Gå til innhold

Vikariatstilling,mer lønn, settes denne ned igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i en butikk i 1 år. Ble tilbudt en vikariatstilling på 1 år som førte til mer lønn. Det jeg lurer på er, når vikariatstillingen er over, har de lov å sette meg ned til lønnen jeg hadde før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har jobbet i en butikk i 1 år. Ble tilbudt en vikariatstilling på 1 år som førte til mer lønn. Det jeg lurer på er, når vikariatstillingen er over, har de lov å sette meg ned til lønnen jeg hadde før?

Ja, det har de. Særlig hvis den gamle jobben din har mindre ansvar enn vikariatet har. Du kan jo prøve å forhandle om samme lønn etterpå likevel da. Men de har lov så lenge ingenting annet er avtalt.

Skrevet
Ja, det har de. Særlig hvis den gamle jobben din har mindre ansvar enn vikariatet har. Du kan jo prøve å forhandle om samme lønn etterpå likevel da. Men de har lov så lenge ingenting annet er avtalt.

Det er en ass.sjef stilling. Har ikke avtalt noenting, det står ikke noe om det i kontrakten heller. Så jeg får vel bare se hva som skjer, det er en sjangs for at det blir en varig stilling men det vet ingen før til neste år.

Gjest antigartner
Skrevet (endret)
Det er en ass.sjef stilling. Har ikke avtalt noenting, det står ikke noe om det i kontrakten heller. Så jeg får vel bare se hva som skjer, det er en sjangs for at det blir en varig stilling men det vet ingen før til neste år.

Hvis avtalen er tidsbegrenset, så sier det seg nok nesten selv at lønnen er høyere bare i den tiden avtalen gjelder.

Når året er omme, og hvis du skal tilbake til din gamle jobb, så husk at også den "gamle" stillingen skal ha vært med på lønnsutviklingen. Du skal med andre ord ikke ha den samme lønnen som du hadde før, men en lønn som tilsvarer den gamle lønnen + lønnsutvikling i tilsvarende jobber.

Edit: språkfeil

Endret av antigartner
Skrevet

Du kan også argumentere for at vikariatstillingen har gitt deg høyere kompetanse som gjør at du fortjener høyere lønn enn tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...