Gå til innhold

Liten gutt med gips...


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Så har det altså skjedd med oss også, vi har fått en liten med gips i huset.

I går falt han i barnehagen og fikk et brudd i overarmen, like over albuen. Han skal gå med gips i 3-4 uker. Ikke så lett og få en liten gutt på 21 mnd til å skjønne hva den store, klumpete tingen på hele armen er. Det verste er at jeg synes han er litt søt også...

Er det andre som har erfaring med små barn og hvordan de takler å gå med gips? Lurer også på om han kan gå i barnehagen, han kan jo ikke ta seg for når han faller. Og han er en skikkelig løpegutt og klatremus, noe som han ikke ser ut til å være hindret i å gjøre nå heller! Vi vil være hjemme med han i dag og i morgen, men tenkte å prøve i barnehagen over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har (heldigvis) ikke erfaring med små barn som har gips. Vil bare si god bedring til den lille tøffingen, og håpe at det går greit etterhvert :vinke:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Redhead! :D

Han er en liten tøffing ja, og han klarer seg utrolig bra med gipsen. Problemet er at han ikke kjenner sin begrensning, han løper rundt og klatrer som før. Jeg er nervøs for at han skal falle og ødelegge den andre armen også. :o Men det går nok greit, jeg er nok bare litt overnervøs nå i starten.

Har vært hjemme med han i dag også, men tirsdag prøver han seg i barnehagen igjen. Har snakket med dem, og de kommer til å ha en person som får ekstra ansvar for å følge med han. Heldigvis går han i en barnehage som er godt bemannet i forhold til mange andre.

I dag har han badet med en plastpose på armen. Det gikk greit, selv om han ikke likte posen og ville rive den av. Jeg la merke til at han begynner å bli rød under armhulen, får vel for lite luft. Prøvde og la han gå uten fatle en stund etterpå, men han gikk selv bort og hentet den ganske raskt. Går ut fra at armen er veldig tung å bære på.

Veldig takknemlig for flere svar. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

En liten gutt jeg kjenner brakk et lite ben i armen nå i våres. Det var utrolig hvor fort han vendte seg til gipsen/fatlen, og klarte raskt å manøvrere i sedvanlig tempo! Tror han var hjemme fra barnehage noen dager i begynnelsen bare. Barnehagen må legge til rette for at barnet kan være der også med gips.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ikke så lett det nei.

Broren min brakk tommelen da han var rundt 4, og knuste den 2 ganger :o :ler:

Gikk greit likevel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...