Gjest lurifaksen Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hei dere som har eller skal gifte dere i utlandet. Jeg og min kjære har snakket om å gifte oss i utlandet med bare oss to, evt oss + foreldrene våre, slik at det blir bryllup + ferie for "alle" oss. Men så lurer jeg på, hvem skal vi ha til faddere? Kan det være venner selv om de ikke er med oss i bryllupet når vi gifter oss? Tror dere de syns det blir dumt? Hva vil det egentlig si å være forlover? Må alle ha det? Kan det være foreldre, eller er det ikke vanlig? På forhånd takk for svar
Gjest lurifaksen Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 mente selvsagt FORLOVERE, ikke faddere
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Dere velger selv hvem dere vil ha som forlovere. Det dere event. kan gjøre er å gifte dere i Norge med forlovere først og etterpå ha en ny gifte sermoni i utlandet i tillegg. Lykke til
Gjest Pupsilure Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Vi skal ikke ha forlovere, skal dra helt alene. De som jobber på ambassaden skal være vitner.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Skal dere ha fest i Norge når dere kommer tilbake da? Jeg og samboeren har også lysst til å gifte oss med et par nære venner og fam. i utlandet, men gruer oss til å fortelle at vi ikke skal ha fest. (det har vi verken lysst eller råd til)
AnetteR Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Forlovere er de som signerer prøvingsattesten sammen med dere. Dette må gjøres en stund før dere drar ned, så det er ingenting i veien for at venner her hjemme har rollen. Også foreldre kan signere, kunne jo vært hyggelig siden de også skal være med ned og da sannsynligvis signere som vitner. Så i så måte må alle ha forlovere, selv om de ikke får en forloverrolle. Hva vennene synes om dette får være din vurdering=) Vitner er de som signerer på at de har sett selve vielsen, og trenger ikke være de samme som forloverne. Om man stikker til utlandet uten å ha med seg noen, blir det mennesker fra ambassaden. Har dere med foreldre, signerer nok disse.
AnetteR Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Skal dere ha fest i Norge når dere kommer tilbake da? Jeg og samboeren har også lysst til å gifte oss med et par nære venner og fam. i utlandet, men gruer oss til å fortelle at vi ikke skal ha fest. (det har vi verken lysst eller råd til) Vi valgte en slik løsning, uten fest. Siden jeg ikke kan fordra slike selskap. Vi valgte å invitere alle i små grupper på middag - hos oss eller ut på byen, for å feire litt, og gi litt tilbake for alle de fine gavene og lykkeønskningene vi fikk. Ikke ha dårlig samvittighet. Det er deres dag. Vi trudde vi skulle få litt pepper, men alle synes det er positivt. Vi fikk til og med, noe uventet, like mange og like flotte gaver som vil ellers ville fått.
Gjest lurifaksen Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Så det er ikke sånn at det er en regel at en MÅ ha forlovere? En blir gift uten liksom? Har egentlig ikke tenkt å ha noen fest nei. Vi vil gjøre det litt enkelt og billig.. Vi er begge studenter, så har ikke all verden med penger. Tenkte å bare ta med familiene og gifte oss i en sjømannskirke og så ha middag for bare oss på en fin resturant.. Men er det noen som har selve "seremonien" i kirken i Norge, og så liksom drar "rett på bryllupsreise" ? Altså at gjestene går hjem etter kirka.. eller vil det virke teit og gjerrig syns dere?
AnetteR Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Så det er ikke sånn at det er en regel at en MÅ ha forlovere? En blir gift uten liksom? Har egentlig ikke tenkt å ha noen fest nei. Vi vil gjøre det litt enkelt og billig.. Vi er begge studenter, så har ikke all verden med penger. Tenkte å bare ta med familiene og gifte oss i en sjømannskirke og så ha middag for bare oss på en fin resturant.. Men er det noen som har selve "seremonien" i kirken i Norge, og så liksom drar "rett på bryllupsreise" ? Altså at gjestene går hjem etter kirka.. eller vil det virke teit og gjerrig syns dere? 1. Les innlegget mitt over. Man må ha forlovere, men de må ikke være med. 2. Det er få steder du kan gifte deg i sjømannskirka, siden mange land der vi har sjømannskirke ikke godtar religiøse seremonier. Men du kan bli viet i ambassaden, for så å få en velsignelse i sjømannskirka. 3. Aldri hørt om noen som har gjort det slik at gjestene går hjem etter kirka, nei.
Gjest lurifaksen Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Ja, jeg leste det, var det jeg sa at jeg skjønte Sorry hvis jeg svarer litt rotete, er ikke helt vant med denne siden. Vi har tenkt på sjømannskirken i Alicante, men vet det fins andre også. :-)
AnetteR Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 Ja, jeg leste det, var det jeg sa at jeg skjønte Sorry hvis jeg svarer litt rotete, er ikke helt vant med denne siden. Vi har tenkt på sjømannskirken i Alicante, men vet det fins andre også. :-) Hei=) Ser vi la ut innleggene samtidig...derfor jeg repeterte. Og du er absolutt ikke den eneste som skriver før man leser
annepålandet Skrevet 5. september 2008 #13 Skrevet 5. september 2008 Vi skal ikke ha forlovere, skal dra helt alene. De som jobber på ambassaden skal være vitner. Samme skal vi :-)
Gjest Pupsilure Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 Samme skal vi :-) Hvor skal dere gifte dere da? Ser at det ikke er så lenge til Spennende! Vi skal til paris.
annepålandet Skrevet 5. september 2008 #15 Skrevet 5. september 2008 Hvor skal dere gifte dere da? Ser at det ikke er så lenge til Spennende! Vi skal til paris. Nei, det er ikke lenge til jeg snart blir kone... Tiden går så alt for fort! Vi skal gifte oss på ei karibisk øy! I og med at giftemålet er litt hemmelig for slekt og venner enda, kan jeg ikke si så mye mer.... Når skal dere gifte dere?? Paris er jo bare kjempe romantisk
annepålandet Skrevet 5. september 2008 #16 Skrevet 5. september 2008 Ser det står 279 dager til..... Gikk litt fort med å svare!!!
Strix Skrevet 5. september 2008 #17 Skrevet 5. september 2008 Vi skal ikke ha forlovere, skal dra helt alene. De som jobber på ambassaden skal være vitner. Sånn gjorde vi det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå