uebi Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Jeg driver å pusse opp huset, og snart må jeg bestemme hvilket belegg skal jeg ha til gulvet. Det er utenkelig å bare slipe og lakkere den gamle, jeg har 4 hunder (små og mellomstore) og det ser ut at lakk er ikke noe for dem....vill ikke ha plastikk, eller fliser, elsker tregulv...finnes det en type gulv som kanskje er ikke så glatt og fint men viser ikke fram striper og klørmerker og som samtidig kan vaskes uten problemer? Takk!
Gjest Portis Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Har erfaring med at klikkparkett er slitesterkt. Ikke sånn ekte parkett, men sånn annen...laminat heter det kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Pergo laminat fra coop. Ripesikkert og svanemerket Kunne godt tenkt meg skikkelig tregulv jeg også. Vurderte en stund oljet, men kom frem til at laminat er en bedre løsning pga bikkja. Tror vi valgte riktig.
Gjest Portis Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Var på besök hos min mamma en gang når hun hadde skikkelig parkett. En tur inn og gulvet var ripete, så styr unna det
Ce'Nedra Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Jeg ville gått for bambusgulv. Det ser ut som et skikkelig tregulv, men er slitesterkt. Fikk tips om det her inne, men valgte å slipe parketten fordi vi fikk jobben gjort for en billig penge. Har etter få måneder kommet masse riper i den, så jeg angrer skikkelig på at vi ikke valgte bambusgulv likevel..
uebi Skrevet 5. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2008 Hei! Takk og takk for så mange svar! Den Pergo (har sett på hjemmeside) ser veldig fint ut, det er laminat og de (dem som eier firma...) sier at det er den mest slitesterk som finnes....Du som anbefalte det, vet du noe om prisen? Hva betyr svanemerket? (sorry, jeg er italiensk) Om bambus vet jeg ikke mye, skal ta en titt på nettet for å undersøke, den høres interessant ut. Og uansett, jeg tror jeg må investere litt om en regelmessig negleklipping av hunder (eller en liten kurs om det, det blir like dyrt enn å klippe alle 4 en gang i måned...)
Gjest Elastica Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Jeg ville gått for bambusgulv. Det ser ut som et skikkelig tregulv, men er slitesterkt. Fikk tips om det her inne, men valgte å slipe parketten fordi vi fikk jobben gjort for en billig penge. Har etter få måneder kommet masse riper i den, så jeg angrer skikkelig på at vi ikke valgte bambusgulv likevel.. Jeg tror jeg var blant de som anbefalte deg det! http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Vi skal selv legge gulv på hytta og valget står mellom bambus og klossegulv. For meg er laminat uaktuelt, jeg vil heller ha noen riper.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Jeg driver å pusse opp huset, og snart må jeg bestemme hvilket belegg skal jeg ha til gulvet. Det er utenkelig å bare slipe og lakkere den gamle, jeg har 4 hunder (små og mellomstore) og det ser ut at lakk er ikke noe for dem....vill ikke ha plastikk, eller fliser, elsker tregulv...finnes det en type gulv som kanskje er ikke så glatt og fint men viser ikke fram striper og klørmerker og som samtidig kan vaskes uten problemer? Takk! du også....min erfaring at det rr ikke noe godt gulv til hunder. Asfalter eller støp gulv...
Gjest Raptuza Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Må ein ikkje rekna med litt slitasje på golvet når ein har hund, då? Me har ei todelt stove med respektiv furugolv og parkett, og hunden vår slit no på begge....
Ce'Nedra Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 Jeg tror jeg var blant de som anbefalte deg det! Vi skal selv legge gulv på hytta og valget står mellom bambus og . For meg er laminat uaktuelt, jeg vil heller ha noen riper. Ja, tror du var en av dem, ja Vi var og så på det på en boligmesse etter at vi fikk tips, og det var et nydelig gulv samt vanvittig hardt til at det er skikkelig tregulv. Kan ikke sammenlignes med furugulv som en snakker om lenger ned i tråden her. Og laminat var uaktuelt for oss også.. Det blir helt klart bambus når parketten vår blir stygg..
uebi Skrevet 7. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2008 (endret) Hahem....dette er litt mer en litt slitasje....(det mangler en av bikkjer i bildet, hun kom senere) Problemet er at jeg ville ikke skifte hele gulvet, og har lest litt om bambus, tror jeg forstår at du kan ikke legge den opp i den gammel. Vi får se, den jeg trenger er noe som ikke er lakkert, fordi den jeg har nå er det og når lakket går den som er under er "unwashable", det blir alltid møkkete...og stygg da.... Innlegget redigert. Reglene. Kristin (mod) Endret 7. september 2008 av Kristin
uebi Skrevet 7. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. september 2008 Å? bildet forsvant. Er det forbudt å legge til bilder? Jeg visste ikke...
Ce'Nedra Skrevet 7. september 2008 #14 Skrevet 7. september 2008 Å legge den oppå det gamle? Det kommer vel litt an på, men siden det er tregulv bygger det jo opp en del. Det er ikke 7 mm parkett akkurat nei..
Bomullstrusa Skrevet 8. september 2008 #15 Skrevet 8. september 2008 (endret) Laminatgulvene i Alloc-serien på Byggmakker tåler alt! Det ble lagt hjemme hos svigers, som har både hunder og katter. Ikke en ripe i sikte De er veldig enkle å legge; de "klikkes" på plass. Helt supert Du kan velge å se de forskjellige gulvene ved å klikke på menyen helt til venstre på siden jeg linker til. Endret 8. september 2008 av Smulan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå