Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hei. Jeg har nå brukt dette produktet i ca 2 måneder. Er veldig fornøyd med det, men jeg får prikking og litt kløe i huden av det. Skal ta det opp med hudpleier der jeg kjøpte produktet, men har andre denne erfaringen? Jeg har ikke reagert på fondation jeg har brukt tidligere. Trodde at ID var veldig mildt, men lurer på om jeg ikke tåler det..
Jean Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Eftersom ID är en naturlig produkt men i form av mineral är människans hud betydli MER benägen att få allergiska reaktioner. Samtidigt om man tål detta, så är det helt klart det bästa för huden eftersom det inte täpper huden och ger acne vulgaris eller komedoner. I övrigt ska man hålla sig ifrån alla kosmetiska produkter som just innehåller naturliga ingredienser som huden ej kan ta upp, undantaget just mineralsmink då. Då det just handlar om mineral. Ofta finner man ett mineralmärke man tål, men det gäller att leta runt lite. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Opal Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg reagerte også på ID, fikk kløe av det. Har hørt at det kan være fordi det inneholder Bismuth, som mange reagerer på med litt kviser og/eller kløe. Jeg bruker Glo nå, som også har litt bismuth, men den reagerer jeg ikke på.
Hilde Christina Skrevet 6. september 2008 #4 Skrevet 6. september 2008 Høres ut som en allergisk reaksjon på bismuth, er mange som reagerer på det ser det ut til. Prøv et merke uten denne ingrediensen eller et merke som inneholder mindre av dette (f.eks. glo) så er det veldig mulig at kløen gir seg.
Ida* Skrevet 6. september 2008 #5 Skrevet 6. september 2008 Reagerer på samme måten som deg, men helst hvis jeg blir litt varm. Synd, for er ellers veldig fornøyd, syns huden får en fin glød. Kanskje jeg skal prøve Glo hvis den inneholder mindre bismuth?
Gjest Deception Skrevet 6. september 2008 #6 Skrevet 6. september 2008 Reagerer på samme måten som deg, men helst hvis jeg blir litt varm. Synd, for er ellers veldig fornøyd, syns huden får en fin glød. Kanskje jeg skal prøve Glo hvis den inneholder mindre bismuth? Glo inneholder veldig mange andre ingredienser enn mineraler, så det er kanskje lurere å teste et rent mineralsminkemerke, helt uten bismuth og alle disse tilsetningsstoffene? Hva med Everyday Minerals, Signature Minerals, eller Kiss Me, bare for å nevne et par.
Ida* Skrevet 6. september 2008 #7 Skrevet 6. september 2008 Glo inneholder veldig mange andre ingredienser enn mineraler, så det er kanskje lurere å teste et rent mineralsminkemerke, helt uten bismuth og alle disse tilsetningsstoffene? Hva med Everyday Minerals, Signature Minerals, eller Kiss Me, bare for å nevne et par. Takk for tips! Jeg har prøvd Everyday Minerals, men likte ikke de noe særlig.. Fikk ikke samme "gløden" som med i.d.. Får prøve noen av de andre!
Hilde Christina Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Takk for tips! Jeg har prøvd Everyday Minerals, men likte ikke de noe særlig.. Fikk ikke samme "gløden" som med i.d.. Får prøve noen av de andre! Har du prøvd original glo formulaen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå