Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en lettlest og god krimbok?

-Tullepip-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns Henning Mankell er lettlest, han er min favorittkrimforfatter.

Skrevet

Syntes det fleste krim bøker er forholdsvis lettleste, hvis ikke du går for typen "ala" Agata Christie

Skrevet
Jeg syns Henning Mankell er lettlest, han er min favorittkrimforfatter.

Ikke prøv deg på hans nyeste, Kineseren, da. Den er tung og med mye unødvendig fakta.

Christies bøker har et gammelt språk og kan derfor bli tung å lese. Det er iallefall irriterende å lese all tituleringen.

Jeg anbefaler Liza Marklunds bøker. Aller best liker jeg Camilla Läckberg, men min søster og mor sverger til Marklund, så da blir det to mot èn. :D

Skrevet (endret)

Kjør på med norske og svenske krimforfattere.

Svenske:

Lisa Marklund (om Annika Bengtzon), Henning Mankel (Kurt Walander) og Håkan Nesser (Van Veeteren) . Stieg Larsson (Milenniumserien) er jo veldig "in" for tiden (av uviss grunn, men det er min mening).

Av de norske nevnes;

Jo Nesbø (om Harry Hole), Karin Fossum (Konrad Sejer), Unni Lindell (Cato Isaksen), Anne Holt (Hanne Wilhelmsen), Knut Faldbakken (Kurt Vallmann), Gunnar Stålesen (Varg Veum- nb; lages jo endel filmer for tiden av de bøkene), Jørn Lier Holst (William Wisting, Jon Michelet (Wilhelm Thygesen) etc etc.

Mine "favoritter" er de mannlige forfatterene nevnt her. Tidlig Anne Holt er også bra.

Skriver hovedpersonen i parantes- for mange av bøkene har jo også gått som tv-serier/filmer.

Endret av Reveal
Skrevet

Prøv Carl Hiaasen, hysterisk morsom med alvorlig undertone!

Skrevet (endret)

Det meste av Henning Mankell (f. eks Ett skritt etter osv) og Val McDermid (f. eks Arr på sjelen, Siste fristelse etc) synes jeg er lettleste og ikke minst gode bøker. Anbefales på det varmeste! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Gjest_Skrulla_*
Skrevet

Lettlest kvalitetskrim må bli:

Det meste av Arne Dahl

John Dickson Carr (spesielt "Sort messe")

Tidlig Jo Nesbø

Jan Mehlum (norsk "hardkokt")

Kjell Ola Dahl

Birger Baug

Duoen Egil Birkeland og Bjørnar Pedersen

Anders Bodelsen

... men hold deg nå unna Anne Holt ("lettlest" skal jo ikke bety "dårlig skrevet")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...