Gå til innhold

hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_emma_*
Skrevet

Hei. Skriver dette på dette forumet fordi jeg rekner med det er her de fleste mødrene er...... Jenta mi på 10 fikk tirsdag kveld et kløende utslett som spredte seg utover kroppen. Det begynte med kløende små, røde, opphøyede klumper i huden rundt håndleddene. Kl 23 hadde dette spredt seg til mage, bryst, kinn, armer og knær. Dagen etter var det gått noe tilbake og i dag er hun stort sett fin. Etter det jeg kunne lese meg til på nettet var det ikke brennkopper, men det kunne ligne akutt allergi. Kan det gå an når hun ikke har spist noe hun ikke har spist før? Hadde et nytt merke i de hermetiske tomatene. Kan det være noe? Har også katt, men den har vi hatt i over 2 år... Noen som har opplevd noe lignende eller har noen formening om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et allergisk utslett av et slag, men det er ikke så lett å avgjøre, heller ikke hva det kan skyldes. Hadde kontaktet lege om det ikke gikk over, eller kom tilbake.

Skrevet

Symptomene kan tyde på en allergisk reaksjon. Sønnen min fikk for noen måneder siden. Det startet med noen få røde opphøyde flekker. Senere på natten våknet han av kløe og pusteproblemer. Da hadde han fått utslett over hele kroppen. Ringte legevakten som ba oss komme med en gang. Der fikk han to sprøyter med kortison og antihistaminer. Etter en halvtime ble det lettere å puste og utslettet forsvant gradvis.

Han ble allergitestet hos fastlegen noen dager etterpå og ble henvist til barnelege. Han fikk epi-pen (adrenalin sprøyte) i tilfelle alvorlige allergiske reaksjoner.

Synes du skal bestille time hos fastlegen for allergi testing.

Skrevet

Jeg lærte engang om allergiske reaksjoner i forhold til varer/produkter/dyr/planter man tidligere har tålt:

Utviklet allergi kan sammenlignes med ett beger som fylles med vann. Det går bra lenge, men så blir det endag fullt og renner over (allergien utvikler seg).

Vet ikke om det stemmer med virkeligheten- men virker sannsynlig i forhold til mine allergier (forex gresspollen).

NB; Sier ikke at det alltid er sånn- men at det er en teori.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...