Gå til innhold

Hvordan merker man en spontanabort eller missed abortion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- og merker man det akkurat i det det skjer, eller kan det ta tid før man vet det er skjedd noe?

Hvordan merker man at det skjer?

Vet det ikke er det hyggeligeste å snakke om, men er jo kanskje greit å vite hva å være obs på. Tror jeg.

Skrevet

Ved en missed abortion kan enkelte merke at symptomene (ømme bryster, kvalme, tretthet) plutselig forsvinner. Men mange har ingen symptomer, og føder likevel friske og sunne barn, så få for all del ikke panikk om du har få symptomer! Ved en "vanlig" spontanabort får man kramper og blødninger, ofte ganske store smerter. Men det kan ta litt tid før den kommer i gang - ofte vil man blø litt først. Men mange, mange gravide blør litt uten at noe er galt også.

Når du begynner å komme til uke 8-9-10, avtar risikoen for spontanabort veldig.

Min egen erfaring:

Svangerskap #1: spotting uke 11, påvist MA

#2: blødning uke 9, alt i orden

#3: blødning uke 9, alt i orden

#4: ingen blødning, alt i orden

Skrevet (endret)

Mine erfaringer:

Svangerskap nr 2: Uke 10: styrtblødninger: Alt i orden

Svangerskap 3: Uke 5: Store blødninger, null smerter: SA

Svangerskap 4: Uke 12, småblødninger, null smerter: MA

Svangerskap 4: Uke 6, småblødninger, null smerter: Alt i orden

Endret av Mamma1
Skrevet

Min erfaring med SA:

Litt rosa på papiret, økende blødning utover dagen. Ingen smerter. Minnet om en litt kraftigere mens som varte dobbelt så lenge som er normalt for meg.

Skrevet (endret)

.

Endret av thapara
Skrevet

Ja, det kan man. Jeg hadde en liten blødning i uke tolv, og skulle få komme på ul. Jeg trodde jeg skulle få se babyen, men det var ingenting der- hadde hatt en MA.. Utrolig grusomt.

Å miste kvalmen før uke 11 er ganske vanlig.

• 1 år senere...
Skrevet

er 3 uker på vei

men har veldig smerter i magen masse trykk nedover . og har begynnt og komme en god del utflod , men hva kan det være.

har ikke blødd noe særlig heller

Gjest Gjest_Prøver_*
Skrevet

Jeg merket INGENTING da jeg hadde en MA. Så på tidlig UL i uke 14 at fosteret hadde vært dødt i 2 uker. Jeg hadde ingen kramper, blødninger, spotting eller liknende, og jeg hadde alle graviditetssymtomene mine til og med den dagen jeg hadde utskrapningen; kvalm, kastet opp, ømme bryster, trøtt osv... Største og verste sjokket i mitt liv :(

Skrevet
er 3 uker på vei

men har veldig smerter i magen masse trykk nedover . og har begynnt og komme en god del utflod , men hva kan det være.

har ikke blødd noe særlig heller

Slik hadde jeg det for noen uker siden. Jeg klarte nesten ikke å gå på bena for det var så trykk nedover magen som ble helt jævlig når jeg skulle gå.. mye utflod fikk jeg også, men alt er i orden hos meg, heldigvis =)

Jeg vil anbefale deg å ta en telefon til legen for man kan aldri vite.

Lykke til :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...