Gjest Stjernedryss Skrevet 5. september 2008 #1 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg synes det er hyggelig med julekalender, men siden mamma ikke gidder å lage noen kalender til meg lenger og jeg er singel lurer jeg på hva jeg skal finne på i år. Noen som har gode forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5. september 2008 #2 Del Skrevet 5. september 2008 Hva om du bytter med en venninne? Dere kan bli enig om et beløp å bruke, og så kan dere lage kalender til hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 5. september 2008 #3 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 6. september 2008 #4 Del Skrevet 6. september 2008 Det kommer litt an på hva slags julekalender du ser for deg, men hva med en litt praktisk "gjøre noe positivt"-kalender? Skrive en lapp til hver dag om noe du skal gjøre for å skape julestemning. F.eks. med pynting og jule-kos, med enkle vaske/rydde-oppgaver som du kan tenke deg å få gjort før jul, og med ting som kan glede andre (f.eks. skrive et julekort til en du ikke har snakket med på en stund, gjøre en tjeneste for en som trenger det, gå på førjulsvistt osv.). Da fører kalenderen deg et steg nærmere julestemning og juleglede, og det er bare fantasien som setter grenser for hvilke oppgaver du "gir" til deg selv. Jeg har de siste årene gitt julekalender med julesitater ol. til mine foreldre, for at de (hovedsakelig min mor, for min far er grinchen selv når det gjelder slikt, selv om han synes det er ok om han bare får klage litt) skal få litt julestemning selv om vi ungene har flyttet ut. Det kan jo være noe å bytte med en venninne også, eller at dere finner hver deres julefortelling og dele opp til hverandre. Hvis du har litt tid hver dag er Julemysteriet av Jostein Gaarder en veldig koselig og spennende bok som er delt inn i et kapittel for hver dag i adventen. Men om du skal ha glede av den må du ikke være "antikristen", for den bygger på juleevangeliet selv om det ikke er hovedhandlingen. Så kan du kombinere det med et kalenderlys, og skape litt julestemning hver dag med lys og boklesing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 7. oktober 2008 #5 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg kjøper alltid en godterikalender, jeg. Er faktisk litt koselig det også. I fjor var det Haribo Men jeg har også laget med Dumle eller Twist. Bind sammen 24 Dumle langs en tråd. Blir fin pynt, det, er billig og du får en liten sjokolade til kaffen hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 10. oktober 2008 #6 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg og ei venninne skal lage julekalender til hverandre. Det synes jeg er moro! Jeg pleier å få julekalender av foreldrene mine men litt for "gammel" til det nå tror jeg.. Pleier å kjøpe Flax kalender til meg og kjæresten. Det er morsomt å se om man vinner noe eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. oktober 2008 #7 Del Skrevet 10. oktober 2008 Når jeg var singel så kjøpte jeg sjokoladekalender til meg selv. Husker jeg hadde Nemi et par ganger. Flaks-kalenderen hadde jeg vel også. Det er koselig å ha noe iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 11. oktober 2008 #8 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg kjøper flax-kalender til meg og sambo og når jeg reiser hjem til mine foreldre slik jeg alltid gjør i jula, henger min gamle adventskalender alltid oppe, med pakker påknytt for de dagene jeg er hjemme. Det er alltid litt smågodt i hver pakke, innpakket i aluminiumsfolie. Sånn skal det være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 12. oktober 2008 #9 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg synes det er litt rart at voksne må ha kalender. Trodde det var forbeholdt barn,jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visiter Skrevet 12. oktober 2008 #10 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg synes det er litt rart at voksne må ha kalender. Trodde det var forbeholdt barn,jeg. Det er vel ingen, hverken barn eller voksne, som må ha kalender, men personlig synes jeg det er vanvittig trivelig og gjør mye for julestemningen i desember å ha en personlig kalender å våkne opp til hver morgen. Slik jeg ser det er det bare positive og ingen negative sider ved å ha julekalender (eller lage en til en man er glad i), så hvorfor ikke? Jeg ser i alle fall ingen grunn til å stusse over voksne som velger å ha kalender. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 12. oktober 2008 #11 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg synes det er litt rart at voksne må ha kalender. Trodde det var forbeholdt barn,jeg. Hoho, sånn er det bare jeg MÅ ikke ha kalender, men jeg VIL ha kalender. Hvorfor ikke liksom? Det er en hyggelig liten ting man kan kose seg med hver dag i adventen. Og på flax-kalenderen kan man jo vinne penger i tillegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. oktober 2008 #12 Del Skrevet 12. oktober 2008 Nei, klart vi ikke må ha kalender, men koselig er det. Noen gleder må man vel få ha selv om man er voksen? Dessuten må det at julekalendere er forbeholdt barn være noe av det dummeste jeg har hørt, hvor får du sånne vrangforestillinger fra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud84 Skrevet 12. oktober 2008 #13 Del Skrevet 12. oktober 2008 Nei man må vel ikke ha kalender, men jeg synes det er koslig. Jeg har hatt pakkekalender siden jeg var 3 år, så det ble så tomt i adventstiden når jeg flyttet hjemmefra.... Så da begynnte jeg å lage pakkekalender til min kjære, og kjøpe en sjokolade kalender til meg selv. Min kjære hadde ikke fått noe kaleder hjemme, så jeg kommer aldri til å glemme det året han fikk sin første pakkekalender :rødme: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #14 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg utveksler kallendergaver med en venninne. Vi er enig i å bruke max 250 på alle gavene, og fordele summene som vi selv vil. Eksempel; sjokolade til 5,- en dag, tyggispakke til 9,- en dag, kjærlighet på pinne til 3, en dag, øredobber til 60,- en dag etc. Har hatt denne tradisjonen i to år nå, og kommer til å fortsette med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MedMor Skrevet 13. oktober 2008 #15 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Jeg har også alltid hatt julekalender. Mamma laget en flott julekalender til meg da jeg var liten, med nisser og pakker og masse spennende å se på. Og i sekken som stor-nissen holder i hånda var det alltid en liten sjokolade, e.l. Jeg syns det er kjempeflott å ha julekalender selv om man er voksen! det er med på å bygge opp stemningen fram mot jul, og det spiller ikke så stor rolle hva slags julekalender det er... De siste årene har jeg fått twist-kalender av mamma. Med en twist hver dag, to twist på lørdager og søndager, og så får jeg alltid julestrømpe på juleaften. (og påskeegg til påske, hehe....) Jeg har laget kalendere til noen kjærester opp igjennom tiden, og de har alltid blitt så glade. Det er ikke vanskelig eller dyrt å finne gaver heller. Det finnes mange butikker med billige små-ting. Nille har en del godteri, og annet stæsj. Og Mique har en del morsomme små-gaver (alt fra rørepinner, til badekuler). Jeg husker ett år jeg fylte opp kalenderen til en ex med sjokolade, nytt plekter til gitaren, egen-strikket lue, tegneseriehefte, osv. Men den gaven som falt absolutt mest i smak var en kjempestor sprettball innkjøpt på Nille hihi.... Dette ble ett langt innlegg, men til slutt vil jeg bare si at en kalender trenger ikke å koste noe. Den beste kalenderen jeg noengang har fått var av ei venninne. Helt overraskende på 1 desember mottok jeg to store konvolutter i posten. Inni lå det masse små konvolutter med tall fra 1-24 Jeg hengte dem opp på skapet mitt med teip, og hver dag kunne jeg starte dagen med å lese et koselig vennskaps-dikt eller sitat. Og noen dager stod det oppskrifter på julegodter. I en konvolutt hadde hun sendt med et fint bilde av oss, og i andre konvolutter igjen stod det en søt liten hilsen fra henne til meg. Jeg tror mye av gleden i denne kalenderen lå i at det var en så omtenksom overraskelse, og at jeg skjønte at dette hadde hun brukt en del tid på, bare for å glede meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 13. oktober 2008 #16 Del Skrevet 13. oktober 2008 For meg blir liksom ikke julen helt det samme uten kalender! Etter at jeg flyttet hjemmefra kjøpte jeg en fin kalender. En til meg og en til min kjære. Så har jeg pakket inn litt forskjellige ting. Noe dropsesker, sjokolader, dvder, pokerkoffert, små julepynteting osv. For noen år siden lagde jeg og en venninde til hverandre! Det var koselig! Hvis du ikke har noen å bytte kalender med, kan du jo lage en til deg selv! Kan lages enkelt ved å pakke inn 24 småting og legge de i en skoeske med julepapir på! Koselig det også!!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skade Skrevet 14. oktober 2008 #17 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hjemme hos mamma og pappa har vi 4 ungene alltid hatt julekalender... Det er jo så kosli! Mamma knøt på en ting til hver; en bugg, eller en blyant, eller noe sånt smått. Men på julaften fikk vi alltid noe ekstra.. Og selv om 3 av oss har begynt å bli sånn passe voksne, får vi fremdeles en stor sjokoadenisse på julaften Siden jeg flytta hjemmefra som 16 åring, måtte jo jeg og venninna mi ha sjokoladekalender, så vi hadde noe de dagene vi var på skole før juleferien, og det har jeg fortsatt med... Men i år lurer jeg på om ikke jeg skal lage en "nelikkappelsin".. Den kan jo henge i vinduet, også lukter det jo så godt!... Jeg lagde kalender til meg selv et år; da fant jeg fram ei bok med sitater av Ole Brum (faktisk ) så skrev jeg ned 24 små sitater, og hver morgen før jeg sto opp, trakk jeg en lapp og leste. Da kunne jeg ikke annet enn å smile når jeg sto opp... Dette var vel et par-tre år siden, så jeg begynte jo å bli voksen også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #18 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det kommer litt an på hva slags julekalender du ser for deg, men hva med en litt praktisk "gjøre noe positivt"-kalender? Skrive en lapp til hver dag om noe du skal gjøre for å skape julestemning. F.eks. med pynting og jule-kos, med enkle vaske/rydde-oppgaver som du kan tenke deg å få gjort før jul, og med ting som kan glede andre (f.eks. skrive et julekort til en du ikke har snakket med på en stund, gjøre en tjeneste for en som trenger det, gå på førjulsvistt osv.). Da fører kalenderen deg et steg nærmere julestemning og juleglede, og det er bare fantasien som setter grenser for hvilke oppgaver du "gir" til deg selv. Jeg har de siste årene gitt julekalender med julesitater ol. til mine foreldre, for at de (hovedsakelig min mor, for min far er grinchen selv når det gjelder slikt, selv om han synes det er ok om han bare får klage litt) skal få litt julestemning selv om vi ungene har flyttet ut. Det kan jo være noe å bytte med en venninne også, eller at dere finner hver deres julefortelling og dele opp til hverandre. Hvis du har litt tid hver dag er Julemysteriet av Jostein Gaarder en veldig koselig og spennende bok som er delt inn i et kapittel for hver dag i adventen. Men om du skal ha glede av den må du ikke være "antikristen", for den bygger på juleevangeliet selv om det ikke er hovedhandlingen. Så kan du kombinere det med et kalenderlys, og skape litt julestemning hver dag med lys og boklesing. Utrolig fine tips, de skal jeg ta vare på også. "Julemysteriet" hadde jeg helt glemt, den skal jeg lese i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jigva Skrevet 15. oktober 2008 #19 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg er distributør for Nuskin så denne desember måneden tenkte jeg å kjøpe sånne små-ting fra Nuskin til meg selv og lage en kalender med det, er så masse småting som jeg alltid ender opp med å ikke prioritere for å spare noen kroner her og der. Nå i desember skal jeg ta alle disse små-tingene jeg har lyst på og pakke det inn i små pakker og åpne en hver dag.. gleder meg Litt lip-gloss, eyeliner, eye-shadow, kanskje en krem jeg har villet prøve, og eventuelt en liten sjokolade fra butikken.. får se hva jeg finner på til meg selv nå i November.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #20 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hei Dere som er voksne og syns det er koselig med egen kalender, og har kalender i julemåneden. Hvor gamle er dere? Har dere barn , eller er dere enslige? Hilsen en som lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå