Gå til innhold

nachos

Gjest Nishiki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, til mange så legger jeg utover nachos på en stekeplate, sprer over den stekte, krydrede kjøttdeigen og har på ost. Inn i ovnen noen minutter.

Lager en blandet salat og har rømme og saus ved siden av. Sånn cirka. Da fyller jeg gjerne på tallerker på kjøkkenet. Ellers så lager jeg til på en og en tallerken og har i microen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker biffdeig eller eventuelt karbonadedeig (ikke godt nok med vanlig kjøttdeig til min favorittrett) med mye tacokrydder. (helst krydder fra old el paso). Må bruke mer krydder enn anbefalt mengde. Legger dette oppå mye nachoschips (helst de runde) sammen med rå, oppkuttet løk i små biter. Ost på toppen - osten må dekke kjøttblandingen. Settes i ovnen på "grill" og passes på til osten er gylden. Serveres med ris, hot tacosaus, rømme, mais og agurk. Kan gjerne ha enda mer tilbehør (eks guacamole, salat, paprika, oliven) dersom jeg har dette, men ikke nødvendig.

Nå ble jeg sulten ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min versjon : runde nachos chips på bakebrett (med bakepapir under selvsagt) + kjøttdeig stekt med tacokrydder + ringer av purre + mais + masse revet ost + evt jalapeños om man liker det hot!

Serverer det med rømme, salsa og evt. guacamole! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ildfast form.

Legger nachoschips nederst,deretter løk,(rødløk/vårløk e.l.), mais,tomater i båter etc etc.

Over det bruker jeg karbonadedeig som jeg har blandet med masse bønner og tacokrydder.

Ost over.

I ovnen til osten er smeltet (og vel så det)

Til serverer jeg rømme (evt guacamole) og tacosaus!

Så enkelt og lettvint,kan varieres lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før kjøpte jeg ofte slike KIT med saus, krydder og skjell, men brukte aldri skjellene. Derfor knuser jeg skjell litt, legger i ildfast form, tacokrydet stekt kjøttdeig, salsa og ost over. Gjerne lagvis. Gratineres.Volia, med salat, kesam, mais og mer salsa =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig med tacokrydder i bunnen av en ildfast form, finhakket løk, tomat, mais, bønner og jalapenos over. Så et lag med amerikansk chreddar saus, 1-2 glass salsa, så de runde nachos chipsen og til slutt et lag med ost settes i ovnen til osten blir litt crispy :)

Blir knallgod :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager vegetariske nachos:

Steker en hakket løk med hvitløk, steker paprika og hakkede tomater sammen med dette, har i litt jalapenos, krydder (diverse som cayenne pepper, chilipulver, spisskummen) og tilslutt en boks mais før det hele går over nachosaene med ost (helst cheddar) og inn i ovnen. Har rømme og salsa (helst hjemmelaget) ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi steker opp en pakke kjøttdeig, tilsetter tacokrydder, et glass hot salsa og litt vann.

Lar dette putre litt imens jeg kutter opp løk og paprika, tilsetter dette, så en boks mais. La putre noen minutter til.

Legger runde nachips på stekebrett, 6 x 5 stk.

Tar en skje og legger litt fyll på hver chips, topper med litt reven ost på hver (Synes finello sin pizzatopping er best!).

Stekes midt i ovnen, på 250grader over og undervarme, til osten smelter og blir gyllen (har aldri tatt tiden, men går relativt raskt).

Spises som de er, toppet med creme fraiche!

Mmmm min favoritt, kose-rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Her er slik jeg bruker å lage det.

- Steker en pakke kjøttdeig (vanlig strimlet fra gilde)

- Tilsetter taco-krydder. Bruker som regel first price eller fjorland.

- Finhakker en halv løk og hiver det oppi stekepanen

- Sprer nachoschips utover en ildfast form.

- Hiver så på litt kjøttdeig, slik at det dekker det første laget

- Tar på et nytt lag med chips

- Hiver på litt kjøttdeig øverst så det dekkes helt

- Tar en pakke med ferdig pizzaost fra jarslberg og dekker det GODT.

- Inn i ovnen på 250 grader til osten er gylden. Lar den avkjøle litt før servering.

Pleier å servere med rømme, mais, salasaus, paprika og noe til.

LIVRETTEN MIN! :rødme: 3-4 posjoner med dette og iskald Cola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg og kjæresten:

- Legger nachochips spredd på to avlange fat som passer i steikovnen

- Steiker kjøttdeig, gjerne kyllingkjøttdeig og putter i tacokrydder

- Hiver så oppi en medium/sterk tacosaus og lar det hele koke litt

- Tar så en boks mais i og rører litt, og så fordeles det hele på begge fatene og såklart ost over det hele

- Lar det hele stå i steikovnen på 200grader i noen få minutter til osten er smeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...