Visiter Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Jeg lager en lue, og er altså nybegynner når det gjelder denslags. Har noen tips til hvordan jeg lager dusk? Jeg vil helst lage en sånn rund type, ikke en faktisk dusk med tråder som henger løst. Jeg husker at vi lærte å lage noen runde, lodne duskeaktige greier i barnehagen/tidlig i barneskolen til bruk i påske- eller juledekorasjoner, og jeg tror de ville egne seg godt som luedusk, men har ikke sjans til å huske hvordan man gjør det. Håper noen kan hjelpe!
Brunhilde Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Det er ikke så lett å forklare uten bilder, men jeg prøver. 1. Du trenger 2 pappskiver med den størrelsen du vil ha på dusken. Det er bedre at de er for store, enn for små. 2. Lag et hull i midten, ca 2 cm i diameter. 3. Ta garn på nål, og surr rundt de to pappskivene, igjen og igen, helt til du ikke får plass til mer. 4. Klipp opp langs ytterkanten og trekk skivene litt fra hverandre. Knytt tråd fast mellom skivene, dette blir midten av dusken. 5. Trekk skivene helt av, og klipp dusken i fasong. Lykke til.
Visiter Skrevet 4. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2008 Aha, det høres ut som det er akkurat sånn jeg tenkte på! Tusen takk, det skal jeg jaggu prøve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå