Gå til innhold

Handikaped dame med hunder som aldri blir luftet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kjenner en dame som er handikaped. Hun sitter i rullestol og kan ikke bevege seg. Hun har en samboer som bor sammen med henne.

Han er også uføretrygdet grunnet dårlige knær og har problemer med å gå.

Disse to har to hunder. Den ene vet jeg er blanding av leonberger og en anne stor rase. Den andre hunden er også en blanding tror jeg, men denne er ikke fuldt så stor.

Disse hundene bor inne hele tiden. De blir sluppet ut på trappa når de skal på do og gjør fra seg der.

De er snille med de, men de far aldri være ute. Hundene er som regel helt ville inne, opp og ned soffaer osv.

Er dette forsvarligt hundehold? Dette er som sagt bare en bekjent, ingen venn av meg..

De har stor glede av hundene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Du sier jo selv at de er snille med de.

Tror ikkje du skal blande deg

Hundene har det sikkert bra

Ikke alle hunder trenger masse tur for å trives.

Skrevet

Det høres virkelig ikke bra ut for hundenes del. Og ja - jeg syns det er viktigere at kjæledyrene har et godt og verdig liv enn at hvem som helst skal kunne ha hvilket som helst kjæledyr som de ikke er i stand til å ta seg av. Stakkars dyr som aldri får mosjon... :sukk:

Skrevet

Hva med å tilby deg å lufte dem? Eller finne noen andre som kan gjøre det?

Skrevet

De burde jo hatt katter i stedet for DIGRE hunder! Store hunder trenger mosjon, om om de er aktive inne, så tyder det på at de får for lite av nettopp det.

Skrevet
Det høres virkelig ikke bra ut for hundenes del. Og ja - jeg syns det er viktigere at kjæledyrene har et godt og verdig liv enn at hvem som helst skal kunne ha hvilket som helst kjæledyr som de ikke er i stand til å ta seg av. Stakkars dyr som aldri får mosjon... :sukk:

Enig. Å ha hund (eller andre dyr) er ingen menneskerett. Noen burde hjelpe de med å få luftet hundene eller foreslå å selge hundene og få seg katt.

Skrevet
Enig. Å ha hund (eller andre dyr) er ingen menneskerett. Noen burde hjelpe de med å få luftet hundene eller foreslå å selge hundene og få seg katt.

Signerer denne. Med hundehold følger et stort ansvar, og alle hunder bør luftes minimum én gang om dagen (lufting = gå tur) på minimum 30 minutter. Når det er sagt, så tar heller ikke hundene skade av å være inne nå og da, en sjelden gang.

Hvis hun ikke har det fra før av kan hun kanskje få skaffet seg en elektrisk rullestol. Da kan hun fint gå tur med begge hundene, etter litt prøving.

Hvis du har guts til å si fra, så all honnør til deg. Håper du gjør det!

-misa

Skrevet
Hva med å tilby deg å lufte dem? Eller finne noen andre som kan gjøre det?

Som sagt bare en bekjent. Jeg har ikke til til å lufte hund. Har tvillinger på 3 mnd:) så her er det fuldt liv hele tiden.

Problemet med denne damen (mest henne) er at hun er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Ville ikke anbefalt noen jeg kjente å lufte hundene hennes, hun finner på så mye rart og dikter opp usande ting om deg hvis hun blir sindt på deg.

Hun sitter jo mye inne og har ikke helt sosiale antenner, hun har aldri sagt noe om meg, men jeg kjenner folk som har fått problemer med henne.

Så sitter litt på kanten her du

Skrevet

Problem med denne damen er at hun kan ikke fortelles hva hun skal gjøre.

Hun har etter hva jeg skjønner elektrisk stol, men sånn som den største hunden har aldri lært å gå i bånd.

Den tror jeg en voksen mann hadde hatt problemer med å holde. Den er kjempestor.

Gjest antigartner
Skrevet

Disse hundene har det sikkert ikke ideelt, men utfra beskrivelsen din vil jeg ikke tro at dyreholdet er så ille at dyrevernmyndighetene kan gripe inn.

I og med at du også beskriver den ene av hundeeierne som "vanskelig", så tror jeg det beste for både deg, hundene og hundeeierne er å holde seg unna temaet.

Skrevet
Disse hundene har det sikkert ikke ideelt, men utfra beskrivelsen din vil jeg ikke tro at dyreholdet er så ille at dyrevernmyndighetene kan gripe inn.

I og med at du også beskriver den ene av hundeeierne som "vanskelig", så tror jeg det beste for både deg, hundene og hundeeierne er å holde seg unna temaet.

Ja mulig det, men synes synd på de.

Ble fortalt at de vurdere å kjøpe strøm haldsbånd for å vende den minste hunden av med ting inne i huset.

Vet at en del synes at det er greit med sånne haldsbånd, men jeg er ikke en av de.

Om de kommer til å kjøpe det ver jo ikke sikkert??????

Skrevet

Det er ikke lov å bruke strøm i dressurøyemed.

Skrevet
Det er ikke lov å bruke strøm i dressurøyemed.

Nei det vet jeg. Derfor jeg er mot det. Men de synes tydelig det er en god ide.

Hun sitter i rullestol og kan ikke korigere hunden når den gjør noe galt.

Synes hele dette er lit vildt jeg, men mulig ikke min sak som folk har påpekt her.

Skrevet

Du kan ta en anonym telefon til politi eller dyrevernnemda, eller høre hva din lokale dyrebeskyttelse mener. Da har du i alle fall gjort din "plikt", og andre kan ta neste skritt.

Det at hun vurderer strømhalsbånd på den ene hunden, vitner bare om at hun aldri skulle hatt hund. Det er dyreplageri, for egentlig er slik bruk overhodet ikke nødvendig. Strømhalsbånd bør kun brukes i helt spesielle tilfeller, og kan ikke forsvares bruk på hunder som holdes innesperret hele sitt liv.

Jeg får vondt langt inn i sjelen av å tenke på dette. Jeg håper virkelig at du gjør noe med saken.

-misa

Skrevet

Stakkars hunder. Syns ikke det unskyldning at eier er handikaped.

Har man ikke mulighet til og gi en hund det den trenger av mosjon og trening - da får man seg ikke hund.

Syns virkelig du burde si i fra til dyrebeskyttelsen ol, men er ikke sikkert det er så mye de kan gjøre med saken.

Men da har du i såfall gjort noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...