Gå til innhold

Vil ha i meg 2000 kcal

LamaLover

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg eksempler på hva mer jeg bør spise for å få i meg ontrent 2000 kcal, når jeg allerede har spist dette:

2 kiwier

1 banan

1 mango

1 beger yoghurt

1 mandarin

1 eple

4 skiver ananas

1 skive brød

1 stor skive salami

1 skive ost

grønt på brødskiven

Vet ikke så mye om kaloritelling, og vil heller ikke bli for opphengt i det, men ønsker ikke å gå ned i vekt, så trenger å vite om jeg bør spise mer. Bare sånn ca, hvis noen gidder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gl@mB@be
Kan noen gi meg eksempler på hva mer jeg bør spise for å få i meg ontrent 2000 kcal, når jeg allerede har spist dette:

2 kiwier

1 banan

1 mango

1 beger yoghurt

1 mandarin

1 eple

4 skiver ananas

1 skive brød

1 stor skive salami

1 skive ost

grønt på brødskiven

Vet ikke så mye om kaloritelling, og vil heller ikke bli for opphengt i det, men ønsker ikke å gå ned i vekt, så trenger å vite om jeg bør spise mer. Bare sånn ca, hvis noen gidder :)

2 kiwier, ca 100

1 banan, ca 100

yoghurt, ca 50 - 150, avhengig av om det er lett eller vanlig

1 mandarin, ca 40

4 skiver ananas, ?

1 skive brød, ca 100 kanskje

1 skive salami, ca 50?

1 skive ost, ca 30

grønt, ca 0

Du er oppe i rundt 500-600 kalorier bare..

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kiwier, ca 100

1 banan, ca 100

1 mandarin, ca 40

4 skiver ananas, ?

1 skive salami, ca 50?

1 skive ost, ca 30

grønt, ca 0

Seriøst? Æsjda. Da kunne jeg vel trengt en kraftig middag..

Takk for svar! Åpnet øynene mine litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om kaloritelling, og vil heller ikke bli for opphengt i det, men ønsker ikke å gå ned i vekt, så trenger å vite om jeg bør spise mer.

Jeg blir nesten i stuss om du er seriøs, jeg :klø:. Såvidt jeg kan lese, har du spist en brødskive i dag + litt frukt. Jeg hadde vært halvdød lenge før lunsj på en sånn diett. Og du ønsker ikke å gå ned i vekt? Hvorfor spiser du ikke normalt da?

Jeg har ikke peiling på kaloritelling, men har oppfattet det slik at 2000 kalorier er et helt vanlig dagsinntak for normalvektige personer. Da vil jeg tippe at man kan spise et par brødskiver med pålegg på til frokost, tilsvarende til lunsj og kvelds, pluss en god porsjon middag med kjøtt, grønnsaker og saus. I tillegg kommer mellommåltider med frukt og grønnsaker, evt. en yoghurt.

Korriger meg gjerne, kaloritellere. I dette forumet er det sikkert mange som har peil. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du har en slik merkelig diett hvis du ikke ønsker å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nesten fristet til å sjekke hvor mange kalorier jeg selv har spist i dag. Min meny i dag har bestått av:

en stor skål havrenøtter med melk og litt sukker

fire brødskiver med gulost

et eple

5-6 sukkerdrops

en rett-i-koppen-kakao

taco til middag, med lettrømme og vanlig kjøttdeig, god og mett etterpå.

Kan aldri forestille meg at jeg har fått i meg mer enn 2000 kalorier???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist to brødskiver til frokost, tre til lunsj, en til mellommåltid, en og en halv porsjon middag, en brødskive til kvelds, 2 frukter og to yoghurter i dag, og er oppe i 1500 kcal. Du må spise mye mer for å komme opp i 2000 kcal.

Hadde jeg spist en brødskive og frukt i løpet av en dag, hadde jeg ikke vært mye tess..

Endret av Anemsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kiwier, ca 100

1 banan, ca 100

1 mandarin, ca 40

4 skiver ananas, ?

1 skive salami, ca 50?

1 skive ost, ca 30

grønt, ca 0

Fikk noen andre til å regne ut kalorier på det der, og de sa at det ble 1200. Hmm, hven skal jeg stole på? Uansett, tok meg noen brødskiver med peanøttsmør, salami, hvitost og brunost, så da fikk jeg i hvert fall i meg litt mer:)

Men om noen hadde kunne sakt hvem som har mest rett angående kalorimengde: 600 eller 1200, så hadde det vært suupert^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 kalorier stemmer i alle fall ikke, det er helt på viddene. Jeg mener Glambabe sin utregning er så godt som korrekt. Du kan plusse på 100 kalorier på de 600 hvis du regner med at du har spist en middels banan, en middels brødskive og ananasen har omtrent 60 kalorier for de fire skivene. 700 kalorier gir en god margin og du har mest sannsynligvis spist mindre enn det, og aldri i verden mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten i stuss om du er seriøs, jeg :klø:. Såvidt jeg kan lese, har du spist en brødskive i dag + litt frukt. Jeg hadde vært halvdød lenge før lunsj på en sånn diett. Og du ønsker ikke å gå ned i vekt? Hvorfor spiser du ikke normalt da?

Jeg føler at dette er normalt. I hvert fall hvis jeg hadde hatt en middag. Men jeg begynner å innse at min normal egentlig ikke er en "ekte normal", derfor spør jeg dere "normale" til råds;)

Sånn har det nemlig sett ut:

Frokost: Fruktsalat med yoghurt

Lunch: Ei brødskive med ost og salami og to skiver ananas

Mellommåltid: Et eple

Middagen mangler

Kveldsmat: Fruktsalat meg yoghurt

Jeg tenker at dette jo er helt greit om jeg bare hadde hatt middagen. Men jeg er interessert i å VITE, sånn at jeg ikke går ned noe mer i vekt;o

Men altså: hvor mange kalorier tror dere dette er? Omtrent 600 eller omtrent 1200?? Har fått to forskjellige svar nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså: hvor mange kalorier tror dere dette er? Omtrent 600 eller omtrent 1200?? Har fått to forskjellige svar nemlig.

Igjen, 600, muligens opp mot 700 om du er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1200 kalorier stemmer i alle fall ikke, det er helt på viddene. Jeg mener Glambabe sin utregning er så godt som korrekt. Du kan plusse på 100 kalorier på de 600 hvis du regner med at du har spist en middels banan, en middels brødskive og ananasen har omtrent 60 kalorier for de fire skivene. 700 kalorier gir en god margin og du har mest sannsynligvis spist mindre enn det, og aldri i verden mer.

Okei, takk. Jeg tror kanskje jeg bør omdefinere min forståele at et fornuftig daglig inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste er nesten å ikke telle med frukten..

Jeg spiser

ca 40gr havregrynsgrøt med vann, kanel, rosiner = 200kcal

2 knekkebrød med pålegg = 150kcal

Salat med mye rart = 200kcal

2 *Proteinshake = 400kcal

Middag = 500 kcal

Neve nøtter = 250

=1700kcal + maaaasse frukt og grønt

Strevsomt å spise sunt og mye iblant

Så ja, ikke tenk på frukt som mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Det er ikke snakk om at du har fått i deg 1200 kalorier, det kan du bare glemme. Kanskje opp mot 700 som noen sier, men ikke mer. Når jeg skriver at 1 banan er ca 100 kcal så er det jo bare ca - jeg må jo vite vekten for å vite helt eksakt. Men uansett er det bare snakk om +/- noen få kalorier dette her, så 600-700 stemmer nok veldig bra.

Utrolig flott at du tar tak i dette forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kiwier

1 banan

1 mango

1 beger yoghurt

1 mandarin

1 eple

4 skiver ananas

1 skive brød

1 stor skive salami

1 skive ost

grønt på brødskiven

Seriøst? Med slike kostholdskunnskaper er det ikke rart befolkningen er preget av sterk overvekt og sterk undervekt! Ikke engang en som skal ned titalls kilo i vekt, ville blitt rådet til et så kalorifattig kosthold. Hva er det med folk? Det er jo så mye informasjon om kosthold og helse om dagen, men likevel går folk rundt og enten underspiser når de vil opp i vekt og overspiser når de vil ned.

Hvorfor dropper du middag når du vil opp i vekt? Har du peiling på hva du driver med, eller har du bare en drøm om å gå opp i vekt og prøver halvhjertet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...