Gå til innhold

Wokpanne og annet kjøkkenstasj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger ny wokpanne. Har en fra IKEA, og den er forderdelig. Den er vel nr. 2 eller 3 i rekken av wokpanner jeg har hatt, inkludert en dyr en fra Glasmagasinet. Alle har hatt nonstick-belegg, og vi har kun brukt treredskaper i dem. Allikevel er det områder i bunnen av pannen(e) som mangler belegg og som gjør at alt blir fullt i sot-/kullrester.

Hvor (i Oslo) kan jeg få tak i en wokpanne som tåler sterk varme og som er i god kvalitet?

Jeg vurderer også å begynne å bake frokost- og lunsjmuffins, er det da en god idé å kjøpe muffinsbrett? Er dette smart, eller er det like greit å kjøre på med papirformer?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg trenger ny wokpanne. Har en fra IKEA, og den er forderdelig. Den er vel nr. 2 eller 3 i rekken av wokpanner jeg har hatt, inkludert en dyr en fra Glasmagasinet. Alle har hatt nonstick-belegg, og vi har kun brukt treredskaper i dem. Allikevel er det områder i bunnen av pannen(e) som mangler belegg og som gjør at alt blir fullt i sot-/kullrester.

Hvor (i Oslo) kan jeg få tak i en wokpanne som tåler sterk varme og som er i god kvalitet?

Jeg vurderer også å begynne å bake frokost- og lunsjmuffins, er det da en god idé å kjøpe muffinsbrett? Er dette smart, eller er det like greit å kjøre på med papirformer?

Takk for svar! :)

Spar deg arbeidet. bruk papirformer.

har du ikke stekepanne av jern da....trenger ikke egen wokpanne. Det er det butikkene som får oss til å tro.

har selv fått i gave engang,men holder meg til stekepanna

Skrevet

Vi har denne pannen her tror jeg (vår er 5 år tror jeg, men ser ut som den er i sortimentet fremdeles).

Wok

Vi har brukt vår en god del, den er fremdeles like fin. Og jeg synes det er kjekt med wok selv om vi har stekepanne.

Kjøp iallefall ikke en teflonisert wok, teflon tåler ikke så høye temperaturer som man brukes da man woker og blir derfor fort ødelagt.

Skrevet

Har god, gammeldags jernstekepanne ja, men halve greia med woken for min del er at jeg kan flytte rundt på grønnsaker&kjøtt uten at det tipper over kanten på null komma niks. De høye kantene gir også ok kontroll på hvor mye man steker kjøtt&grønnsaker.

Hvor får jeg tak i Scanpan (eller noe liknende)? Vurderer også å kjøpe fra kokkebutikk, kan det ha noe for seg?

Skrevet

Tror jeg kjøpte pannen min på jernia evt så var det Til Bords, men er altså noen år siden.

Har også god erfaring med Nowo Titanium pannene, de er dyre, men gode og så har de vel 5-års garanti på belegget (bla jernia og elkjøp har disse). Har vanlige stekepanner av denne typen og skulle jeg hatt wokpanne nå ville det nok blitt av denne typen hvis jeg ikke fikk tak i Scanpan sin.

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Spar deg arbeidet. bruk papirformer.

Det er faktisk utrooolig mye enklere å bruke papir ned i muffinsformer ;) Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe det.

*The cupcake baker*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...