Gjest Ethereal Skrevet 5. juni 2003 #1 Skrevet 5. juni 2003 På vei til jobb for ca en halvtime siden, tråkket jeg over ganske kraftig. Jeg ble svimmel, kvalm, og svetten silte. Jeg fikk bukset meg inn på kontoret, men føler meg fortsatt lite høy i hatten, og er ganske redd for hva som kan ha skjedd. Det er ikke første gang det skjer, men.... Hjeeelp!!! Hvorfor har ikke legevakta åpent før kl 16? Fastlegen er det bortimot umulig å få time hos på så kort varsel. M
lin Skrevet 5. juni 2003 #2 Skrevet 5. juni 2003 uff, det er fryktelig vondt -dessverre er det slik som har hent meg også xantall ganger i livet til nå -og er forferdelig!!!!! Men siden det ikke er førstegang, regner jeg med at du alt har hatt på is og holder foten høyt? Irriterende det med legen... Men dra ned på et legekontor vel, de må jo ta imot slike akutte ting -det gjør de hos oss, enten det er fastlegen eller ei...
Gjest Vega Skrevet 5. juni 2003 #3 Skrevet 5. juni 2003 Det kan være et virus på balansenerven (i øret). Svimmelheten tyder på det, kanskje. Hører du like godt på begge ørene? Ikke så alvorlig, men plagsomt. Bestill time hos legen. Få sjekket hjertet (forlang en henvisning til spesialist), dette er noe du nesten må forlange dessverre - vi kvinner blir bare avfeid om vi har mistanke til plager med hjertet. Legen kobler det straks til nerveproblemer og behov for oppmerksomhet... Sikkert ikke alle, men et alment problem. Prøv å sitt og bøy overkroppen framover, len deg mot lårene og la hodet henge ned. Skal få kvalmen til å gå over. Ring fastlegen, der kommer du inn på dagen dersom det er akutt. Eller de kan henvise deg til legevakta. Litt sent å ringe halv ellve for å få akutthjelp hos fastlegen - men hender man er heldig.
Mathias Skrevet 5. juni 2003 #4 Skrevet 5. juni 2003 Vel Vega. hun ble vel svimmel fordi deg gjorde så vondt?... Trenger ikke gå til legen pga overtråkk da, ikke om det ikke blir veldig blått og hovent.. Trykk (bandasje) is og hevet ben reduserer tiden det tar før du er ok igjen med det halve....
Gjest Ethereal Skrevet 5. juni 2003 #5 Skrevet 5. juni 2003 Hehe, Vega Jeg ble nok svimmel og kvalm av smerte, ikke verre... Enden på visa: jeg ringte fastlegen=>ikke tilstede, fikk beskjed om å kontakte legevakta, der jeg møtte ei (som vanlig) nedlatende dame, men fikk komme med én gang. Jeg var ganske blå og hoven, og det gjorde ganske vondt da legen undersøkte meg, men ingenting var brukket, i det minste. Så nå sitter jeg her bandasjert, fullstappet av betennelseslindrende, og *sukk* må ha et ufrivillig opphold fra trening. M
Gjest Vega Skrevet 5. juni 2003 #6 Skrevet 5. juni 2003 Aha! Kremt, vel - da misforsto jeg. Har selv vrikket /forstuet benet - var mer smerter enn ved brudd. Kvalm, og alt du nevner... Du får holde benet høyt da... og ta livet med ro de første dagene. For meg tok det flere uker før jeg var i stand til å trå på benet, var hoven og smertene satt i lenge - var umulig å bruke benet, så jumpa rundt på krykker, og med støttebandasje. Tok nesten ett år før stivheten var helt vekk - ganske heavy. Men tror ikke du skal frykte det - de fleste forstuvinger er ganske ukompliserte.
Gjest Ethereal Skrevet 5. juni 2003 #7 Skrevet 5. juni 2003 Uker??, måneder??? :o Jeg har satset på å bli bra nok til helga til at jeg kan dra på tur, men det er kanskje litt optimistisk... Qui vivra, verra (den som lever, får se) M
Mathias Skrevet 5. juni 2003 #8 Skrevet 5. juni 2003 Var/er du blå kan du regne to-tre uker før du er helt god ogjen ja, o da må du begynne forsktig så fort du kan gå (litt) ca etter en uke tenker jeg... Når du er blå, betyr jo det at noe har blir revet av der inne, og du har blødd... og tok det for lang tid før du fikk riktig behandling, så tar det gjerne en uke til... , minst... Men lykke til, og ta det med ro, ikke gjør noe som gjør vondt!.. Husk du har et sår inni der...
Gjest Ethereal Skrevet 5. juni 2003 #9 Skrevet 5. juni 2003 Jeg er egentlig verdensmester i å ignorere smerte, så hadde nok gjort meg i Forsvaret... Jeg kom meg til legen ca én time og fikk bandasje på, så håper i det lengste. Men akkurat nå var turen til kantina veldig lang...
Mathias Skrevet 5. juni 2003 #10 Skrevet 5. juni 2003 .. og gjør du noe som gjør vondt vil det gjøre ting bare værre der inne.... Hva med å få deg krykker... Kan jo ikke hinke rundt i hele byen da...
Gjest Ethereal Skrevet 5. juni 2003 #11 Skrevet 5. juni 2003 Krykker?? Jeg foretrekker en kjekk privatsjåfør 8) M
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå