Gjest Fru Mæla Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Jeg har som mange andre en "ekstra" klump nederst på magen. Føler også at jeg har en del "hud og fett til overs" kan man si! Hehe!! Hvordan få bort dette på fortest, enklest og best mulig måte? Jeg er medlem på treningssenteret SATS!
Suzy Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 (endret) Først: En liten klump er helt naturlig og skal du ha den vekk må du regne med å jobbe for det. Ellers er det bare en ting å gjøre og det er å komme seg i kaloriunderskudd, samt kombinere dette med trening av både kondis, styrke og kjernemuskulatur. Edit skrivefeil Endret 4. september 2008 av Suzy
Gjest Fru Mæla Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Edit skrivefeil Hva mente du med det siste? Ja, vet at det det naturlig å ha en liten klump, men føler den har blitt litt mer enn en liten klump
AnetteR Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Jeg har lest flere steder at løping vistnok skal være noe av det beste for å få strammere mage, da du trener flere av magemusklene og samtidig forbrenner fett. Mageøvelsene mange jenter bruker for å bli kvitt magen, virker kun på de underliggende magemusklene, og kulen sitter utenpå disse. Min treningsform består i hovedsak av 2-3 løpeturer og 1-2 fotturer i uka, og magen min er i alle fall flat. Så trur jeg kosthold har en del å si. Merker selv at enkelte matvarer gjør at jeg kan se ganske oppblåst ut,.
Gjest Magica de Spell Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Du kan trene mageøvelser til du blir grønn i ansiktet uten å miste kulen; som Suzy sier må du ligge i kalorinunderskudd for å fjerne den. Du kan ikke bestemme hvor kroppen skal forbrenne fett. - Styrketrening, bygg opp muskelmassen din i hele kroppen. Fokuser på øvelser som trener de store muskelgruppene primært og de mindre gruppene sekundært. Økt muskelmasse gjør at man øker hvileforbrenningen. (Jenter blir sjelden store av styrketrening.) - Intervalltrening. Hard intervalltrening øker i større grad basalforbrenningen enn langkjøring/kontinuerlig løping på lavere puls. Det jeg synes fungerer best er en kombinasjon (kanskje to intervalltreninger pluss en langkjøring), siden jeg synes kroppen trenger restitusjonstrening også. Det er selvfølgelig også viktig å trene mage! Men det er ikke det som primært gir deg flat mage. Jeg også merker stor forskjell på hvor oppblåst jeg er etter som hva jeg spiser. Mindre karbohydrater, og helt kutt av kjappe karbohydrater, forhindrer oppblåsthet hos meg.
Suzy Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Edit skrivefeil Det betyr at jeg rettet opp en skrivefeil i det opprinnelige svaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå