Pinheiro Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Fra og gjøre en laaaaang historie til kort .. Jeg er ganske ung, men det er ikke poenget. Jeg sluttet på p - piller for ca et år siden. nå har jeg snart hvert sammen med kjæresten min ett år og vi har forlova oss, og jeg elsker livet. Alle gangene vi har hatt samleie så har vi ikke brukt noe, problemet er at jeg aldri blir gravid .. noen ganger sier jeg til meg selv, jeg er sikkert steril .. noen som har opplevd noe samme? eller vet hva som er feilen? :/ Takk for svar på forhånd !
Gjest *Mim* Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Har dere hatt samleie rundt eggløsning, da? Har du stabile sykluser? Hvis dere har prøvd seriøst i ett år, ville jeg nok vurdert å søke hjelp.
Duracella Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 13 mnd prøving her Jeg hadde ikke stabil syklus, og gadd ikke ting som temping og EL-testing heller. Lurer på om det hadde tatt mindre tid hadde vi kontrollert det litt mer hmm
Kreps Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Dere har vært samen i et år, men dere har vel ikke prøvd å bli gravide et år?
Gjest Gjest_Rikke_* Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Hei! Gå til en gynekolog! Har du ikke faste sykluser så er kanskje det problemet. Etter å ha prøvd i et år, kan dere få hjelp! Jeg slet også med å bli gravid, prøvde et år. Men jeg har noe som heter PCO, og hadde aldri menstruasjon og eggløsning. Jeg gikk til Homeopat og så kom mensen.Jeg tok også en pergotime tablet jeg fikk av gynekologen ( den hjelper til med at eggløsningen settes i gang)... og vips.. jeg ble gravid. Gå til gynekologen, så slipper du å lure, og kanskje du blir gravid fortere enn du aner:) Lykke til:)
Strix Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Vi har prøvd i 18mnd og har fortsatt ikke fått det til. Det kan være småting hos en eller hos begge, eller rett og slett bare at det tar tid. Men etter 1 års prøving kan det være greit å ta en tur til en gynekolog og sjekke opp i saker og ting
Regndråpe Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Dere har vært samen i et år, men dere har vel ikke prøvd å bli gravide et år? Dette stusset jeg også litt over? :klø:
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Fra og gjøre en laaaaang historie til kort .. Jeg er ganske ung, men det er ikke poenget. Jeg sluttet på p - piller for ca et år siden. nå har jeg snart hvert sammen med kjæresten min ett år og vi har forlova oss, og jeg elsker livet. Alle gangene vi har hatt samleie så har vi ikke brukt noe, problemet er at jeg aldri blir gravid .. noen ganger sier jeg til meg selv, jeg er sikkert steril .. noen som har opplevd noe samme? eller vet hva som er feilen? :/ Takk for svar på forhånd ! Noe som har opplevd det samme? JA! Mange har opplevd det samme! Går du og din kjæreste inn for å bli gravide sammen? Veldig ofte er det slik at når eks DU tenker på at nå må jeg bli gravid, kom igjen celler finn fram til egget, så blir det ikke sånn fordi det eneste du tenker på er det! Da spenner du deg istedenfor å være avslappet. Slapp av, ikke tenk på at du NÅ må bli gravid.Det er da du blir det vet du! Uansett håper jeg at din partner er klar over at du prøver å bli gravid! Hvor gammel er du foresten?
Gjest Ingunn igjen Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Fra og gjøre en laaaaang historie til kort .. Jeg er ganske ung, men det er ikke poenget. Jeg sluttet på p - piller for ca et år siden. nå har jeg snart hvert sammen med kjæresten min ett år og vi har forlova oss, og jeg elsker livet. Alle gangene vi har hatt samleie så har vi ikke brukt noe, problemet er at jeg aldri blir gravid .. noen ganger sier jeg til meg selv, jeg er sikkert steril .. noen som har opplevd noe samme? eller vet hva som er feilen? :/ Takk for svar på forhånd ! Hvor ung er du og hvor ofte har du hatt samleie med gutten din! Du sier at du har prøvd i et år, men hvor ofte har dere hatt samleie? 7 dager i uken eller hva?
A.P.Katt Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Det er viktig å pule for å bli gravid da! Hvor ofte om dagen eller i uka puler dere? Husk å fjerne beskyttelse!
Kylling Skrevet 5. september 2008 #11 Skrevet 5. september 2008 Veldig ofte er det slik at når eks DU tenker på at nå må jeg bli gravid, kom igjen celler finn fram til egget, så blir det ikke sånn fordi det eneste du tenker på er det! Da spenner du deg istedenfor å være avslappet. Slapp av, ikke tenk på at du NÅ må bli gravid.Det er da du blir det vet du! Dette er en av de største og mest feilaktige mytene som finnes om prøving og graviditet.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 Dette er en av de største og mest feilaktige mytene som finnes om prøving og graviditet. Jup, jup..! Begynte å bli riiimelig lei av den etter hvert. Kom fra både familie og venner og helsepersonell (sykepeleier og resepsjonister..) Blæh! Dersom dere ikke har tenkt å sette dere inn i hva dere snakker om, så er det faktisk ganske greit å holde kjeft!
A.P.Katt Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 (endret) Dette er en av de største og mest feilaktige mytene som finnes om prøving og graviditet. Jeg trodde det var reelt jeg da.Har ikke hørt at det var en myte.Kjenner et par som strevde veldig med å bli gravide.De gav opp å adopterte. 4 mnd etter var hun gravid.Kan være tilfeldig men hun sa at det sikkert var fordi hun ikke tenkte på at hun ville bli gravid. Da lærte jeg noe nytt at det kun er en myte! Endret 11. september 2008 av nesegrus
Strix Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 Jeg trodde det var reelt jeg da.Har ikke hørt at det var en myte.Kjenner et par som strevde veldig med å bli gravide.De gav opp å adopterte. 4 mnd etter var hun gravid.Kan være tilfeldig men hun sa at det sikkert var fordi hun ikke tenkte på at hun ville bli gravid. Da lærte jeg noe nytt at det kun er en myte! Det finnes jo såklart tilfeller der par plutselig blir gravide etter å ha "slappet av". Men veldig mange ufrivillig barnløse har jo f.eks dårlig sædkvalitet hos mannen, ikke eggløsninger, tette eggledere osv. osv. Dette blir sjelden noe særlig bedre av å slappe av! Som "tilskuer" vet en ikke alltid grunnen til at folk ikke blir gravide og å da komme med en trøstende kommentar som "bare slapp av", blir i mange tilfeller veldig feil og vil oppleves ekstra sårt for det paret som kan slappe av så mye de bare vil uten at det hjelper.
Kylling Skrevet 11. september 2008 #15 Skrevet 11. september 2008 Jeg trodde det var reelt jeg da.Har ikke hørt at det var en myte.Kjenner et par som strevde veldig med å bli gravide.De gav opp å adopterte. 4 mnd etter var hun gravid.Kan være tilfeldig men hun sa at det sikkert var fordi hun ikke tenkte på at hun ville bli gravid. Da lærte jeg noe nytt at det kun er en myte! Hun hadde med veødig høy sannsynlighet blitt gravid denne syklusen uansett. Og de må ha hatt diagnosen "uforklarlig barnløshet", hvor legene ikke finner noe feil med paret. Som Strix sier, så hjelper det ikke å si til meg at jeg må slappe av, for da blir jeg gravid. Jeg blir nemlig ikke det, for egglederne mine er tette. Uansett er den en flåsete kommentar å si til folk som ønsker seg barn, for det fører bare til at man får dårlig samittighet fordi man tenker mye på det. Det er liksom deres egen feil, siden de har "stresset". Det er ikke særlig gøy å sitte med den skyldfølelsen, vil jeg tro. Forskning har også vist at stress ikke har betydning. Helt ekstrem stress (da snakker vi krig eller sult) kan hindre eggløsning, men såkalt "stress" fordi man tenker mye på å få barn har null innvirkning. Dessuten får kvinner i krigsherjede og sultrammede land også barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå