Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Hei Jeg er 23 år og lurer på om jeg trenger øyekrem. Jeg har litt mørke ringer under øynene. Jeg har dessuten hørt at man ikke ska bruke vanlig dagkrem rundt øynene, fordi den er for tung/fet, stemmer dette?
villen Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Huden rundt øynene er som regel tørre enn resten av ansiktet, og får tidligere rynker, derfor kan det være en god idé å bruke en fuktighetskrem rundt øynene. Siden huden rundt øynene ofte har andre behov enn huden i resyten av ansiktet, er det for mange narturlig å bruke en egen øyekrem, men det at du ikke kan bruke en ordinær fuktighetskrem, er mest markedsføringspropaganda. En dagkrem som er mild nok, helst uparfymert og ellers passer i forhold til dine behov, er ikke skadelig å bruke rundt øynene. Når det er sagt - det er mange kremer som overhodet ikke egner seg i nærheten av øynene, og det finnes mange øyekremer som tar ekstra godt vare på huden rundt øynene. En fet krem vil ikke være noe godt underlag for sminke, og kan gi deg hovne øyne om morgenen hvis du sover med den. En for lett gelé gir kanskje ikke nok fuktighet - eller akkurat passe, det kommer an på dine behov. Mørke ringer er det begrenset hva kremer kan gjøre noe med, det beste du kan gjøre, er å få nok søvn og finne en god concealer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå