heeggee Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Samme hva jeg prøver av koder så får jeg ikke til å få hus over til å bli leiligheter...!! Kan dere gi meg en "oppskrift" på hvordan dere gjør dette.. fra A til Å liksom... kanskje det er noe jeg gjør feil....!?
Tabris Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Jeg har kjøpt den ep'en, men ikke brukt den enda. Har du sett i bruksanvisningen som følger med? Ellers kan du sjekke gamefaqs.com
mmmSjokolade Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 (endret) Hvis du har et eksisterende hus som du skal gjøre om til leiligheter så bruker du en juksekode for å forandre huset til leiligheter. Pass på at du ikke har en sim boende i huset allerede. Da vil du miste denne. Åpne huset og trykk CTRL + Shift og C. Forandre huset til leiligheter ved å skrive ChangeLotZoning ApartmentBase. Lagre huset. Gå så ut og inn av huset for å sjekke at det er blitt til en leilighet. Husk at du ikke kan bruke enkelte byggeverktøy etter at huset er omgjort. Du kan bruke koden AptBaseLot så lenge det ikke er simmer som bor i huset ditt til å få tilgang til verktøyene Du kan også forandre det tilbake til et hus ved å bruke koden ChangeLotZoning residental. Husk også at for at et hus skal gjøres om til flere leiligheter må du bruke de nye skilleveggene og dørene slik at huset leses som flere leiligheter i spillet. Også lurt å flytte huset ut og inn av nabolaget en gang slik at du alltid har et tomt hus tilgjengelig for senere bruk. Endret 5. september 2008 av mmmSjokolade
heeggee Skrevet 5. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2008 Hvis du har et eksisterende hus som du skal gjøre om til leiligheter så bruker du en juksekode for å forandre huset til leiligheter. Pass på at du ikke har en sim boende i huset allerede. Da vil du miste denne. Åpne huset og trykk CTRL + Shift og C. Forandre huset til leiligheter ved å skrive ChangeLotZoning ApartmentBase. Lagre huset. Gå så ut og inn av huset for å sjekke at det er blitt til en leilighet. Husk at du ikke kan bruke enkelte byggeverktøy etter at huset er omgjort. Du kan bruke koden AptBaseLot så lenge det ikke er simmer som bor i huset ditt til å få tilgang til verktøyene Du kan også forandre det tilbake til et hus ved å bruke koden ChangeLotZoning residental. Husk også at for at et hus skal gjøres om til flere leiligheter må du bruke de nye skilleveggene og dørene slik at huset leses som flere leiligheter i spillet. Også lurt å flytte huset ut og inn av nabolaget en gang slik at du alltid har et tomt hus tilgjengelig for senere bruk. Nye vegger også?.. bare bare brukt vanlige og de nye dørene.. kanskje det er derfor det ikke går.. har gjort det andre di sier...!! Må få prøvd i løpet av helgen..!! Håper det funker
mmmSjokolade Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 (endret) Uff. Nå rører jeg. Beklager. Det er selvfølgelig ikke nye vegger. Det er dørene som gjør susen. Det kan jo også være at du har mellomrom på feil plass eller små skrivefeil i koden. Håper du får det til. Hvis ikke kan du jo sjekke på mts2 eller tsr for å se om andre kan svare deg bedre Nye vegger også?.. bare bare brukt vanlige og de nye dørene.. kanskje det er derfor det ikke går.. har gjort det andre di sier...!! Må få prøvd i løpet av helgen..!! Håper det funker Endret 5. september 2008 av mmmSjokolade
Gjest HJELP NÅ ! Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Heisann : )) Jeg får ikke vanlige huser til å bli leiligheter, må vi ha fellestomt ? Den koden som er lengre ned på siden fungerer ikke ! HVA GJØR JEG ?
LilleLavendel Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Jeg får heller ikke til.. selv om jeg følger oppskriveten over...!! Så da venter jeg bare på en fix.. så kanskje den fixer problemet..!!
Gjest HJELP ! Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Hei igjen, ja ! Jeg forstår ingenting, vett egentlig noen hvordan man bygger leiligheter? Det står ikke noen plasser jo, de plassene de står fungerer de ikke ! - Hilsen en som trenger hjelp NÅÅ !
Purple Basil Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Jeg har ikke prøvd å lage leiligheter enda, men er det ikke bare å bruke de "leilighet" dørene ?
Gjest jada ! Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 Nei, de fungerer heller ikke ! , har prøvd det. Men folk sier vi må ha den zoning koden. Men den fungere heller ikke ?.. Håper noen kan hjelpe
mmmSjokolade Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 (endret) Ok. Fant ut dette. Koden funker ikke hvis dere har andre typer dører ut fra huset. F.eks en bakdør. Kan dette væer problemet? Tror du kan ha bakdør til en inngjerdet hage så lenge du ikke har port. Glipp fra Maxis kanskje?. Sjekk også at det er riktig postboks utenfor huset. Vet ikke om denne må skiftes etterpå eller kommer automatisk når en skifter sonen. Postboksen må stå på samme sted uansett. Endret 25. september 2008 av mmmSjokolade
LilleLavendel Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Ja.. jeg lagde en annen dør inn i leilighetene.. og leiligheter i gangen inne liksom...!! Finner ingen andre postkasser heller...!!!
mmmSjokolade Skrevet 25. september 2008 #13 Skrevet 25. september 2008 Ja.. jeg lagde en annen dør inn i leilighetene.. og leiligheter i gangen inne liksom...!! Finner ingen andre postkasser heller...!!! Prøv å ta vekk døren først og se om postboksen dukker opp når du skifter sone. Det må være den postkassen til leiligheter fordi du bruker den boksen til å betale husleien med.
