Gjest Gjest_Tom_* Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Lurer på om jeg er overfølsom. Blir så lett urolig når kjæresten ikke svarer meg på sms. Sånn som nå. Hun er bortreist noen dager på et seminar med jobben, så jeg skjønner at det kan gå litt tid før hun får svart. Men når det går over et døgn blir jeg urolig. Sånn at jeg begynner å bli smånevrotisk og tenke om hun er alene på hotellrommet...hvorfor svarer hun ikke da engang...har hun blitt alvorlig syk etc. Eller jeg kan sitte og lese min egen melding om og om igjen. Kan noe misforstås slik at hun er fornærmet! Jeg skrev en melding om noe jeg vil gjøre for henne, og spurte: Gleder du deg? Etter over et døgn purret jeg og svaret var: Har gått i ett her. Gleder meg. Jeg har selv glemt å svare folk som er litt perifere, men de som står meg nær får alltid et svar innen noen timer. Som regel umiddelbart. Jeg skjønner ikke at man glemmer å svare en kjæreste.
Terese:) Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Lurer på om jeg er overfølsom. Blir så lett urolig når kjæresten ikke svarer meg på sms. Sånn som nå. Hun er bortreist noen dager på et seminar med jobben, så jeg skjønner at det kan gå litt tid før hun får svart. Men når det går over et døgn blir jeg urolig. Sånn at jeg begynner å bli smånevrotisk og tenke om hun er alene på hotellrommet...hvorfor svarer hun ikke da engang...har hun blitt alvorlig syk etc. Eller jeg kan sitte og lese min egen melding om og om igjen. Kan noe misforstås slik at hun er fornærmet! Jeg skrev en melding om noe jeg vil gjøre for henne, og spurte: Gleder du deg? Etter over et døgn purret jeg og svaret var: Har gått i ett her. Gleder meg. Jeg har selv glemt å svare folk som er litt perifere, men de som står meg nær får alltid et svar innen noen timer. Som regel umiddelbart. Jeg skjønner ikke at man glemmer å svare en kjæreste. Jeg skjønner deg godt jeg. Jeg hadde reagert hvis min kjæreste ikke hadde svart meg på et døgn, uavhengig sted og situasjon. Dette kan jo være fordi jeg er vant til å få svar relativt fort. Jeg kan forsåvidt se at det kan bli hektisk på et jobbseminar, men jeg ville da prøvd å sendt en mld når jeg gikk til sengs om kvelden etc.
Kosemose Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Syns ikke det er for mye forlangt at kjæresten svarer på sms når h*n er på seminar nei...
Jojo Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Kan du ikke bare ringe henne? Ja, prøv å ringe henne når du tror det roer seg for henne. Ved leggetiden eller no. Det skyldes sikkert stressen jobbreien fører seg med. Håper du hører fra henne snart
Caramela Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Til tross for hektisk hverdag synes jeg man skal ta seg 2 minutter før leggetid og skrive en melding til kjæresten når man er på seminar. Hadde kjæresten vært i et annet land stiller saken seg annerledes tho.
#Angel# Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Ja, eg ville nok reagert på det eg og. Er vant med at når typen min er vekke over natta, så får eg ivertfall ei melding før han legger seg. Men ofte andre tider på dagen også. Det skulle bare mangle å tenke litt på den som sitter heima også, viktig å ta seg tid til det.
Gjest Gjest_Tom_* Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Ja, eg ville nok reagert på det eg og. Er vant med at når typen min er vekke over natta, så får eg ivertfall ei melding før han legger seg. Men ofte andre tider på dagen også. Det skulle bare mangle å tenke litt på den som sitter heima også, viktig å ta seg tid til det. Ja, jeg føler meg ikke særlig verdsatt. En annen ting som forrundrer meg er at hun bare sier hun er på seminar, men ikke hvor. Selv kamerater skriver jo hvor de er og i hvilken forbindelse. Og så å glemme å svare meg - for man snakker jo ikke om tiden det tar å svare på et enkelt spørsmål. Så ergo betyr jo meldingen om "har gått i ett her" at andre inntrykk gjør at jeg blir helt nedprioritert i tankene. Og det værste er at hvis jeg grubler mer, og uttrykker det til henne, så kan jeg lett bli oppfattet som sjalu. Men det er noe som skurrer for meg....rent logisk.
Gjest celine uinnlogget Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Hmmm, sitter her med samme problemet... Har ikke fått noen nattameld idag, og ellers bare korte, upersonlige beskjeder siden han dro på seminar igår Vil si at det ikke er helt normalt la være å svare en kjæreste - er ikke akkurat en ting man prioriterer bort, iallefall ikke for meg. Håper du får sove godt likevel, gjest Tom...
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Er man på jobb så er man på jobb. Det er faktisk en arbeidsgiver som betaler henne for å være der, og hvis hun har jobbambisjoner så syns jeg det er helt riktig at hun er såpass konsentrert og fokusert at privatlivet nedprioriteres.
Chianty Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Lurer på om jeg er overfølsom. Blir så lett urolig når kjæresten ikke svarer meg på sms. Sånn som nå. Hun er bortreist noen dager på et seminar med jobben, så jeg skjønner at det kan gå litt tid før hun får svart. Jeg skjønner ikke at man glemmer å svare en kjæreste. hei tom. fint å se mannfolk her inne. hadde blitt litt lei meg jeg også, har noe av det samme problemet jeg også! Man burde ha tid til å sende sms til kjæresten ja...
Jade Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 (endret) Har du på meldingskvittering? Vet du om hun har mottatt meldingen? Har du spurt om noe konkret i meldingen? Det er ikke alle som skriver like mye sms, og det er ikke alle som svarer på hver bidige sms de får. Ihvertfall ikke om det ikke er et opplagt spørsmål i smsen. Det kan være travelt på seminaret. Kanskje det avsluttes med noe sosialt på kvelden utover natten, og tidlig opp neste morgen. Å stupe rett i seng og lade opp til neste dag kan stå høyere på prioriteringslisten enn å sende en nattasms. Ikke det at hun bevisst velger det bort, men at hun rett og slett ikke har tenkt over det. Det ER ikke en selvfølge at man skal sende sms hver dag når man er borte. Hvis du TS mener det, så må du fortelle henne det (hun er ikke synsk!), siden hun tydeligvis ikke er av samme oppfatning. Det går faktisk an å reise bort og ha det gøyt og travelt uten at man tenker på kjæresten hjemme i hvert ledige sekund man får utenom. Og selv når hun tenker på deg, så er det ikke sikkert at det passer å sende sms, eller at hun tenker over at du trenger/forventer det. Og i gamle dager, så kunne man faktisk ringe med telefonene våre også! Endret 4. september 2008 av Jade
Gjest regine ii Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Det ER ikke en selvfølge at man skal sende sms hver dag når man er borte. Hvis du TS mener det, så må du fortelle henne det (hun er ikke synsk!), siden hun tydeligvis ikke er av samme oppfatning. Det går faktisk an å reise bort og ha det gøyt og travelt uten at man tenker på kjæresten hjemme i hvert ledige sekund man får utenom. Og selv når hun tenker på deg, så er det ikke sikkert at det passer å sende sms, eller at hun tenker over at du trenger/forventer det. Og i gamle dager, så kunne man faktisk ringe med telefonene våre også! Godt sagt. Dette er vel baksiden av tilgjengeligheten en mobiltelefon gir - når man da ikke får svar med en gang gir det grobunn for grublerier og tull. slapp av! Det er ikke katastrofe eller krise om en ikke får svar med en gang. Forventer en de så må en da heller ringe!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #14 Skrevet 4. september 2008 Har du på meldingskvittering? Vet du om hun har mottatt meldingen? Har du spurt om noe konkret i meldingen? Det er ikke alle som skriver like mye sms, og det er ikke alle som svarer på hver bidige sms de får. Ihvertfall ikke om det ikke er et opplagt spørsmål i smsen. Det kan være travelt på seminaret. Kanskje det avsluttes med noe sosialt på kvelden utover natten, og tidlig opp neste morgen. Å stupe rett i seng og lade opp til neste dag kan stå høyere på prioriteringslisten enn å sende en nattasms. Ikke det at hun bevisst velger det bort, men at hun rett og slett ikke har tenkt over det. Det ER ikke en selvfølge at man skal sende sms hver dag når man er borte. Hvis du TS mener det, så må du fortelle henne det (hun er ikke synsk!), siden hun tydeligvis ikke er av samme oppfatning. Det går faktisk an å reise bort og ha det gøyt og travelt uten at man tenker på kjæresten hjemme i hvert ledige sekund man får utenom. Og selv når hun tenker på deg, så er det ikke sikkert at det passer å sende sms, eller at hun tenker over at du trenger/forventer det. Og i gamle dager, så kunne man faktisk ringe med telefonene våre også! Helt greit det du skriver, men jeg føler ikke helt at det passer så godt på den situasjonen jeg beskrev. Det var dette jeg skrev: "Jeg skrev en melding om noe jeg vil gjøre for henne, og spurte: Gleder du deg? Etter over et døgn purret jeg og svaret var: Har gått i ett her. Gleder meg." Så dette dreier seg ikke om med hvilken hyppighet man forventer kontakt med kjæresten, men om å svare på et konkret spørsmål. Et svar jeg var avhengig av for å gå videre med noe fint jeg ville gjøre for henne. Det dreier seg om det følelsesmessige ved at en kjæreste glemmer å svare.
Sol79 Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Om du ikke en gang vet hvor hun er på seminar, så lurer jeg litt på hvor seriøst forhold dere har.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 Når hun ikke svarte på meldingen din om hva du ville gjøre for henne, så ville jeg rett og slett ikke gått videre med det. Ville tolket det som at hun ikke var så veldig interessert i det du skulle gjøre for henne, eller ikke NOK interessert. Jeg ville også sendt færre meldinger når hun er så sen å svare.
Caramela Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Vil hun ikke si deg hvor hun er på seminar hen? :o
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #18 Skrevet 4. september 2008 Et spørsmål; sender du mange meldinger? Jeg har nemlig vært i den situasjonen at jeg ble nedrent av sms, mailer og annet fra en kjæreste. I en travel hverdag ble det i overkant og jeg "kuttet" på en måte ut en del av det - og i en slik forindelse kan man lett overse et spørsmål e.l. Det har ikke med mangel på interesse å gjøre, men man må ha litt rom for annet også...
Caramela Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 Et spørsmål; sender du mange meldinger? Jeg har nemlig vært i den situasjonen at jeg ble nedrent av sms, mailer og annet fra en kjæreste. I en travel hverdag ble det i overkant og jeg "kuttet" på en måte ut en del av det - og i en slik forindelse kan man lett overse et spørsmål e.l. Det har ikke med mangel på interesse å gjøre, men man må ha litt rom for annet også... Såklart skal det være rom for annet, men hvor mye tid og energi tar det egentlig å bare sende ei lita mld før man legger seg?
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 4. september 2008 #20 Skrevet 4. september 2008 Kjæresten min er også super-treg til å svare på sms, jeg synes den generelle uhøflighetsgrensa går på ca ett døgn...hvis det da er konkrete spørsmål (som i ditt tilfelle) som mottakeren må svare på. Noen har det med å ikke svare på sms som ikke inneholder spørsmål, nemlig. Når det gjelder seminar synes jeg A: Det er ikke så uvanlig at det "går i ett", og jeg skjønner faktisk at hun glemte å svare akkurat i den situasjonen B: Generelt synes jeg det er høflig å sende en natta-sms til sin kjære, men man overlever uten(tror ikke jeg gjorde det selv da jeg nylig var på seminar) C: Ville hun ikke si *hvor* seminaret var? Hæ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå