Gå til innhold

To forlovere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal gifte meg om 2 uker og skal ha to forlovere. Min forlovede har en. Noen andre som har/skal ha det? Hvordan gjennomfører en dette i praksis i kirken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha det. I kirken er det plass til to forlovere på hver side hvis man vil. Hvis det viser seg å ikke være plass likevel, får en sitte på benken og den andre ved siden av, det tror jeg ikke de tar så nøye. Hun ene skal skrive under papirene fordi det betydde mest for henne. Resten skal begge få være med på hvis de vil :)

Skrevet

Den ene av mine har skrevet under papirene, rett og slett fordi hun ikke har vært forlover før, og fordi jeg har glemt å ta fram papirene hver gang den andre har vært her på besøk. ;)

Men hvem tar buketten? Skjønner at det er en av de, men bør den ene få gjøre det og den andre noe annet? Og hvordan går de ned igjen kirkegulvet når min forlovede bare har en forlover?

Skrevet
Den ene av mine har skrevet under papirene, rett og slett fordi hun ikke har vært forlover før, og fordi jeg har glemt å ta fram papirene hver gang den andre har vært her på besøk. ;)

Men hvem tar buketten? Skjønner at det er en av de, men bør den ene få gjøre det og den andre noe annet? Og hvordan går de ned igjen kirkegulvet når min forlovede bare har en forlover?

Han tar da vel bare en i hver arm.. :ler:

Der svarte jeg meg selv på mitt spørsmål, for det har jeg lurt litt på.. Er i samme situasjon...

Han sier vel ikke nei til en madam på hver side.. :ler:

Skrevet

jeg skal ha to forlovere å han skal nok ha en...

men hvet ikke enda ossen vi skal gjøre det da;)

Skrevet

Hei!

Jeg har også lurt litt på dette.. og lurte på om man rett og slett måtte ha samme antall... men det er godt å se at det er flere som har det sånn..!

Jeg har 2 bestevenninner... en "ny" møtt i studietiden og en "gammel" jeg har hengt sammen med siden barneskolen.

Min bedre halvdel har egentlig ingen innlysende kandidater...!

Han har egentlig bare gått over til å være sammen med mine venner, så det er litt anderledes situasjon..!!

vel vel.. ikke drømme seg bort.. først må han jo fri..!! :rødme:

Skrevet

Glemte en ting.. er det bare ei som skriver under og sånt?

På den måten må jeg jo liksom "velge" mellom dem alikevell... hmm...!

Skrevet

Ja bare en kan skrive under, så på papiret får man bare en forlover. Men vet om fler som har hatt 2 jeg, og da kan jo den som ikke har skrevet under få litt mer "ansvar" i kirken med å holde blomster etc?? :)

Skrevet

jeg hadde faktisk 3 forlovere - og mannen tok også 3 forlovere...

så da valgte vi to av de (som er et par) som skrev under på papirene.. også var de alle sammen med i sermonien..

Da organisten begynte å spille tok hun et langt forspill før hun begynte på brudemarsjen, så de gikk inn først - to og to - og satt seg på en av de vanlige kirkebenkene helt foran (benken bak mamma og de) også gikk de to som skrev under på papirene og satt seg sammen med oss.. også begynte brudemarsjen og da kom jeg inn sammen med brudepike, og brudesvenner.

Vi måtte gjøre det sånn fordi det var så liten kirke..

jeg forklarte for mine forlovere at jeg ikke klarte å velge, og at vi derfor gjorde det praktisk at de to som sto på papiret er et par.... men at dersom det var en av de andre som gjerne ville sitte oppe ved meg i kirka så var det åpent for diskusjon... evnt loddtrekning.

Skrevet

Takk for svar alle saman!!

Då trur eg kanskje eg gjer det sånn at den som ikkje skreiv under papira tar i mot buketten og slikt og at dei går på kvar si side av forloveden min sin forlover ut igjen. ;) Må høyre litt med dei kva dei trur og.

Skrevet

Da har jeg vært å titta i bryllup i dag..!

Der var det sånn at HAN hadde 1 forlover og HUN hadde 2...!

og da hadde hans forlover en forlover(inne;)) i hver arm..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...