Gjest Gjest_jepp_* Skrevet 27. september 2008 #14 Skrevet 27. september 2008 Jeg forstår ikke helt hva dere mener, vi må jo ha dører til de forskjellige rommene, er de dørene dere mener? Er det på en fellestomt vi bygger leilighetene ? Hadde vært kjekt med tilbake mld. Mvh
mmmSjokolade Skrevet 28. september 2008 #15 Skrevet 28. september 2008 Jeg forstår ikke helt hva dere mener, vi må jo ha dører til de forskjellige rommene, er de dørene dere mener? Er det på en fellestomt vi bygger leilighetene ? Hadde vært kjekt med tilbake mld. Mvh Du kan ha så mange dører du vil inne i leiligheten, men du kan bare ha en ytterdør pr leilighet. Ytterdøren må være den for leiligheter (med dørmatte). Har du flere dører/andre typer dører ut fra hver leilighet så klarer ikke spillet å forstå hva du prøver å gjøre. Det vil da "lese" huset som et vanlig hus. Du bygger leilighetene på en felles tomt men spillet lar deg bare spille en leilighet i slengen. Du kan ikke styre andre enn de simmene som bor i leiligheten du spiller akkurat da, men du kan banke på hos naboen eller være sammen med dem i fellesarealer ute. F. eks grilling på taket, felles oppganger, lekeplasser. Blir spennende å se hvordan de løser det i Sims3
Gjest Ok . Skrevet 29. september 2008 #16 Skrevet 29. september 2008 Ok, men kan vi ikke lage mange leiligheter på 1 leilighetskompleks ? Men vist vi ser på leilighetene er bygget av sims så er de grønne , å det er ikke fellestomt, for de er blå. For når du trykker på huset så viser det grønt rundt tomta . Trenger svar .. Mvh
mmmSjokolade Skrevet 29. september 2008 #17 Skrevet 29. september 2008 (endret) Skal du bygge dine egne leiligheter så må du gjøre det på en vanlig tomt først. Deretter må du bruke koden for å skifte sone på tomten. Da forandrer fargen seg. Du kan lage flere leiligheter på en tomt selvfølgelig. Jeg vil tro 4 leiligheter er ganske ideelt. Ser ut som maxis har lagt opp til det også. Da har du oversikt. Huset blir ikke så stort at det er tungt for maskinen din. Kikk på de leilighetene som kommer med spillet. Vær klar over at størrelsen og møblene du har med drar opp leieprisen. Etter at du har flyttet simmer inn kan du ikke forandre på vegger, vinduer etc. Endret 29. september 2008 av mmmSjokolade
Gjest ? Skrevet 30. september 2008 #18 Skrevet 30. september 2008 Skal du bygge dine egne leiligheter så må du gjøre det på en vanlig tomt først. Deretter må du bruke koden for å skifte sone på tomten. Da forandrer fargen seg. Du kan lage flere leiligheter på en tomt selvfølgelig. Jeg vil tro 4 leiligheter er ganske ideelt. Ser ut som maxis har lagt opp til det også. Da har du oversikt. Huset blir ikke så stort at det er tungt for maskinen din. Kikk på de leilighetene som kommer med spillet. Vær klar over at størrelsen og møblene du har med drar opp leieprisen. Etter at du har flyttet simmer inn kan du ikke forandre på vegger, vinduer etc. Hva er koden da ? Mvh
Gjest mmmSjokolade Skrevet 30. september 2008 #19 Skrevet 30. september 2008 Hva er koden da ? Mvh Åpne huset og trykk CTRL + Shift og C. Forandre huset til leiligheter ved å skrive ChangeLotZoning ApartmentBase. Lagre huset. Gå så ut og inn av huset for å sjekke at det er blitt til en leilighet. Det skal ikke bo simmer i huset når du skifter sone. Da mister du dem. Husk at du ikke kan bruke enkelte byggeverktøy etter at huset er omgjort. Du kan bruke koden AptBaseLot så lenge det ikke er simmer som bor i huset ditt til å få tilgang til verktøyene Du kan også forandre det tilbake til et hus ved å bruke koden ChangeLotZoning residental. Flytt huset en gang inn og ut av nabolaget for å spare en tom kopi
mmmSjokolade Skrevet 30. september 2008 #20 Skrevet 30. september 2008 (endret) CTRL + Shift og C er for å åpne kodevinduet. Etter koden må du selvfølgelig trykke enter før du lukker viduet igjen. Beklager dobbeltposten Endret 30. september 2008 av mmmSjokolade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå