heeggee Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Hei! Jeg og sambo har noen kg for mye.. men vi er så sløve..! Jeg vet iallefall at jeg burde.. og prøver å gjøre noe..(spise lettere og mindre samt trene litt) men sene dager på jobber sammen med pendling gjør det ofte vanskelig å "rekke" å trene, og man prioriterer hjemmekos istedet.. for å se hverandre litt iallefall..! Jeg merker også at når jeg prøver å være flink.. og så tar sambo frem et eller annet godt..og så vil jeg å ha noe godt..!! Ufattelig svak der.. og den store syndern er Coca Cola.. prøver å ha en vannflaske med meg.. så jeg ikke skal ha lyst på noe drikke og velge noe annet.. Faris går å, men jeg får vondt i hode av all lettbrus jeg har prøvd...! Ønsker ikke gå no noen diett, men endre synet på mosjon og mat, og endre livsstilen rett og slett... får et annet forhold til mat..!! Men samtidig kunne unne seg noe godt innimellom... Hva har motivert dere andre til å bli sunnere..? OG hva motiverer MENN? Trenger spess tips til dette.. for jeg tror ikke jeg er helt jordet.. hehe.. men det hadde hjulpet å få med min sambo!!! Jeg prøver å holde oss begge i øra... men det er ikke alltid så lett så jeg hadde trengt noen andre å holde meg i øra... hehehe...
Gjest Gjest_:o) Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Hva med å komme dere ut på tur? Gå f.eks. 1/2 - 1 time etter jobb/middag. Da gjør man noe sammen, har tid til å snakke litt, får frisk luft og blir mer opplagt. I helgene er det jo mulig med lengre turer. Vi har ikke brus og godteri tilgjengelig i uka (eller det skjer jo en sjelden gang), men unner oss bedre mat + litt ekstra i helgene. Itillegg bruker vi mye rent kjøtt og mye grønnsaker. Tar oss tid til å lage maten fra bunnen av.
Ambriel Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Hei Jeg forstår deg godt, vi har det litt på samme måte, eller vi hadde det sånn før. Vi er blitt mer bevisste på det, og prøver så godt vi kan å unngå godteri og brus i uka, det er første steget vårt. Er kanskje litt lettere å innføre nye vaner litt og litt og ikke gjøre alt på en gang? Begynn med f,eks vann til maten evt is-te, og muligens lett saft. Vann med smak. Både ser lekkert ut og smaker godt Motivasjonen fikk jeg på nett faktisk, fant en modell hvor man kunne skrive inn hvor mye man veide, og hvor mye man ønsket å veie og da illustrerte den to bilder av en person i de to forskjellige vektene, og man kunne liksom se forskjellen. Selv har jeg et noe anstrengt forhold til mat så veien er ikke lett, men små steg og mål langs hele veien hjelper Sambo veier ikke for mye men han gjør sitt beste for å hjelpe og motivere meg Hva som motiverer menn vet jeg ikke, vet bare at veien til en manns hjerte er gjennom magen som de sier, det er mye sunn mat som smaker veldig godt Kjøp en kokebok, prøv nye sunne retter og gjør det til litt kos å lage maten sammen. Jeg vet at man kan være sliten etter jobb og at man da fort tyr til noe som er enkelt å greit, men det er jo verdt et forsøk
Ambriel Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Og som gjesten over meg sa, gå en tur sammen! Kjempe sosialt og ikke minst bra! Vi har hund, så i helgene prøver vi å kjøre til steder hvor vi går tur, bra for oss og hunden er jo i den syvende himmel
Willa Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Nemlig! Er jo livstilsendring som fungerer, ikke kurer! Begynn med å plukke bort en del dårlige vaner i kosten. Magert pålegg, kesam som erstattning for rømme, magert kjøtt som renskåret svin og kylling uten skinn til middag og en liten skvett sunn olje på maten i steden for saus. Du har sikkert en del dårlige vaner du kan luke bort..... Dette vil fort gi resultater på vekta, og det vil gi videre motivasjon! ;o) Og motivasjon er heeeelt nødvendig for å klare det. Ta noen vitale mål på kroppen også, nå i start fasen så kan du følge med på mere en tallet på vekta. Det tallet kan jo lure oss litt...... Mål midjen 2 cm over navlen, og rundt lår og overarmer feks..... Lykke til på veien! Noen gode råd for å motivere din bedre halvdel har jeg ikke, men han vil vel kanskje bli revet med.... Ps! Gjør alt du kan for å fjerne cola, det er nok en stor syndebukk.
heeggee Skrevet 5. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2008 Takk for tips..! Dere ser jo egentlig ikke noe jeg ikke vet.. hehe.. men trenger å minnes på en gang imellom...!! Cola er nok min største synder å..!! Lager så og si all mat fra bunnen av.. har kuttet ut saus for en stund siden... og spiser mye rent kjøtt... mye av middagene består av en eller annen type kjøtt... og div. wokkede friske grønnsaker.. Men jeg tror stillesitting og COLA er min værste fiende..! For sambo er det sjokoladeting.. eller: han drikker kaffe.. og har alltid lyst på noe søtt til den, og så er han glad i øl, og tar seg ofte en øl på kvelden..! Flere motivasjonstips taes i mot med takk og Ambriel, hvor fant du denne modellen??
Ambriel Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 husker ikke helt adressen, men tror siden het my virtual model :klø: Fant den da jeg søkte på et eller annet en gang for lenge siden hehe
Ambriel Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 www.mvm.com er siden, du registrerer deg, går inn på fanen som heter BrandME og på underfanen som heter weightloss
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Lykke til! Jeg har brukt tre år nå på å endre kosthold fra veldig usunt og ensidig til sunt og variert. Slet veldig og først for ett år siden begynte jeg å få det "innunder huden" og automatisk tenkte på frukt og grønnsaker når blodsukkeret begynte å bli lavt (før var det godteri og brus som gjaldt). Og det er først det siste året jeg også jeg har gått ned 20 kilo! Og nå er jeg veldig interessert i alt som har med kosthold og helse å gjøre, leser alt jeg kommer over. For over tre år siden var jeg overhodet ikke interessert, men var såpass overvektig og mistrivdes så jeg skjønte at noe måtte jeg gjøre. Så bare stå på, og ikke gi opp selv om dere får noen tilbakefall (jeg har hatt en del av dem), kos dere heller med utskeielsen der og da men fortsett med det sunne etterpå. Ang å motivere mannen din, vet jeg ikke helt hva du kan motivere med, men råder deg fra å mase for mye på ham. Jeg har også hatt familie som har mast mye, og det virket helt mot sin hensikt. Det er demotiverende, og sendte meg rett i godtehylla på butikken. Lag da heller sunt til deg selv, og håp på at han følger etter etterhvert. Man MÅ ville legge om selv for å gjøre det.
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 6. september 2008 #10 Skrevet 6. september 2008 Konkurransesituasjoner er noe menn ofte blir motivert av. Mener ikke at han først og fremst skal konkurrere med deg, men med seg selv. En mann er gjerne mer systemorientert og praktisk innrettet enn kvinner, og når han først har satt seg et mål fore, går han inn for det. Menn har heller ikke et så følelsesorientert forhold til mat som kvinner ofte har. Vektnedgangen i seg selv vil motivere ham til å dure på videre. Tipper jeg... Dytt innpå med frukt og grønnsaker. Jeg har økt inntaket mitt betraktelig, og lysten til å spise snop og å spise for store porsjoner er blitt mindre. Har gått ned i vekt og fått mye mer energi! Å gå tur sammen er et kjempebra tips. For å variere kan dere finne en skoleplass og spille basket, spille badminton, prøve en squashtime eller ta et swing/salsakurs. Menn blir gjerne motivert av lek og moro! (og det blir vel damer også?)
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 Søtsug med eller etter kaffe er en del av kroppens naturlige respons, fordi kaffen løser ut glykogen fra leveren. Bytt ut sjokoladen med et eple.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå