Gå til innhold

Patcwork og møbelstopping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i design, kunst og kultur, spesielt når man kombinerer gamle ting med "ny" layout og derved skaper et helt nytt designutrykk.

Har i england funnet en utrolig spennende butikk/møbeltapetserer som heter squint. Følg denne link om du vil se hva de gjør:

http://www.squintlimited.com/

Er det noen av dere kreative sjeler som kan gjøre noe lignende her på bjerget?

Hadde vært spennende, da jeg har den perfekte sofa til formålet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å så spennende!

Jeg driver med litt møbeltapetsering så dette skal jeg prøve meg på nå! Har en sofa fra 60 tallet som kan gå til pers :lur:

Det så ikke særlig vanskelig ut egentlig. Føye sammen samme stoff i forskjellige mønster bare? hmm

Skrevet

Høres spennende ut! Håper du en gang kan sende meg et foto som viser hva du har laget!

Squint er blitt så populære i england, at de selger alt som produseres, til svært høye priser, mesteparten til kjendiser og andre rike som vil ha noe helt spesielt.

Som du sier, så ser det ikke særlig vanskelig ut, men det skal et godt øye til for å finne riktige stoffer, og gi hvert enkelt produkt det særpreg som det fortjener, ikke sant?

Har nestn lyst til å starte med møbeltapesering selv...

Skrevet

Ja, det blir nok noen timer på stofflageret før jeg kommer til å finne de rette stoffene. Farger må gå litt igjen og mønsterene må henge på greip :ler:

Alle møbler fortjener det lille ekstra som passer det, med denne type tapetsering blir det nok ikke så innmari vansklig, men gud så mange timer som sikkert ligger bak hvert møbel for å lage plan over hvor stoffene skal ligge i hvilket mønster etc.

Møbeltapetsering er kjempe gøy om man liker den slags :danse:

Skrevet

Fy søren så stilig!! :klappe::danse:

Jeg har gått på møbeltapetseringskurs og begynner igjen nå denne uka.

Dette var en ide jeg skal ta med meg!

Skal trekke om to stoler nå, men har en sofa jeg egentlig hadde tenkt å kaste! Kanskje jeg skal prøve meg på noe slikt med den!?

Skrevet

Dette fristet meg!! Jeg driver med lappeteknikk. Det eneste negative med dette, er at det muligens ikke vil være så slitesterkt. Men hvis en finner ett møbel som ikke er altfor vanskelig og trekke om, så er det egentig bare og sy ett nytt når noe er utslitt eller blitt litt for skittenet.

En chaiselong hadde vært noe....

• 1 år senere...
Skrevet

Zorba i Bergen gjør alt av møbeltapetsering, de har masse fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...