Gjest Sisu Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Etter å ha sett "The Tudors" og lest "The other Boleyn girl" må jeg tilstå at jeg er blitt litt hekta på Tudorperioden... Men er det noen av dere som har tips om gode bok-kjøp om denne perioden? Norske eller engelske.
Gjest *Mim* Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Richard Herrmanns bøker om de engelske dronningene er gode, litt kåserende. De er noen år gamle nå, men jeg likte dem veldig godt da jeg leste dem.
Abraxas Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Gjest Sisu Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Hvis du liker å lese bøker på engelsk, har Philippa Gregory skrevet flere bøker om Tudor-tiden: * The Boleyn Inheritance : Om Jane, Lady Rochford (enken etter Anne Boleyns bror George), Anne of Cleeves og Catherine Howard * The Queen's Fool : Om "Bloody" Mary Tudor og dronning Elizabeth * The Constant Princess : Om Catherine of Aragon, Henry VIIIs første kone Så har vi også Alison Weirs Innocent Traitor, den tragiske historien om Lady Jane Grey. Ja, jeg er en sucker for slike romaner! Da har jeg ihvertfall bestilt "The Boleyn Inheritance"... Resten er notert, og flere tips tas imot med takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå