Gå til innhold

hva er hcg verdien når man ikke er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva hcg nivet skal ligger på når man ikke er gravid? Jeg burde ikke testet før førstkommende søndag tror jeg, mener jeg hadde el søndag for snart 2 uker siden og ergo burde jeg vel ikke ta en test før søndag.

Problemet er at jeg har bihulebetennelse og legen ville da gi meg noen piller, siden vi prøver å få barn vil jeg jo ikke ta noe som kan skade et mulig barn, pillene skal ikke tas dersom man er gravid. Jeg tok en blodprøve hos legen i går og hcg verdien er 27. De på legekontoret mente da at jeg ikke er gravid, siden de har hatt andre der som har hcg verdier på mange 1000. Jeg søkte på forskjellige sider og fant flere tabeller der gravide kan ha hcg ned i 17 på denne tiden. Det hjelper meg jo ikke noe særlig, jeg vil jo vite hva dete r hvis man helt sikkert ikke er gravid.... hmf!!! Jeg har tatt en hjememtest i dag, den er negativ. men som sagt burde jeg jo ikke teste før på søndag.... huff!!!! ikke får jeg testet med morgenurin heller for jeg våkner alltid rundt fem og må på do, da tenker jeg jo ikke så langt...

Frustret nå, ønsker meg barn men skulle øsnke man ikke ble fullt så opphengt...

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg trodde ikke-gravide hadde under 10-15... Graviditetstester slår ut ved 20-25!

Men det finnes kanskje andre tilstander der man har høy hcg uten å være gravid..?

Tror jeg da!

Skrevet

Hcg skal være på null om man ikke er gravid, så dropp pillene du fikk hos legen. Det kan hende at du er gravid. Hcg så tidlig som du alternativt er nå, ser lavt. Egget har knapt nok festet seg ut i fra dine beregninger, og ikke før det har festet seg blir Hcg produsert.

Så ja, store sansynligheter for at du er gravid

Skrevet
Jeg har tatt en hjememtest i dag, den er negativ. men som sagt burde jeg jo ikke teste før på søndag.... huff!!!! ikke får jeg testet med morgenurin heller for jeg våkner alltid rundt fem og må på do, da tenker jeg jo ikke så langt...

Kunne du legge testen på dolokket eller noe, slik at du ser den når du er på toalettet om natten og dermed husker den? Og så skaffe en test som er sensitiv, for eksempel CB?

Jeg hadde nok vært litt forsiktig med å ta de pillene før jeg visste at jeg ikke var gravid, ja. En bihulebetennelse kan også gå over av seg selv, når kroppen bare får jobbet litt med den. Skyller du med saltvann kan det åpne opp i nesegangene og dermed hjelpe kroppen å bli frisk fortere.

Skrevet

Akkurat nå er jeg på stadiet: drit i bihulebetennelsen, jeg vil vite om jeg er gravid.....!!!!!!!! men det er jo ikke særlig konstruktivt...

Får jo ikke tryllet frem en positiv test heller.... Skjønner bare ikke de på legekontoret, burde ikke de vite det dersom man kan være gravid og "bare" ha 27, og at man ikke må opp i flere 1000.... hmmm. Har jo selvsagt vondt både her og der, og er helt klart ikke i form, men jeg har jo da bihulebetennelse så kan jo like gjerne være det, eller et sterkt ønske om å være kvalm, øm osv.... kan prøve med testen på dolokket, men er redd mannen skal komme dit før meg. he he...

Skrevet
Akkurat nå er jeg på stadiet: drit i bihulebetennelsen, jeg vil vite om jeg er gravid.....!!!!!!!! men det er jo ikke særlig konstruktivt...

Får jo ikke tryllet frem en positiv test heller.... Skjønner bare ikke de på legekontoret, burde ikke de vite det dersom man kan være gravid og "bare" ha 27, og at man ikke må opp i flere 1000.... hmmm. Har jo selvsagt vondt både her og der, og er helt klart ikke i form, men jeg har jo da bihulebetennelse så kan jo like gjerne være det, eller et sterkt ønske om å være kvalm, øm osv.... kan prøve med testen på dolokket, men er redd mannen skal komme dit før meg. he he...

mannen blir vel ikke redd for en graviditetstest vel! :skratte: Du får gi ham streng beskjed før du legger deg om at han må legge den tilbake "på plass" om han flytter på den.

Det der med saltvannet tenkte jeg mest som et råd istedenfor antibiotika. For vi håper jo selvfølgelig at du er gravid! ;)

Skrevet

Man bruker vistnok ikke så mye antibiotika mot bihulebetennelse lenger ( heldigvis) men skulle få en pille som "åpnet" opp litt men de kunne man ikke ta dersom man var gravid.... ergo blodprøven.... kan jo prøve saltvann, mannen har nesehorn pga alergi så kan vel like gjerne bruke det istedenfor å ta sjansen på at de har rett på legekontoret....

Neida han blir nok ikke redd, men han er ikke helt våken når han er "våken" på natta så man vet aldri helt hva han kan finne på. he he....

Skrevet

Det er godt å høre at det ikke bare er samboeren min som ikke er helt våken når han er "våken" om natta. :fnise:

Har de sluttet å bruke antibiotika på bihulebetennelse? Så greit da, jeg har alltid blitt så dårlig av den! Når jeg har bihuleproblemer pleier jeg å bruke en litt stor engangssprøyte. Jeg koker opp 1 liter vann, løser opp en ss salt i og lar det avkjøle seg. Og så skyller jeg med masse vann. Er operert i bihulene, og det var denne metoden jeg lærte på poliklinikken. Men etter det har jeg hatt minimalt bruk for den, for operasjonen var vellykket. Men jeg klager ikke! Nesehorn fungerer forresten bare om nesen allerede er åpen, så det er nok ikke bryet verdt. :jepp:

Skrevet

takk for tips:)Akkurat nå er det vel lettere å leve med bihuleplager enn det å ikke vite om jeg kan være gravid eller ikke... vil veldig gjerne være gravid, men er en smule redd for å bli skuffet... var jo egentlig innstilt på at blodpørven viste klart at jeg ikke var gravid.... men ble egentlig veldig skeptisk til legekontoret siden de sa det de gjorde... må vel bare smøre meg med tålmodighet ( noe jeg ikke har så mye av) og leve med bihulene mine:)

Skrevet

Et annet godt tips er å oppsøke akupunktør mot bihuleplagene dine. Bihulebetennelse er noe av det akupunktur hjelper virkelig godt mot! MEN du MÅ si til akupunktøren at du muligens er gravid, for det finnes mange punkter man IKKE skal nåle på gravide. For å være sikker på at akupunktøren din har god nok utdannelse, er det greit å oppsøke en som er medlem i NAFO (Norsk Akupunktur-forening - se deres nettsider hvis du vil finne en NAFO-akupunktør nær deg).

Skrevet

flinke lille meg la testen klar på do,så den er sjekket og den var positiv!!! jeg skal være gravid og synes vel at damen på legekontoret er sum.... tenk om jeg hadde trodd på henne og tatta pillene!!! fy damen!!! men som man sikkert kan tenke seg klarer ikke jeg å sove igjen nå..... nå er jeg bare bekymret, er det riktig at det gjør vondt der osv.... men glad også.... bare snodig...

Gjest Pupsilure
Skrevet

Gratulerer!!! :) Så bra! Dumme dama på legekontoret! Skulle tro de visste hva de holdt på med.

Skrevet

Ja det trodde jeg også, men tror jeg skal holde meg unna det stedet fra nå av.... dumme dumme damen!!!

Skrevet

Gratulerer! Var virkelig bra du ikke hørte på dem på legekontoret da! Og det virker jo veldig meningsløst å skulle ta en blodprøve for å finne ut om man er gravid, om de ikke "stoler" på at den er positiv før verdiene er så høye at de naturlig nok ville gitt utslag på en vanlig test. Tror ikke jeg hadde gått tilbake der om det var meg, nei... :roll:

Gjest StoreSky
Skrevet

Gratulere med graviditet!

Utrolig merkelig legekontor...

Skrevet

Gratulerer!

Tror jeg hadde tatt en telefon til den damen og forklart henne at et hcg som ditt tilsvarer en graviditet så hun ikke gjør samme "tabben" en gang til.

Skrevet

he he fortalte det akkurat til svigermor,( vet at det er litt tidlig,men...) hun mente at noen burde skyte og halshugge de menneskene.. nå var vel det litt overdrevet men..... bra forsvarsinnstinktene er oppe allerede nå.... :))) ER veldig glad for positiv test, mne også veldig klar over at det er ikke sikkert det går bra, er jo mange som mister da, spesielt så tidlig.... litt stressa for det.... og tror ikke jeg skal spørre de på legekontoret om slike ting....

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten !!!!! Godt du ikke hørte på lege-dama :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...