kan jeg slutte å spise karbohydrater.

Da jeg var yngre var jeg mye tynnere og ville legge på meg, så har ikke tenkt over hva jeg har spist noe særlig siden da, har spist masse drittmat uten å bry meg. Og ikke trent. Er jo sikkert derfor jeg har fått så mye cellulitter.

Jeg trener aldri. Men jeg vil gjerne begynne å trene, men trenger litt motivasjon..

Skrevet

Jeg hadde litt cellulitter da jeg var på din alder og noe eldre. Selv om jeg var veldig tynn (175 cm, 52 kg). Etter at jeg begynte å trene ordentlig og legge om til et rent kosthold er de borte. Det krever mer enn bare litt innsats for å bli kvitt cellulittene, det er min erfaring.

Gjest Gjest_Hanna_*
Skrevet

Så bra at du klarte å bli kvitt dem! ^^

Noen mener at det ikke går an nemlig..

Jeg har veldig lyst til å slutte å spise usunn mat og begynne å trene da, for helsens skyld og.

Jeg er ikke så veeldig tynn, men er jo ikke tykk heller, er 170 høy og veier 54 kg. Og alt er bare fett :/

Men er redd for at jeg kommer til å bli kjempetynn om jeg begynner å spise sunt og trene.. :S

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

Jeg har hvertfall bestemt meg for å aldri mer spise dette:

- Sukker (som i godteri og sjokolade og kaker osv)

- Fett (som i potetgull osv)

Skal jo spise litt av det, det er jo ikke til å unngå, foreldrene mine lager jo middag av og til, så da må jeg jo spise det de lager, og det kan jo bli litt fett da... Men skal ikke spise sånn unødvendig kose-mat :P

Eller, i sosiale situasjoner så er det jo litt vanskelig å si nei noen ganger.. Men skal prøve å unngå det så mye som mulig.

Jeg har også hørt at karbohydrater gir cellulitter, så om det stemmer (?) skal jeg heller ikke spise:

- Poteter og rotgrønnsaker

- Brød (bare grovt knekkebrød)

- Pasta

- Hva mer er karbohydrater??

Skal heller ikke drikke noe med koffein i, og ikke noe med kullsyre i, for det gir cellulitter har jeg hørt. Stemmer det?

Og jeg skal drikke masse vann! 2 liter hver dag minst.

Har også hørt at pærer og banan gir mindre cellulitter, så det skal jeg spise mye av.

Er ikke helt sikker på hvordan og hvor mye jeg skal trene..

Men skal prøve å få kjøpt en rumpe/mage/lår trenings-dvd!

Og ellers liker jeg å sykle på trimsykkel. Kanskje jeg skal sykle 1 time annenhver dag i uken, er det nok?

Liker å jogge ute også, og å sykle ute, men det er litt vanskelig for meg å gjøre det, da jeg sliter litt med sosial angst osv.

(Men det går greit på solskinnsdager da jeg kan ha på store svarte solbriller... :P)

For det er kondisjonstrening som forminsker cellulitter, ikke sant???

+ styrketrening? Hva slags styrke-øvelser kan jeg gjøre?

Jeg skal også kjøpe en skrubbe-børste til å massere huden med.

Og skal se om jeg kan få kjøpt noe som gir bedre blodomløp.

Jeg tror jeg har litt dårlig blodomløp også, kanskje enda en grunn til cellulittene, for jeg er ofte kald på hender og føtter, så skal se om jeg kan få kjøpt noe som gir bedre blodomløp (helsekost-greier).

Men hva synes dere, om det jeg skrev, tror dere jeg kan bli kvitt cellulittene?

Har veldig lyst til å få dem bort til mai 2009!

Synspunkter og tips takk! :)

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

PS, skal heller ikke spise salt. Ikke salte maten, og unngå posesuppe og sånt så mye som mulig!

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

Og kanskje jeg skal kjøpe en detox-kur??

Skrevet

Oj, det hørtes slitsomt ut å gjøre alt det der!?

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

neida :)

Har lyst til å bli sunn og frisk! Og pen!

Så det er verd det :)

Skrevet

Ja, og da er det logisk å kutte ut hele matvaregrupper? Tenk på hva du gjør med kroppen din om du kutter alt av karbohydrater OG fett!

Kroppen trenger faktisk karbohydrater, proteiner og fett for å fungere, så det du gjør med å kutte ut to av tre er å ødelegge kroppen din.

Hva skjedde med å ha et balansert kosthold og trene?

Skrevet

Ok, så du skal ikke ha i deg noe som helst av karbohydrater (herunder sukker), fett, salt, koffein eller kullsyre? Lykke til med å leve på eggehviter resten av livet. :roll:

Kroppen din trenger fett, og også karbohydrater når du er såpass slank som du er! Spis nok sunn mat (dersom du ikke vil gå ned i vekt, og sliter med å spise nok, så spis nøtter og sunne oljer), tren både styrke og kondisjonstrening (bedre blodsirkulasjon kan som du sier minske cellulitter), og drikk nok vann, så kommer du langt. Men helt kvitt dem blir du nok ikke, så lær deg å lev med det. Og for all del, ikke få fobi mot visse næringsstoffer, kroppen trenger et variert kosthold, med både protein, karbohydrat og fett!

Skrevet

Hvis du virkelig går inn for det kan du bli kvitt appelsinhuden.

Dette fungerte for meg:

Meldte meg inn på treningssenter og begynte å trene tung styrketrening, 6 dager i uken (ja, veldig ivrig). En flink treningsveileder vil kunne anbefale deg noen øvelser og hjelpe deg med å sette opp et treningsprogram. Jeg ville bygge muskler fordi jeg var så tynn og muskler "stjeler" kalorier så mindre blir lagret som fett. Jeg gjorde kardio 2 ganger i uken, jogging, roing eller ellipsemaskin.

Det viktigste er kostholdet. Jeg kuttet gradvis ut alt av sjokolade, junkfood, potetgull, sauser, rømme, sukret drikke, smør/margarin, ost, godteri, pizza, og annen relativt næringsfattig mat til fordel for sunn, mager og næringsrik mat. Jeg tillater meg selv å spise ett usunt måltid i uka.

Jeg spiser bare grønnsaker, frukt, korn/havregryn, skummet melk og andre non-fat meieriprodukter, magert rødt kjøtt, fisk, kylling, kalkun, tunfisk, egg, proteinpulver, reker, nøtter, (fullkorns)pasta, ris og sikkert et par ting til som jeg har glemt å nevne her.

For noen vil dette virke som umulig, men jeg har holdt meg til dette kostholdet i to år nå og planlegger å gjøre det i framtiden også.

Jeg har aldri hatt mye fett på kroppen, men ved å endre livsstil har har jeg en fettprosent i nedre sjiktet av det som er normalt for kvinner og alle cellullitter er borte.

Goodbye forever, cellulite! :goodbye:

Og lykke til trådstarter. :)

Skrevet

Hva med den gyldne middelvei??

Litt mindre av det som er usunt (sukker og fett) og begynne å trene mer.

Det høres mye greiere ut synes jeg. Det er ikke bra å legge om livsstilen brått og plutselig bli helsefrik heller. Du skal se at små skritt også gir flotte resultater, selv om det kanskje tar litt lengre tid. Men sjansen er jo større for at du ikke sprekker underveis og greier å fullføre løpet su har startet :)

Jeg har i alle fall god erfaring med dette, og har blitt så og si kvitt alle cellulittene mine på under 6 måneder. Joho....

Skrevet

Spis normalt sunt, og tren. Når du er i dusjen, masser lårene slik at blodgjennomstrømningen bedres. Jeg brukte enkle skrubbehansker. Min cellulitter ble drastisk redusert etter at jeg begynte med dette.

Lykke til!

Skrevet
Spis normalt sunt, og tren. Når du er i dusjen, masser lårene slik at blodgjennomstrømningen bedres. Jeg brukte enkle skrubbehansker. Min cellulitter ble drastisk redusert etter at jeg begynte med dette.

Lykke til!

Signerer denne! Spiser litt mindre karbohydrater nå enn før,men har ikke kuttet dem ut, bare moderert det litt. Spiser masse (da mener jeg masse) frukt og grønsker da :jepp:

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Er det normalt at ei jente på 14 år å få cellulite??? det ødelegger livet mitt! jeg har fått mye mindre selvtillit pga den. jeg er tynn ikke altfor tynn, men tynn. jeg vet ikke hvorfor jeg fikk den sjukdommen. kan noen hjelpe meg, Værsåsnill`??

Annonse
Skrevet
Er det normalt at ei jente på 14 år å få cellulite??? det ødelegger livet mitt! jeg har fått mye mindre selvtillit pga den. jeg er tynn ikke altfor tynn, men tynn. jeg vet ikke hvorfor jeg fikk den sjukdommen. kan noen hjelpe meg, Værsåsnill`??

Eh, sykdommen ????

Cellulitter er da ingen sykdom.

Jeg har også cellulitter som jeg ønsker å bli kvitt, men jeg er da ikke syk for det.

Skrevet

Cellulitter er ingen sykdom, nei. De aller fleste jenter har cellulitter i større eller mindre grad da, så det å være fjorten og ha cellulitter er ikke unormalt. Om man er tynn, lubben eller tykk har ofte ingenting å si.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

men hvordan skal jeg bli kvitt dem?

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Det har jo allerede blitt nevnt noen bra tips .......

- ha riktig kosthold, og spise sunt.

- trene reglemessig

- massere området hvor du har celulitter

- ikke røyke

- drikke masse vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...