Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 jeg gleder meg ikke lenger til bryllupet vårt, dette er fordi jeg har hattt en krangel med min forlover. Vi er uenige når det gjelder kjolekjøp. Hun mener jeg forhaster meg og kan ikke begripe hvorfor jeg ikke kan vente til nærmere bryllupet med å kjøpe kjole. Men jeg på min side har funnet drømmekjolen og har tenkt å se om den er på salg hos Christiane nå til lørdag. er den det skal den kjøpes! Forloveren min er skikkelig krass og det sårer meg, har sagt i fra om dette, men hun mener jeg må godta all hennes kritikk siden hun er forloveren min. I tillgg virker hun liksom veldig uinteressert i hele bryllupet nå for tiden, hun vet jeg har begynt å planlegge, men spørr ikke om noe som helst. Og når jeg forteller hva jeg planlegger, virker hun veldig kritisk til det også, at det er for tidlig at jeg planlegger slike ting. Eller hun forstår ikke hvorfor jeg planlegger alt jeg gjør i det hele tatt. Jeg har foreksempel begynt å lete etter alternative overnattings steder for gjestene, vi skal gifte oss på vestlandet, om 1,5 år, og gjestene får 10% på hotell rom via der vi har festen( ikke i samme bygg) men kanskje ikke alle har råd til hotell og jeg tenkte å være behjelpelig med å spore opp alternativ overnatting( ikke bestille, bare gi info) Jeg har også begynt på invitasjonene.. Er det veldig kritikkverdig at jeg er så tidlig ute? hvor mye kritikk skal jeg tåle av en forlover?
Gjest Rompetroll Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Revurder forlover! Og nei, det er ikke DU som er ute å kjøre her, stå på!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 For å være ærlig høres dette ut som en sjalu forlover.
zilje_k Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Bruden må da få lov til å begynne å planlegge akkurat når HUN vil! Ikke når forloveren sier det.. Man velger jo en forlover man forventer at skal være til hjelp og en god støtte! Ikke som skal kritisere.. Greit å si sine meninger, men får da være grenser.. Hun må da føle seg beæret som i det hele tatt har blitt spurt.. Syns du skal si akkurat hva du føler eller rett og slett finni deg en ny forlover!! Håper ting ordner seg da! Og masse lykketil med planleggingen!! Er en kjempekoselig og spennende tid
Eve Luna Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Du kan planlegge når du vil. Tåpelig forlover. Men du bør væe obs at siden du planlegger god tid i forveien at mye kan enders i mellomtiden og ta hensyn til det.
Aja Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Høres merkelig ut! Jeg har begynt å planlegge to år i forveien, og min 'forlover' (hun vet ikke om det enda ) er jo mer ivrig enn meg jo Også må du ikke glemme at bryllupet er deres store dag, ikke la noen ødelegge den gleden...
TuttaV Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Føyer meg i rekken her - helt tåpelig av din forlover å kritisere deg sånn! Det er jo DITT bryllup, dermed er det også du som står for avgjørelsene! Forloveren må gjerne komme med tips, men hun vet jo ikke hvor lang tid i forveien som er passe for deg å starte med forberedelsene. For noen holder det jo med bare noen måneder, andre må ha flere år. Du bør nok vurdere om dette er den du ønsker at skal "hjelpe" deg videre frem til bryllupet og som skal hjelpe deg på den store dagen også.
Gjest Nishiki Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 (endret) Forloveren din er teit, men det er i grunn du og om du slutter å glede deg til bryllupet ditt pga dette Vis hun ødelegger gleden med bryllupet har du enda god tid å bytte henne ut. Endret 3. september 2008 av Nishiki
Mrs B Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Jeg syns forloveren din høres sjalu og "slem" ut. Hvis du virkelig føler at dette ødelegger planleggingen og du ikke gleder deg mer bør du ta en alvorlig prat med henne. Spørre om hun virkelig vil ha denne oppgaven og at hennes oppførsel sårer deg. Hu er da vel voksen?? Kjøp for all del drømmekjolen din når du vil, spes hvis den er på salg!!!! Misunner deg, husker godt hvor spennende det var å velge kjole.. Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Hva mener forloveren din om dokurver da?
Jade Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 (endret) Hun er forloveren din. Ikke bryllupsplanleggeren din. Det er ditt og forloveden din sitt bryllup, og du og forloveden din som bestemmer hvordan dere vil ha bryllupet og når de forskjellige tingene skal ordnes. Klart du må få kjøpe kjolen din nå - på salg! Det er jo masse penger spart som du kan bruke på andre ting! *krysse fingrene for at den er på salg* Det er bare lurt å være tidlig ute med ting. Tenk så herlig på slutten, å bare ha småting igjen å fikse? Slippe å stresse! Lykke til med bryllupet og planleggingen! Endret 4. september 2008 av Jade
Possibly Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Som det ble sagt over her, så er det ditt og mannen sitt bryllup, ikke forloveren sitt, så det er ikke hennes ansvar å planlegge ting. At hun ikke er super-engasjert et og et halvt år i forveien skjønner jeg for så vidt også. Men hun burde jo ikke være frekk og kritisk heller, det er jo ingenting i veien for å f.eks. kjøpe kjole nå.
AnetteR Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 Hei, ønsker bare å bidra med et synnspunkt "fra den andre siden" også. Mitt utgangspunkt er at det er din dag - det er du som bestemmer når kjolen skal kjøpes, og når overnatting skal bestilles. Jeg synes også du skal kose deg med planleggingen, og at det ofte er smart å være ute i god tid. Men opp gjennom årene har vi hatt flere episoder i vennegjengen på grunn av bruder som i 1-2 år ikke snakker om noe annet enn sitt bryllup. Hvor ofte nevner du bryllupet ovenfor din forlover? Kommer bryllup og planlegging opp daglig da dere møtes? Det kan bli litt mye, jeg har til tider vært så lei av bryllupsprat at jeg konsekvent har unngått enkelte personer. Men ut i fra hva du skrev aner jeg jo ikke om dette gjelder deg eller ikke. Men kanskje en ide å spørre deg selv hvorfor hun er så negativ til planleggingen?
DDuck Skrevet 5. september 2008 #14 Skrevet 5. september 2008 Man kan ordne masse myyye billigere hvis man er ute i god tid, så jeg syns forloveren din er bare tullete Planlegg hva du vil, når du vil
Hedda-78 Skrevet 5. september 2008 #15 Skrevet 5. september 2008 Naturligvis skal du planlegge akkurat det du vil når du vil, det er deres dag og forloveren har ikke noe med å legge seg opp i slikt. Men som nevnt over her, kan mye forrandre seg på 1,5 år, og det er lurt at du har tenkt igjennom det. Og 1,5 år er LANG tid for venner å høre om bryllupsplaner. Man blir fort litt egosentrisk og sneversynt når man planlegger bryllup, og det er fort gjort å bare prate om seg og sitt. Det kan være veldig slitsomt for venner å høre på. Og det kan bli veldig mye bryllupstanker for deg også, etterhvert. Kanskje det er det veninnen din er litt bekymret for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå