Far til 2 Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Undersøkelser i Storbritania tilsier at Ibuprofen (Ibux) er det febernedsettende middelet som virker raskest for barn. Greit å vite for småbarnsforeldre. Ibuprofen best mot feber.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Undersøkelser i Storbritania tilsier at Ibuprofen (Ibux) er det febernedsettende middelet som virker raskest for barn. Greit å vite for småbarnsforeldre. Ibuprofen best mot feber. I Norge er det alltid Paracetamol-preparater som er førstevalget. De er mer skånsom enn Ibuprofen-preparater. Det er ikke lenge siden man ikke solgte, reseptfritt vel å merke, ibuprofen til barn under 12 år.
AnetteR Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Jeg har også lest at paracetamol er anbefalt. Det er visstnok mer skånsomt for magen. Om jeg må ta smertelindrende lenge etter sist måltid, holder jeg meg til paracetamolpreparater. Men om man tar smertelindrende i forbindelse med mat er ikke det noe problem uansett. Så da er det jo greit å vite hva som virker raskest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå