Gå til innhold

Synspunkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Schaefer med oereproblemer. Sopp. Det kommer og gaar. Noen uker er det verre enn andre. Vi dro til dyrlegen for aa faa renset oerene hennes, og med narkose kostet det oss rundt 2000 kroner. Greit det.

Men, vi maatte tilbake aa gjoere det samme uka etter. Og uka etter det igjen. Samme 2000 kronene hver gang. Naa sier veterinaeren at dette maa vi nok regne med at hun kommer til aa slite med resten av livet hennes, og vi maa inn en gang i uka aa faa oerene renset. Hun er 3 aar. Gjorde vi ikke det hoertes det ut som om vi var verdens verste hundeeiere....

For det foerste, jeg kan ikke tenke meg at det kan vaere noe som helst bra for henne aa maatte i narkose 1 gang i uka. De maatte jo nesten doble dosen for hver gang vi var der!!!

For det andre, hvem i huleste har raad til aa betale 2000 kr i uka uansett hvor glad man er i hunden sin? Og dette er ikke noe som er saa alvorlig at hun burde bli avlivet heller.

Saa vi sluttet aa dra dit. Naa har vi 2 daglige vaskerutiner med bomullsdotter og oeremedisin kjoept i Sverige (i norge maa man ha resept paa absolutt alt) og hun faar en Aspirin naa og da naar det er paa det verste. (Fant ut Aspirin ikke var farlig for hunder, i forhold til f.eks paracetamol.)

Saa hva mener dere, er vi daarlige hundeeiere som ikke bruker 8000 i mnd hos dyrlegen de neste 10 aar???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia kan jo si litt selv om jeg ikke har hund,regner med du vil høre alles synspunkt..syntes det hørtes helt vilt ut detta..men hvis dette stemmer og si at hunden har det pyton for å si det sånn, om dere ikke gjør detta hver uke hadde jeg enten omplassert den eller avlivet den.Jeg hadde ikke hatt råd til det.Vet det er dyrt å få hund og man må jo til dyrlege og gi vaksiner og div men man regner jo ikke med at en hund koster 8000 i mnd.Hva med å snakke med en annen dyrlege å se om han sier det samme? lykke til.

Skrevet

Takk for svar!

Vi hadde henne inne hos dyrlege i USA naar vi bodde der, og de var ikke saa dramatiske som de er her i Norge.

Naa skal det ogsaa sies at hun lider ikke saa mye at det ville vaere det beste for henne aa bli avlivet, da har vi jo kommet til aa gjort det, OM det var for det BESTE for henne... Hun er vel heller mer frustrert over all kloeingen, men hun lever ellers et normalt liv, som sagt det gaar opp og ned med hensyn til hvor mye hun kloer.

Og gi henne bort tror jeg ikke vi hadde klart...har vi faatt henne maa vi holde ut i tykt og tynt, men allikevel synes jeg rundt 8000 i mnd er ufattelig mye, det er mer enn hva huset vaart koster!!! Det gaar rett og slett ikke!!!

Skrevet

Jeg ville fått synspunktet til en annen dyrlege i Norge i tillegg før jeg bestemte meg for hva som var det beste.

Gjest lillelinn
Skrevet

mive kommende svigerforeldre var igjennom noe av det samme, etter maaaange tusen kr og utallige vet besøk fikk de vite at det er allergi :S og nå har hunden det helt bra..

håper de finner ut noe for dere . det hørtes ikke bra ut .

ønsker dere lykke til

Skrevet

Det går rett og slett ikke an å betale kr 8000,- pr mnd for noe sånt.

Har dere snakket med flere dyrleger? Hvis ikke bør dere vel gjøre det?

Skrevet

Høres ut som en useiurøs dyrlege.

Få en annens vurdering dere!

Gjest Gjest_tara_*
Skrevet

Jeg har en valp som har slitt med det samme, sopp i øret. Var hos dyrlegen flere ganger, i tillegg til ørerens hjemme flere ganger i uken. Synes det var vanskelig fordi hunden hatet ørerensingen. Neste gang vi var til sjekk fikk vi en annen dyrlege og han ga hunden tablettkur. Tror det var Fungoral tabletter. Det hjalp oss. Nå er ørene fine og ingen kløing.

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det. Jeg synes vi ofret mye da hunden vår ble syk, men å betale 2000 kr i uka - og i tillegg legge hunden i narkose hver gang? Aldri.

Jeg ville, om andre sier, forsøkt en annen dyrlege, eventuelt alternativ behandling.

Skrevet

Litt på siden, men jeg vil anbefale alle å forsikre hunden sin! Vi hadde en schäfer som hadde kronisk eksem og hun måtte til veterinæren minst en gang pr måned, og i tillegg brukte hun veldig dyre medisiner og en spesialsjampo. Dette ble dekket av forsikringen, vi betalte kun en egenandel på en brøkdel av kostnaden!

Det er for sent for trådstarter å få forsikring nå, hunden er jo allerede syk, men det er noe å tenke på for alle som vurderer å skaffe seg hund. Kostnaden med forsikring er liten i forhold til hva veterinærutgifter kan komme opp i ved sykdom/ulykke.

Skrevet

Jeg synes det høres litt rart ut at man skal være nødt til å dra til dyrlegen hver uke og bruke 2000 kroner for å få renset ørene dens og attpå til ha den i narkose for å få gjort dette... Skulle tro det var en sånn ting man kan gjøre hjemme på egen hånd. Dessuten så vil det jo være enklere for dere å gjøre dette, enn for en dyrlege, i og med at det er deres hund og den stoler på dere.

F.eks hunden min skulle til kontroll hos dyrlegen for ikke så lenge siden, også tok de tempen på henne. Da trengte de to dyrleger og en munnkurv... Hjælp. Jeg kan gjøre det samme på sofaen hjemme uten at hunden gjør motstand i det hele tatt.

Skrevet (endret)

Vi gjoer det beste vi kan med hensyn til rensingen, men det er bare ned til ett visst punkt hvor langt jeg kommer med fingeren inni oeret...det er dannet seg en del arrvev inni der, saa det mange kriker og kroker med gugg.... Vi bor i en liten by, og neste dyrlege blir vel omtrent en 3,5 time unna.....

Det med Fungoral kur hoertes interessant ut......

Og JA! Alle boer ordne forsikring!!!! Gjett om vi angrer naa!!!!!!

Endret av Darkannie
Skrevet

Ring en annen dyrlege og hør. Det kan hende det an være noe annet, og for min del så ville jeg heller tatt en lang kjøretur enn å gjøre dette hver uke.

Skrevet

Kjære deg dette går da ikke.

hvis du reiser til en dyrebutikk, har dem rensemiddel til ører ,for hund.

Den koster rundt 200 .-kr for flasken.

Vi hadde en shafer med samme problem, dette funket for vår hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...