Gjest bobo Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Hvor mye tror du egentlig du betaler i skatter og avgifter igjennom et år? Tenker da på skatten du betaler utenom den du blir trekt i lønn. Kan man anta en ca 50.000 utenom det man blir trekt i lønn?
Kara W Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Det kommer jo veldig ann på hvor stort forburuket ditt er på. Du kan jo begynne med de mest synlige og direkte avgiftene, som f.eks bilavgift, kommunale avgifter osv. Deretter legger du til 25% av alt du kjøper (noen ting er mindre, men nå regner vi jo veldig rundt). Kjører du bil kommer det jo en del i tilegg på bensinen (hva er det på for tiden?). For å ikke snakke om røyk og alkohol. Det finnes uttallige "skjulte" avgifter, som flyskatt og skatt på hundefôr. Og det var det jeg kom på i farten. Tror 50.000 nok er et ganske moderat anslag. Har du sjekket om SSB har skrevet noe om dette?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Det kommer jo veldig ann på hvor stort forburuket ditt er på. Du kan jo begynne med de mest synlige og direkte avgiftene, som f.eks bilavgift, kommunale avgifter osv. Deretter legger du til 25% av alt du kjøper (noen ting er mindre, men nå regner vi jo veldig rundt). Kjører du bil kommer det jo en del i tilegg på bensinen (hva er det på for tiden?). For å ikke snakke om røyk og alkohol. Det finnes uttallige "skjulte" avgifter, som flyskatt og skatt på hundefôr. Og det var det jeg kom på i farten. Tror 50.000 nok er et ganske moderat anslag. Har du sjekket om SSB har skrevet noe om dette? nei, har ikke sjekket,men du har antagelig rett. 50.000 er nok forsiktig sagt av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå