Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hjelp, vi er bedt i brullup... Vi kjenner knapt brudeparet, og er bedt til både vielse og middag. Jeg synes det er litt rart, men likevelhyggelig å bli bedt. Men så til problemet: Vi kan ikke dra fordi det er for tett opp til fødselstermin...bare 10 dager etter forventet fødsel. Vi kommer derfor til å melde avbud. Jeg er usikker på om paret i det hele tatt vet at vi venter barn, da de bor på hjemstedet til mannen min, og vi ikke pleier daglig kontakt. Men....hva gjør vi med gave? Gi eller ikke gi? Hvor stor gave i tilfelle? Hva er vanlig? Setter pris på svar
Gjest Portis Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Kan dere ikke bare gi en liten blomsterbukett og et kort da? Som du sier, dere kjenner dem knapt - og i mine öyne blir det for dumt å bruke mye penger på noen man knapt prater med.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg ser på det som normal høflighet å gi gave når man er ebdt, men må take nei til bryllupsinvitasjon. (At det er merkelig å be folk man kanpt kjenner til bryllup er en annen sak, men skyldes muligens ønsket om å ha flest mulig tilstede). Hva gaven bør koste er jeg usikkerr på. I går sendet jeg blomster til en perifer bekjent som er innlagt på sykehus. Den kostet litt over krm 400,- inkl frakt på kr 50,-. Eventuelle blomster til et bryllup kommer vel ikke på noe særlig mindre? Kan dere ikke kjøpe en fin vannkaraffel da?
Strix Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Jeg hadde kasnkje funnet ut om de hadde en ønskeliste og kjøpt noe lite/passende fra den og sendt gave og kort med andre dere kjenner som skal, eller i posten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå