Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Jeg skal ha omelett til middag i dag tenkte jeg. Syns kanskje det er litt "tomt" med bare en omelett når det er til middag, selv om jeg jo skal ha masse grønnsaker og litt sopp oppi, så kunne tenke meg noe smakfullt og sunt ved siden av. Noen tips?
Gjest Eurydike Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Vi pleier rett og slett å ha en grønn salat ved siden av omelett, dvs 2-3 røde og grønne salatblader, gjerne inkl ruccola, og tomater i båter, med god vinaigrette. Da har vi som oftest chèvre eller feta i omeletten, så det er mettende nok, men det blir jo en lett middag. Vil man ha mer karbohydrater til, smaker det også bra med ovnsbakte potetbåter ved siden av omelett. Eller brød, selvsagt.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Vi pleier rett og slett å ha en grønn salat ved siden av omelett, dvs 2-3 røde og grønne salatblader, gjerne inkl ruccola, og tomater i båter, med god vinaigrette. Da har vi som oftest chèvre eller feta i omeletten, så det er mettende nok, men det blir jo en lett middag. Vil man ha mer karbohydrater til, smaker det også bra med ovnsbakte potetbåter ved siden av omelett. Eller brød, selvsagt. Mmm, takk
Gjest Eurydike Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 PS: Og salaten består altså av 2-3 typer salatblader, og ikke et lite salatblad pr pers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå