Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #1 Skrevet 5. juni 2003 Jeg må innrømme at jeg nesten aldri sminker meg til hverdags!Føler meg av og til som den "eneste"-er det flere som klarer seg fint uten sminke? Sminker meg litt til fest o.l, men aldri mye. Er ganske velsignet med god hud, som har frisk og fin farge, en kvise eller to i året, og er jevn og fin. Overdriver ikke med stell av den heller - renser og bruker en lett fuktighetskrem, og satser på kvalitetsprodukter.Er mye ute, og drikker masse vann. Farger øyevippene mine jevnlig, så savner ikke mascara heller. Får ofte høre at jeg ser ufattelig mye yngre ut enn jeg er (er 29) - senest på lørdag måtte jeg vise bevis da jeg skulle kjøpe vin Hvordan er din hud? Er du "sminkeavhengig"?
Gjest Fuglehue Skrevet 5. juni 2003 #2 Skrevet 5. juni 2003 Ja, jeg ser sløv ut uten sminke. Men om jeg skal ha "være hjemme og kose seg alene dag" har jeg ikke behov for å sminke meg.
Salt Skrevet 5. juni 2003 #3 Skrevet 5. juni 2003 Ja, jeg sminker meg hver dag, bortsett fra hvis jeg er på hyttetur og f.eks skal sitte inne i regnvær hele dagen, eller som OgaBoga sier, hvis jeg skal ha en "være hjemme og kose meg alene"- dag.
Gjest Ethereal Skrevet 5. juni 2003 #5 Skrevet 5. juni 2003 Før brukte jeg "the full program" hver dag, men har redusert gradvis, og nå overlever jeg med mascara, litt løst pudder og evt solpudder. M
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #6 Skrevet 5. juni 2003 Ja jeg sminker meg hver dag. De dagene jeg kun er hjemme, holder det med bare mascara..
jojobing Skrevet 5. juni 2003 #7 Skrevet 5. juni 2003 er som deg.. farger vipper og bryn til fest blir det mascara, pudder og lipgloss har lyst til å prøve å lære meg litt mer.. til festlig lag.. skal se på det til høsten.. full pakke med foundation osv til hverdags hadde jeg ikke takla.. tror jeg..
aline Skrevet 5. juni 2003 #8 Skrevet 5. juni 2003 På arbeidsdager sminker jeg meg stort sett, kommer jo litt an på da. MÅ på ingen måte, huden klarer seg fint, og hadde jeg farget øyevippene så hadde jeg heller ikke trengt maskara (tro om jeg skal gjøre det snart igjen, nå som det er sommer.) Fridager, lørdager og søndager sminker jeg meg dersom jeg skal på byen eller på kafe, men pleier ellers å være ganske sminkefri de dagene. Har godt overlevd å gå på jobb uten sminke, har til og med overlevd å gå på kafe og ut uten sminke, og allikevel fått kompliment, så jeg MÅ ikke sminke meg. Trives om jeg i det minste har litt rouge, siden jeg er ganske firkantet i ansiktsformen føler jeg at jeg myker den opp litt med litt varm rouge.
Livets datter Skrevet 5. juni 2003 #9 Skrevet 5. juni 2003 Nei, sånt no' har jeg ikke tid til på ukedagene! Ta meg som jeg er...
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #10 Skrevet 5. juni 2003 Jeg klarer meg sjelden uten sminke. Synes ansiktet mitt er vassent og sløvt uten klare trekk når jeg ikke har på meg sminke. Har også svært lyse øyenbryn og vipper, så de er ikke særlig markerte hvis jeg ikke gir litt farge. Har stort sett brukt : - foundation - pudder - øyenbrynsblyant (napper brynene) - mascara - lipliner - farget lipgloss Nå i det siste så har jeg kuttet ut foundation og klarer meg fint med bare løst pudder. Ikke alltid jeg gidder å farglegge leppene, så noen ganger har jeg kun pudder, øyenbrynsblyant, mascara og gjennomsiktig gloss. Jeg MÅ ikke på død og liv sminke meg, i sær hvis jeg kun skal være hjemme. Da er det ikke så nøye. Men jeg føler meg absolutt freshere med sminke på, og det er vanskelig å gå "naturlig" igjen. Skal prøve å minke litt på sminking nå som det snart er sommer - sunnere og bedre for huden og solen gir en jevnere farge. - Ellers,- hva folk gjør til vanlig, om de sminker seg mye, lite, normalt eller går uten, så synes jeg det viktigste er at de gjør som de selv vil. Synes det er fælt om det blir en form for press. Man bør kunne få gå sånn man ønsker....
Gjest Virvel Skrevet 5. juni 2003 #11 Skrevet 5. juni 2003 Nå på sommeren bruker jeg omtrent ikke sminke til hverdags, bare litt mascara (har veldig lyse vipper).
RoadQueen Skrevet 5. juni 2003 #12 Skrevet 5. juni 2003 Avhengig av mascara - lyse vipper og bryn gjør at øynene liksom forsvinner. Til festlige anledninger sper jeg på med pudder, rouge og leppestift.
Gjest Lea Skrevet 5. juni 2003 #13 Skrevet 5. juni 2003 Sminker meg lite og sjelden. Særlig nå om sommeren. Til daglig bruker jeg kanskje litt maskara og rouge, men ikke hvar dag. Om vinteren sper jeg på med litt farget krem for å se litt friskere ut.
Sofia Skrevet 5. juni 2003 #14 Skrevet 5. juni 2003 Nei, sånt no' har jeg ikke tid til på ukedagene! Ta meg som jeg er... Enig. Selv om jeg ser sånn passe trøtt ut uten sminke, så er mine arbeidskolleger vant til trynet mitt. Det er jo da det er moro å sminke seg til fest..
Piglet Skrevet 5. juni 2003 #15 Skrevet 5. juni 2003 Jeg sminker meg som oftest, men f.eks. nå som jeg sitter og leser til eksamen, dropper jeg det. Sitter jo bare her foren PCen uansett. Til vanlig har jeg på litt fundation, solpudder og mascara, og fyller på medd øyenskygge, lipgloss og mere fundation og mascara hvis jeg skal være "fin". Piglet
Tweetie_20 Skrevet 5. juni 2003 #16 Skrevet 5. juni 2003 Maskara bruker jeg hver dag....øyenvippene mi er veldig lyse-ser ut som jeg ikke har!Ellers så er jeg avhengig av conealer og litt pudder/rouge..Men leppestift,eyeliner og sånne ting bruker jeg mest til spesielle anledninger.
trifolii Skrevet 5. juni 2003 #17 Skrevet 5. juni 2003 Niks! Gidder ikke å gjøre det hver dag nei. Men bruker mascara noen dager, og sminker meg til fest.
Barbie Skrevet 5. juni 2003 #18 Skrevet 5. juni 2003 Nei,absolutt ikke. Sminker meg kanskje et par ganger i måneden. Barbie
Malou Skrevet 5. juni 2003 #19 Skrevet 5. juni 2003 Ja jeg sminker meg hver dag, dvs hver dag jeg skal ut blandt folk eller det kommer noen hjem til meg. Mengden sminke avhenger selvfølgelig av situasjonen. Skal jeg bare ned å handle litt fresher jeg meg som oftest også alltid opp litt, men det har da hendt at jeg ikke gjør det også. Kommer ann på årstiden. Mer sannsynelig at jeg viser meg "offentlig" om sommeren uten sminke for å si det sånn. På jobb bruker jeg alltid sminke, men ikke noe overdrevent. Bruker foundation/concealer hvis det er nødvendig, litt pudder, litt solpudder, øyenskygge og mascara, men føler meg ikke oversminket av den grunn. På "hjemmedager" sminker jeg meg sjelden. Tror huden har godt av en pause i ny og ne. Jennifer
Suzy Skrevet 5. juni 2003 #20 Skrevet 5. juni 2003 Ja hver dag! Men det eneste jeg tar på (somregel) er mascara... Suz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå