Gå til innhold

Hjelp meg med mitt slitte hår, jeg er desperat!

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs
Skrevet

Håret mitt er slitt og tørt, det er grusomt.

For tiden unngår jeg farging/striper, har kuttet ned på rettetangen (selv om det er vanskelig), og jeg har begynt med b-vitamintilskudd. Bruer hårpleie fra alterna og phyto (med masse fuktighet), disse er kjent for å være gode. Har begynt å vaske håret hver 3 dag i stedet for hver 2 dag.

Jeg føler ikke at dette hjelper!! Håret mitt ser trist og slitent ut.. ikke lenge siden jeg klippet heller, da tok frisøren kun det nødvendigste. Frisører eller andre her inne som har noen gode tips? Eller forslag til GODE produkter? Føler jeg har prøvd alt :(

Forresten, et spm til. Skal man bruke balsam etter hårkur hver gang? Jeg pleier å enten bruke balsam eller hårkur, da annenhver gang. Gjør jeg det "riktig"?

Takk til de som vil å hjelpe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret mitt er blitt mye sunnere etter at jeg byttet til Joico (for ca 3-4 mnd siden). Jeg bruker denne shampoen og balsamen. De gir håret mitt masse fuktighet. Men har også hørt veldig mye bra om denne shampoen og balsamen også. Disse skal reparere skadet hår.

Denne er kjempegod for å forebygge slitte tupper, og kan delvis reparere tupper som er slitt. Jeg har ikke slitte tupper lenger i det hele tatt. Den er noe dyr hos frisør, ca 300, men på LF koster den ca 135 (uten frakt).

Bruker også denne etter hårvask for å beskytte håret. Den er også fin å bruke når man skal føne håret (..rart - i og med at den heter blow dry cream :gjeiper: ).

Nå er nok jeg blitt litt "Joico-frelst" i det siste. Det er godt mulig det finnes andre produkter som er minst like gode. Men jeg bytter ikke med det første!

Skrevet

Hei!!

Jeg bruker også Joico og er superfornøyd! Jeg bruker proteinkuren deres på håret mitt en gang i uka og håret blir mykt og deilig.... Bruker annen shampoo/balsam da jeg har litt irritert hodebunn! (Vasker også håret hver 2-3 dag)

Anbefaler Joico på det sterkeste :-)

Sjekk ut denne

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Hvis håret ditt er slitt og trist trenger det ikke nødvendigvis være mangel på fuktighet... Når man behandler håret med striper/farging må man tilføre protener til håert, ikke fuktighet :Nikke:

Sebastian's Penettrait serie eller SP's repair serie er kjempe fine for sånt hår :)

Hilsen frisøren :hug:

Skrevet

takk for tips folkens :)

du, dinedama.. siden du er frisør pøser jeg på med; må jeg bruke balsam etter hårkur hver gang for å lukke skjellaget eller kan jeg bruke balsam og hårkur ved annenhver hårvask?

Skrevet

Hvis du bruker en hår"maske" (kur i kremform) trenger du ikke det, for den lukker skjellaget :Nikke: Men hvis du bruker noen annen form for kur er det greit å bruke balsam også... Men du må gjerne bruke begge deler uansett :)

Gjest Audrey Horne
Skrevet
Håret mitt er blitt mye sunnere etter at jeg byttet til Joico (for ca 3-4 mnd siden). Jeg bruker denne shampoen og balsamen. De gir håret mitt masse fuktighet. Men har også hørt veldig mye bra om denne shampoen og balsamen også. Disse skal reparere skadet hår.

Denne er kjempegod for å forebygge slitte tupper, og kan delvis reparere tupper som er slitt. Jeg har ikke slitte tupper lenger i det hele tatt. Den er noe dyr hos frisør, ca 300, men på LF koster den ca 135 (uten frakt).

Bruker også denne etter hårvask for å beskytte håret. Den er også fin å bruke når man skal føne håret (..rart - i og med at den heter blow dry cream :gjeiper: ).

Nå er nok jeg blitt litt "Joico-frelst" i det siste. Det er godt mulig det finnes andre produkter som er minst like gode. Men jeg bytter ikke med det første!

Har lyst til å prøve den sjampoen og balsamen fra Joico som du referer til, Anemsi. Tviler ikke på at den er bra, men hvordan lukter den? Jeg har superkresen nese og har vært nødt til å gi bort mange bra produkter av den grunn :forvirret: Lukter den lik proteinkuren (K-pac) kan jeg bare glemme denne...

Skrevet

For tiden unngår jeg farging/striper, har kuttet ned på rettetangen (selv om det er vanskelig), og jeg har begynt med b-vitamintilskudd. Bruer hårpleie fra alterna og phyto (med masse fuktighet), disse er kjent for å være gode. Har begynt å vaske håret hver 3 dag i stedet for hver 2 dag.

Jeg føler ikke at dette hjelper!! Håret mitt ser trist og slitent ut.. ikke lenge siden jeg klippet heller, da tok frisøren kun det nødvendigste. Frisører eller andre her inne som har noen gode tips? Eller forslag til GODE produkter? Føler jeg har prøvd alt :(

Forresten, et spm til. Skal man bruke balsam etter hårkur hver gang? Jeg pleier å enten bruke balsam eller hårkur, da annenhver gang. Gjør jeg det "riktig"?

