bollapinnsvin Skrevet 5. juni 2003 #1 Del Skrevet 5. juni 2003 Er det noen av dere vordende bruder der ute som har noen geniale tips til bordkort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 5. juni 2003 #2 Del Skrevet 5. juni 2003 Hva med sjokoladehjerter med navn på? Har sett at noen konditorer lager det. Ellers kan dere kanskje selv kjøpe inn sjokoladehjerter og skrive på selv med feks lys sjokolade? Hvis du har et tema i bryllupet, eller noe dere liker særlig godt å drive med, kan det være fint å ta det inn i bordkortene: steiner fra fjæra, skjell... En liten fin eske med navn på. Så kan det jo ligge noe godt i boksen, eller en hilsen fra brudeparet. Etpent ark med et dikt på, ulike kjærlighetsdikt feks, med gjestens navn øverst. En liten silkepose med noe inni, og en lapp med navnet til gjesten festet på. Og så er det jo utallige måter å pynte bordkort laget av papir på. Vi skal enkelt og greit at doble kort som passer i "fargene våre" for dagen, navnet står utenpå, kortet er knyttet pent igjen med silkebånd. Inni kortet er det meny og hvem er hvem. Her er også en link: http://www.bryllupsweb.no/festbord.html#bordkort loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #3 Del Skrevet 5. juni 2003 Vi har kjøpt billige rødvinsglass (3kr pr. stk) og nå driver jeg å graverer inn navnet til gjesten på glasset. Har printet ut alle navnene i en fin skrift fra Word og så klistrer jeg det inni glasset og graverer over på utsiden. Det blir faktisk ganske så fint! :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 5. juni 2003 #4 Del Skrevet 5. juni 2003 Her er bilde av våre bordkort. De var helt enkle, men stod i stil til både invitasjoner, sanghefter og andre ting i bryllupet. Vi endte opp med den øverste varianten: http://www.kvinneguiden.no/bryllup/inspira...rdkort_kk.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMMA2 Skrevet 5. juni 2003 #5 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg lager bordkortene våre nå, til 2 august. Det blir små bruder og brudgommer som skal holde skilt med navnet til gjesten. KJEMPEFINE! Jeg har kjøpt de på Panduro, kosta vel ca 100 for 12 (6 bruder og 6 brudgommer). Så prisen er heller ikke så verst, men jeg kan love deg at det tar TID! :blunke: EMMA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 5. juni 2003 #6 Del Skrevet 5. juni 2003 -slettet- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MIKKELBRUD Skrevet 7. juni 2003 #7 Del Skrevet 7. juni 2003 Det med rødvinsglassene hørtes jo kjempefint ut Vi har kjøpt små glass til telys, jeg har skrevet navnet med gullmaling som ikke går vekk hvis du setter dem i ovnen i 40 minutter, vi har limt på et silkebånd som går i samme farge som kjolen (nederst på glasset) og så har vi limt på doble gullhjerter som vi også hadde på innbydelsene. Disse skal stå med tente lys på hver plass da gjestene går til bords. P.S. Til lykke med dagen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 8. juni 2003 #8 Del Skrevet 8. juni 2003 Hei! Vi skal ha noen nydelige enkle bordkort, og de er lette å lage. Har kjøpt visittkort uten skrift i bokhandelen, de er litt offwhite med en pen "bølget" kant. På disse skal jeg lime noen kjempesøte hvite silkeblomster(rose) med grønn stilk( kjøpt i en hobbybutikk). Rundt stilken skal det være en offwhite sløyfe. Navnet på gjesten skal skrives med sølvtusj. Bordkortene skal legges på asjettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 8. juni 2003 #9 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi har kjøpt billige rødvinsglass (3kr pr. stk) og nå driver jeg å graverer inn navnet til gjesten på glasset. Har printet ut alle navnene i en fin skrift fra Word og så klistrer jeg det inni glasset og graverer over på utsiden. Det blir faktisk ganske så fint! :D :D :D Hvor får du tak i de glassene?????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. juni 2003 #10 Del Skrevet 8. juni 2003 ...det blir små bruder og brudgommer som skal holde skilt med navnet til gjesten. Jeg har kjøpt de på Panduro, kosta vel ca 100 for 12 (6 bruder og 6 brudgommer). Så prisen er heller ikke så verst, men jeg kan love deg at det tar TID! :blunke: EMMA Hmmm.... 100 kroner for bordkort til tolv gjester.... Vi skal ha hundre gjester vi.... synes det ble dyre bordkort, jeg.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02augustbrud2003 Skrevet 8. juni 2003 #11 Del Skrevet 8. juni 2003 Har kjøpt glassene på Rimi. Det var en kampanje for et halvt år siden, men jeg kjøpte de i påsken da det var paller med glass som skulle selges og dermed masse glass igjen. De kommer i pakker med 12 og 12 glass. Bordkortene blir kjempe fine. Gleder meg til å sette de på bordene! Klem 02augustbrud2003 :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. juni 2003 #12 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvor får du tak i de glassene?????????? Sånne får du kjapt kjøpt på Ikea også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. juni 2003 #13 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi gjorde det enkelt: skrev navn på første siden på bordprogrammene. Det var tanken å ha bånd rundt glassene (naboen skal kjøpe IKEAglassene av oss etter bryllupet, ellers hadde vi kanskje skrevet på dem). Våre program er slik at førstesiden består av et "sånt blankt, halvgjennomsiktig ark". Nederst i hjørnet der står det navnet på gjesten. Neste side er rosa, men med pålimt lys bit som dekker ca 50% av det rosa. På den pålimte biten står det "velkommen til bords (linjeskift) Brudgom og Brud (linjeskift) 14. juni 2003". Dette står ganske så midt på siden og kræsjer ikke med navnet som er skrevet på førstesiden. PS: Vi har laget en database med alle navnene i og derfor er det enkelt å først designe hva man skal printe og så "merge" inn navnene. Ikke noe klipp og lim, ikke noe copy and paste :-) Veldig enkel database laget i Access med to kolonner. Veldig enkel å kople mot Word, da word har en veiviser for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 8. juni 2003 #14 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi plukker rett og slett eføyblader hos bestefar, og skriver navn på med sølvtusj. Blir faktisk kjempestilig! (Siden jeg skal ha eføy i buketten, og en del ellers i blomsterpynten, passer det jo godt også!) Eneste ulempem er at man må lage dem dagen før. Men det går fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 9. juni 2003 #15 Del Skrevet 9. juni 2003 Våre bordkort blir nok for tematisert for de fleste: to spisepinner med bånd som holder dem sammen og en liten lapp med navnet. I bryllupet til min kommende svigerinne brukte de rosemalte magneter, det virket som "alle" tok med dem hjem, for de henger på mange kjøleskap selv om det er syv år siden nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 9. juni 2003 #16 Del Skrevet 9. juni 2003 Her er en link til bordkortene vi hadde i vårt bryllup. http://home.no/unniengen/TrykksakerBordkortHefte.html Jeg ble veldig fornøyd med de selv, og fikk mye skryt for de. Det var kun 2 menn som ikke tok med seg bordkortet hjem, og det tar jeg som en bekreftelse på at gjestene virkelig likte bordkortene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå