Gå til innhold

Negative tester, men gravid likevel?

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte29
Skrevet

Hei..

Jeg er ny her - så håper noen vil forbarme seg over meg.. Har søkt litt rundt på nettet, men blir ikke helt klok.. Kanskje det er noen kloke hoder her.

Jeg og mannen prøver å få barn. Sluttet på p-pille i mai, fikk deretter pillemens som vanlig. Første ordinære mens kom i midten av juli, altså snart 7 uker siden. Et par uker etter den mensen hadde jeg el-slim, eller i hvert fall noe jeg tror var det. Men fikk ikke mensen to uker senere og testet også negativt på graviditetstest. Har fortsatt prøvingen jevnt og trutt, og mensen er fortsatt ikke kommet... Har den siste uken hatt veldig merkelig smerter i nedre del av magen - likner ikke på menssmerter og kommer og går litt. Av og til stikkende/skjærende, og av og til bare verkende. Er verst om jeg sitter lenge og får trykk på magen... Senest i dag fikk jeg negativ graviditetstest... Hvor lenge skal jeg vente på mensen før jeg evt kontakter lege? Er jo redd det er noe galt med meg? Er det mulig at jeg er gravid selv om testene er negative? Håper på noen kloke råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei..

Jeg er ny her - så håper noen vil forbarme seg over meg.. Har søkt litt rundt på nettet, men blir ikke helt klok.. Kanskje det er noen kloke hoder her.

Jeg og mannen prøver å få barn. Sluttet på p-pille i mai, fikk deretter pillemens som vanlig. Første ordinære mens kom i midten av juli, altså snart 7 uker siden. Et par uker etter den mensen hadde jeg el-slim, eller i hvert fall noe jeg tror var det. Men fikk ikke mensen to uker senere og testet også negativt på graviditetstest. Har fortsatt prøvingen jevnt og trutt, og mensen er fortsatt ikke kommet... Har den siste uken hatt veldig merkelig smerter i nedre del av magen - likner ikke på menssmerter og kommer og går litt. Av og til stikkende/skjærende, og av og til bare verkende. Er verst om jeg sitter lenge og får trykk på magen... Senest i dag fikk jeg negativ graviditetstest... Hvor lenge skal jeg vente på mensen før jeg evt kontakter lege? Er jo redd det er noe galt med meg? Er det mulig at jeg er gravid selv om testene er negative? Håper på noen kloke råd...

Kan hende du blir skremt nå, men kontakt med lege.. tja, har du prøvd å bli gravid i 1 år, så kan det bli på tide å kontakte lege. Får ikke du igjen mens på 3 måneder +, DA også kan du lure på å kontakte lege.

Men til nå virker aaalt normalt med deg. Mens kan gå lenge før du får etter pilleslutt, og når den kommer, ja da kan det hende den spiller deg flere puss med å komme til forskjellige tider (ikke til samme tid hver mnd, og kan gå lenge mellom hver gang fortsatt). Og kanskje du ikke får eggløsning til vanlig tid heller på en stund heller. Hvor lang tid kroppen tar å venne seg til et pillefritt liv, avhenger i svært stor grad fra kvinne til kvinne, uten at man vet akkurat hvorfor.

Og nei-du er ikke gravid uten 2 streker.

Endret av Duracella
Gjest Trulte29
Skrevet

Er fullstendig klar over at det kan ta tid å få ting stabilt igjen etter p-piller, så at mensen drøyer er i grunnen ikke så overraskende. Men det er mest de rare smertene, som jeg aldri har hatt før, som gjør at jeg stusser litt... Men, som du sier - er ikke noe vits å løpe til legen med en gang heller. Har i utgangspunktet også ganske høy terskel for å gå til lege... Får vel bare vente å se da... ;)

Skrevet

Jeg kjenner flere som hadde menssmerter før de begynte på pillen, men ikke etter. Kanskje ditt tilfelle også?

Skrevet

Gå til lege, du.

Jeg hadde tre negative tester og var gravid viste det seg.....

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_maya_*
Skrevet

hei,jeg er 3 dager på overtid,har testet negativ i dag men har litt graviditets symptomer,jeg håper jeg er gravid da men er lei av å vente har et barn fra før og da jeg var gravid med han viste testen det med en gang.har noen opplevd noe sånnt.

Gjest Gjest
Skrevet

Testene som legen bruker er det samme som kan kjøpes på apoteket så det er jo egentlig ikke vits hvis det er eneste grunn.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror du kan teste opptil 18 dager etter eggløsning, eller ca 3 uker etter. Om du ikke da får positiv test, så er du mest sannsynlig ikke gravid. Men kanskje lurt å ta turen til legen snart for sikkerthetsskyld om ikke mensen da dukker opp:)

Gjest Wrangler
Skrevet
Gå til lege, du.

Jeg hadde tre negative tester og var gravid viste det seg.....

Hvordan skjønte du at du er gravid da? Og hvor langt var du kommet da du fant ut det?

Min største skrekk det der, at jeg drikker og spiser all slags mat fordi testen er negativ.

På en annen side så skal det vel mye til før man er en av de som både tester negativt OG får blødninger!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg testet negativt i går tidlig - og dro på fest om kvelden, der jeg drakk litt øl og spiste litt spekemat.

Da jeg våknet i morges tenkte jeg at det var rart med disse symptomene, og tok en test til, for å være sikker. Den ble positiv!

Undret meg over den negative testen fra i går, og fant den igjen i søppelbøtta. Nå lyste det to streker opp mot meg!

Den må ha vært veldig sen med å reagere, for jeg er helt sikker på at hvis det hadde vært antydning til noe, så ville jeg sett det.

Håper veldig at litt øl og spekemat ikke har ødelagt noe...

Men altså viste testen negativt i går, så det er litt merkelig...

Gjest Wrangler
Skrevet

Gratulerer!

Var sikkert ikke høye nok verdier igår, kanskje mye vann i kroppen eller lignende.

Det med mat og alkohol går nok helt fint! Deler ikke blod enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...