Gå til innhold

Er aktiv hele dagen - riktig kosthold?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Heisann! Jeg har en veldig fysisk jobb hvor jeg ikke sitter så mye som 10 minutter i ro på en arbeidsdag og lurer derfor litt på kostholdet mitt. Hvorvidt det er bra nok?

En typisk arbeidsdag:

7.00: Spiser to-tre skiver med ost, tomat og agurk

10.00: en bixit fullkornsbar

12.00: 2-4 skiver med syltetøy

14.00: et eple

17.00: middag (f.eks chiligryte, pasta, kyllingmiddag, wok)

(20.00: 2 skiver - spørs middagen)

Er dette for lite/for mye? Hvordan burde jeg aller helst ha spist for å yte maksimalt på jobb? Må sies at fisk er utelukket, samt løsninger på jobb som trenger mikrobølgeovn eller kjøleskap.

Setter stor pris på hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann! Jeg har en veldig fysisk jobb hvor jeg ikke sitter så mye som 10 minutter i ro på en arbeidsdag og lurer derfor litt på kostholdet mitt. Hvorvidt det er bra nok?

En typisk arbeidsdag:

7.00: Spiser to-tre skiver med ost, tomat og agurk

10.00: en bixit fullkornsbar

12.00: 2-4 skiver med syltetøy

14.00: et eple

17.00: middag (f.eks chiligryte, pasta, kyllingmiddag, wok)

(20.00: 2 skiver - spørs middagen)

Er dette for lite/for mye? Hvordan burde jeg aller helst ha spist for å yte maksimalt på jobb? Må sies at fisk er utelukket, samt løsninger på jobb som trenger mikrobølgeovn eller kjøleskap.

Setter stor pris på hjelp :)

Uten å være noen ekspert syns jeg kostholdet ditt ser greit ut, men jeg ville nok endret noe. Jeg ville ikke spist syltetøy på lunsjen min hver dag, og med mye aktivitet ville jeg lagt inn en brødskive/et knekkebrød sammen med eplet. Og er det ikke mye sukker i en bixit fullkornsbar? Jeg ville i tilfelle byttet ut denne med en yoghurt (med lite sukker) og en frukt evt. et knekkebrød. Og jeg ville spist kveldsmat hver dag.

Du sier ikke noe om høyde/vekt/kjønn, men med de endringene jeg nevner over + en del fisk, ville det vært et greit kosthold for meg.

Skrevet

Takk for tips! Jeg er en jente på 20 år, ca 170 høy og veier rundt 60-64 kg. Grunnen til at jeg spiser så mye syltetøy på jobb, er fordi jeg ikke kommer på noe pålegg som ikke blir dårlig i løpet av dagen når den ligger på matpakken. Syltetøyet har jeg stående på jobb og kan stå i romtemperatur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...