Gå til innhold

Amrikanske str

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende
Skrevet

Noen som vet hva de amrikanske str er? Finner ikke helt ut.. Hva er str 44 i amr. str feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror str 44 er 12-13 i amerikanske str..

Skrevet

Er ikke helt sikker jeg heller, men jeg kjøpte kjole i str. 18 da jeg giftet meg i 2005. Jeg tror jeg den gangen brukte str. 46...

Skrevet

Ja! :jepp: Jeg vil også gjerne vite litt om amerikanske str! Både i sko og klær... noen som vet?! :klø:

Skrevet

44 er 14, men det er mye "vanity sizing" ute og går. 0 (30 i Norge) på GAP tilsvarer for eksempel størrelse 4 (34) på H&M.

Skrevet

Her er en generell størrelsesguide for klær: http://www.thetalllady.co.uk/gbu0-prodshow...conversion.html

Min erfaring er at amerikanske størrelser gjerne er litt større enn europeiske. En amerikansk størrelse M vil altså være noe større enn en europeisk størrelse M.

Forskjellige butikker kan også operere med forskjellige størrelser, så det beste er nok å be om målene på plaggene for å sammenligne med noe du har fra før.

Gjest Apple- i.i
Skrevet
(...)

Min erfaring er at amerikanske størrelser gjerne er litt større enn europeiske. En amerikansk størrelse M vil altså være noe større enn en europeisk størrelse M.

Forskjellige butikker kan også operere med forskjellige størrelser, så det beste er nok å be om målene på plaggene for å sammenligne med noe du har fra før.

Enig med denne. Jeg syns de amerikanske størrelsene er lette å huske, da 36 er 6, 38 er 8, 40 er 10 osv., men de er ofte store i størrelsen. Jeg bruker f.eks. str. 38, men har faktisk aldri kjøpt noe i størrelse 8 i USA (bruker stort sett 6, noen ganger t.o.m 4). Så ta rådet til Kermit og be om mål!

Skrevet

Med mindre man snakker om junior str, da er de gjerne noe mindre str enn de norske. Men brudekjoler selges ikke i junior sizes da, ville bare nevne det.

• 1 år senere...
Gjest chrandis
Skrevet

Jeg skulle gjerne ha bestilt meg en kjole i str 36 fra victorias secret. Er det noen so vet hvilken str jeg skal ta etter amerikansk mål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...