Heia hehe måtte flire her skulle tro jeg hadde skrevet innlegget selv..men du vet striping og retteavhennigihet er ikke bra.Holder på ennå jeg og håret blir kortere og kortere..men har også beg med b tilskudd og frisørprodukter så håper det gjør susen etterhvert.Kjenner ei som var hos frisøren og de anbefalte ho noen spesielle b vitaminer som var heelt utrolige,kunder som hadde brukt de hadde fått mere og sterkere hår.Frisørene var igrunnen i sjokk så ho kjøpte disse,og jeg løp da au avgårde men ikke en eneste boks i hyllene..Så sier de på helskosten at de var tilbaketrukket av produsenten..Så det er jo som man sier alt ulovlig virker!Ja,så det var vel noe i de som ikke var lov i Norge så de måtte fjerne de.Noen her som vet foresten hvilken det er??Hm.. mulig de går ann å få i danmark eller sverige..

Skrevet

Sikkert de pillene som de kaller for Hårkontroll :Nikke:

Skrevet
Har lyst til å prøve den sjampoen og balsamen fra Joico som du referer til, Anemsi. Tviler ikke på at den er bra, men hvordan lukter den? Jeg har superkresen nese og har vært nødt til å gi bort mange bra produkter av den grunn :forvirret: Lukter den lik proteinkuren (K-pac) kan jeg bare glemme denne...

Jeg refererer til to shampoer og balsamer. Hvilke av dem er det du mener? Moisture Recovery eller K-pak? Jeg har bare prøvd (og luktet) Moisture Recovery og syns de lukter godt. Ikke noe kvalmende lukter a la Tigi Bed Head (håret mitt luktet baileys!). Syns bare de lukter shampo og balsam - og godt :jepp:

Hvis du går innom frisøren for å kjøpe, kan du spørre om å få lukte på dem først - det gjorde jeg ved første kjøp etter Bed Head-skuffelsen.. Moisture Recovery shampo og balsam koster forresten like under 400,- hos frisør.

Gjest Audrey Horne
Skrevet
Jeg refererer til to shampoer og balsamer. Hvilke av dem er det du mener? Moisture Recovery eller K-pak? Jeg har bare prøvd (og luktet) Moisture Recovery og syns de lukter godt. Ikke noe kvalmende lukter a la Tigi Bed Head (håret mitt luktet baileys!). Syns bare de lukter shampo og balsam - og godt :jepp:

Hvis du går innom frisøren for å kjøpe, kan du spørre om å få lukte på dem først - det gjorde jeg ved første kjøp etter Bed Head-skuffelsen.. Moisture Recovery shampo og balsam koster forresten like under 400,- hos frisør.

Jeg mente Moisture Recovery :). Jeg liker heller ikke at håret mitt lukter Baileys, Tigi Brunette Godess gjorde det. Får sniffe litt hos noen frisører før jeg kjøper på nett. Takk for svar :)

Gjest Enda ei med utslitt hår..
Skrevet

Så en får kjøpt Joico på frisørsalonger her i Norge/Oslo? hvilke salonger da?:)

Skrevet
Jeg mente Moisture Recovery :). Jeg liker heller ikke at håret mitt lukter Baileys, Tigi Brunette Godess gjorde det. Får sniffe litt hos noen frisører før jeg kjøper på nett. Takk for svar :)

Ja, det var Brunette Godess jeg mente..

Ja, men vet ikke hvor i Oslo. Jeg kjøpte det i en frisørsalong som ikke er en del av en kjede.

Skrevet

Jeg kjøpte mine Joico produkter hos en frisør i Slemmestad! Det er ikke en kjede, så jeg vet ikke om de finnes i Oslo.... Men det gjør de sikkert :jepp:

Skrevet
Sikkert de pillene som de kaller for Hårkontroll :Nikke:

Heia, de heter Sublex B for hud,hår og negler og det er ca et halvt år siden de ble fjerna fra hyllene på helsekosten.Sikkert kommet nye nå men noen som vet hvorfor de ble fjerna den gangen? Var det noe ulovlig bra i de?Kansje noen som jobber i en helsekost..

Gjest Fru Mæla
Skrevet

Bruk ordenlig frisør shampoo og balsam (ikke disse dagligvareshampooene). Disse er MYE bedre for håret ditt. Ta kur MINST en gang i uka. (Ta den i mens du dusjer på kvelden, pakk håret inn i en plastpose og sov med kuren over natta), dette har hjulpet mitt blekede hår VELDIG :)

Skrevet

Jeg har gått fra svart til platina og har EKSTREMT slit hår. Har funnet den beste hårkuren for meg, og det er Joico, 30th K pak, reconstructor. Den er brun/grå tube. anbefales på det sterkeste! TRO meg, den funker!!

Skrevet

Mine favorittprodukter er fra Kerastase Resistance.

Sjampoen Bain de Force, og balsamen Ciment Anti-usure har fast plass i badehyllen hos meg. I samme serie er en hårkur som heter Age Recharge, den er kjempefin.

Er også glad i Redken Extreme Anti-snap, en leave-in behandling med proteiner som styrker håret.

Skrevet

Ville prøvd hårkurene som Redken har, de er veldig bra! De har et produkt som heter Anti-snap, en kur som ikke skal skylles ut, bruker den et par ganger daglig. Har brukt den i mange år og den er bra mot slitt hår, er helt avhengig av den :)

Skrevet

Klippe håret hver 6. til 8. uke. Ikke bruk så mye hårkur som du gjør nå, det er ikke nødvendig. Håret blir tungt og mettet, du trenger ikke å kure det mer enn en gang i uken, og da med en god proteinkur. Jeg har vært mest fornøyd med en fra Wella Professionals som heter Power Mask, men det finnes sikkert mange andre gode. Redken sine er oppskrytte mener jeg, jeg synes i alle fall de virker mer som fuktkurer, spesielt den store blå krukken.

Ellers kan du jo prøve å bare bruke balsam nederst i håret en stund, håret kan fort bli matt om du bruker for mye balsam også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...