Gå til innhold

Trenger råd

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nå
Skrevet

Hei, her er vår situasjon.

Eier leilighet, jeg har vikariat mannen har fast jobb som han liker veldig godt.

Skal ha baby.

Vi har valget mellom å flytte til mitt hjemsted, noen timer (3-4) fra her. Der har jeg masse familie og får god hjelp når babyen kommer. Jeg har et barn fra før. Her vi bor nå kan vi ikke regne med noe særlig hjelp, har en del venner her (mannen) men lite familie (kun en svigermor)

Dersom vi flytter må vi selge leiligheten og ungen må bytte skole. Men vi vet jo ikke om mannen min vil trives der. Vi skal vel leie leilighet dersom vi flytter.

Jeg vet jeg vil få fast jobb om jeg flytter dit, det gjør jeg ikke her, han kan få litt problemer med å få en jobb som er like godt betalt som nå.

Har dere noen synspunkter på dette?

Jeg kunne godt flyttet men jeg tenker mye på "hva om han ikke liker seg" og at ungen må bytte skole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt. Dette går seg til. Hva er best for barna i lengden? Men pass på så ikke storebror føler at dere flytter pga den lille. Da kan han bli ekstra sur for å bli flyttet fra venner og nærmiljø. Fokuser på at dette er det beste for hele familien, og på alt det fine det nye stedet har å bidra med :)

Gå først to runder med deg selv: idylliserer du hjemstedet ditt, ER det så bra som du husker det?

Lykke til!

Skrevet

Nei, det er ikke så idyllisk. Eneste fordelen der er at nettverket vårt (som kan gi hjelp) blir veldig mye større.

Det er et veldig lite, gjennomsiktig sted. Fordelene der er hjelp, nettverk, jeg får jobb. Ikke så mye annet..

Men jeg er livredd for at ikke han skal trives, da må vi flytte igjen.. Men det er vel ikke så ille å flytte tilbeke igjen, ungen får begynne i samme klasse som nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...