Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine nære venninner hjalp meg å finne ny leilighet (rett vedsiden av henne). Problemet er at nå renner hun ned døra mi i tide og i utide til alle døgnets tider. Virker som om hun tror hun at hun har rett til det, da hun fant leliligheten til meg. Er blitt så vanvittig plagsomt, at jeg gruer meg for å komme hjem. Straks hun ser min bil i oppkjørselen, er hun på døra. Bombaderer meg med tekstmeldinger også. Og er utrolig nysjerrig på hvem som er på besøk hos meg osv.

Jeg orker ikke dette lenger. Hun har invadert mitt liv. Hun tar ingen hint og blir dødelig fornærmet de få gangene jeg har hintet frempå at dette blir litt mye.

Nå er det like før jeg "klikker".

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååiiii nei egentlig ikke.

hørtes nå ut som ei veninne som vil eie deg!

tror jeg nok hadde tatt dette opp med henne, eller kanskje foreslå at dere treffes fast en dag i uka eller lign.

Skrevet

Vel, hva med å bare si i fra, rett ut?

Skrevet

Du blir nødt til å si fra, ellers kommer du til å tørne.

Jeg hadde det slik der jeg bodde før, og valgte å flytte, noe som kostet meg ganske dyrt til slutt.

Skrevet (endret)

Lås døra. Hvis hun ringer på, si at det ikke passer akkurat nå, og at kanskje dere kan finne på noe i neste uke?

Føler virkelig med deg! Hvis jeg hadde vært i samme situasjon og det ikke hadde gitt seg, hadde jeg nok vurdert å flytte.

Endret av Jade
Gjest virvelvind
Skrevet
Lås døra. Hvis hun ringer på, si at det ikke passer akkurat nå, og at kanskje dere kan finne på noe i neste uke?

Enig. Blir hun dødelig fornærmet er du kvitt henne for en stund uansett ^^

Skrevet (endret)
Enig. Blir hun dødelig fornærmet er du kvitt henne for en stund uansett ^^

Hehe, vinn-vinn-situasjon :D

Endret av Caramela
Skrevet

Oh, for en kjip situasjon!!

Her må du nesten skjære igjennom og tenke på helsa. Du kan prøve hinting en siste gang, og når hun (sannsynligvis) blir fornærmet igjen kan du spørre henne hvorfor hun reagerer negativt på at du trenger tid for deg selv. Det er en helt fair sak å være forskjellige der, det dreier seg ikke om at du mistrives sammen med henne.

Om hun etter praten fortsetter å ignorere dine følelser og ønsker synes jeg egentlig ikke hun fortjener noen vennetittel.

Skrevet
Her må du nesten skjære igjennom og tenke på helsa. Du kan prøve hinting en siste gang, og når hun (sannsynligvis) blir fornærmet igjen kan du spørre henne hvorfor hun reagerer negativt på at du trenger tid for deg selv. Det er en helt fair sak å være forskjellige der, det dreier seg ikke om at du mistrives sammen med henne.

Om hun etter praten fortsetter å ignorere dine følelser og ønsker synes jeg egentlig ikke hun fortjener noen vennetittel.

Tusen takk for rådet. Dette skal jeg sette ut i livet straks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...