liv Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Det at guttungen her sitter bakovervendt i et britax sete er jo ingen overraskelse. Og der skal han sitte til han er 25 kg.. http://blip.tv/file/815221
monja Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 (endret) Storebror på 4 år sitter forovervendt, lillebror på 5 mnd sitter bakovervendt. Storebror ble snudd da han begynte å kaste opp på hver eneste lille biltur. Endret 3. september 2008 av monja
Fibonacci Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Vi har hatt lillesøster bakovervendt hittil, men hun blir også lett bilsyk, så det er ikke alltid like gøy, hverken for henne eller oss... vi vurderer det fortløpende. Storebror sitter forovervendt, han har fått beltestol nå, og hun har fått hans Britax-sete.
Leanne Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 lillebror på 1,5 sitter bakovervendt... Storesøster sitter fremovervendt, hun fikk nytt sete da lillebror hadde vokst ut av sitt baby sete.. Hun var da 3 år..
Elle Melle Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Treåringen sitter bakovervendt og skal gjøre det til hun vokser ut av Britax-setet sitt. Ser ingen grunn til å snu henne.
liv Skrevet 3. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2008 Tips for barn med bilsyke; http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007...lsyke-barn.html Marken blir også bilsyk men det hjelper å se dvd i bilen.
angelou Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Jeg ønsker meg et Isofix-sete i klasse 2 (9 kilo +) som går begge veier, men det finnes ikke!!!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Det at guttungen her sitter bakovervendt i et britax sete er jo ingen overraskelse. Og der skal han sitte til han er 25 kg.. http://blip.tv/file/815221 Er du helt sikker på at han kan sitte bakovervendt i setet til han blir 25 kilo? Jeg spør fordi jeg vet at f.eks Akta Graco-setene, som også går til 25 kilo, må snus når barnet blir 18 kilo. Det er fordi fempunkts-selen ikke holder til mer enn 18 kilo. Husk også å ta høyde for vekten på klær og sko. Men sjekk at DITT sete kan brukes bakovervendt til 25, det tror jeg det er mange som misoppfatter... Kanskje gjelder det samme for ditt som for Akta Graco, at det fra 18 kilo MÅ snus.
Epona Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Min på snart to sitter fremovervendt, rett og slett fordi bilen er for trang til å få plass til et bakovervendt sete. Tragisk, men sant, for vi ville så klart hatt et bakovervendt sete..
Gjest HH Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 Er du helt sikker på at han kan sitte bakovervendt i setet til han blir 25 kilo? Jeg spør fordi jeg vet at f.eks Akta Graco-setene, som også går til 25 kilo, må snus når barnet blir 18 kilo. Det er fordi fempunkts-selen ikke holder til mer enn 18 kilo. Husk også å ta høyde for vekten på klær og sko. Men sjekk at DITT sete kan brukes bakovervendt til 25, det tror jeg det er mange som misoppfatter... Kanskje gjelder det samme for ditt som for Akta Graco, at det fra 18 kilo MÅ snus. Der tar du skammelig feil :-) Akta Graco Cosmic setene som går opp til 25 kg kan brukes bakovervendt til 25 kg, men fremovervendt med internseler kan man ikke sitte lenger enn til 18 kg.
Gjest Nishiki Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 Min minste begynte å sitte forovervent ganske tidlig, i tre års alderen. han kastet opp bare vi skulle på butikken, så da valgte vi å snu ham. Det hjalp heldigvis.
Gjest HH Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Jeg ønsker meg et Isofix-sete i klasse 2 (9 kilo +) som går begge veier, men det finnes ikke!!! Hvorfor vil du ha et kombisete? Når barnet er stort nok til å sitte fremovervendt bør det sitte i en skikkelig beltestol med rygg og god sidestøtte(og der bør de sitte til de når 135/36 kg), ikke i et fremovervendt barnesete
angelou Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Jeg vil ha det fordi jeg vil ha muligheten til å snu han hvis han slår seg totalt vrang og det blir altfor vanskelig å ha han med i bilen
Gjest HH Skrevet 3. september 2008 #14 Skrevet 3. september 2008 Jeg vil ha det fordi jeg vil ha muligheten til å snu han hvis han slår seg totalt vrang og det blir altfor vanskelig å ha han med i bilen Jeg ville nok satt barets sikkerhet før å ta sorgene på forskudd. Det går an å ta det problemet om det kommer. Er han vant til å sitte bakovervendt så vil han mest sannsynligvis ikke si noe som helst på det. Men noen barn blir ofte litt grinete den siste tiden i babysetet fordi de vil opp og se og at setet begynner å bli litt trangt. Det hjelper som regel å komme opp i et større bakovervendt sete
liv Skrevet 3. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 3. september 2008 Er du helt sikker på at han kan sitte bakovervendt i setet til han blir 25 kilo? Jeg spør fordi jeg vet at f.eks Akta Graco-setene, som også går til 25 kilo, må snus når barnet blir 18 kilo. Det er fordi fempunkts-selen ikke holder til mer enn 18 kilo. Husk også å ta høyde for vekten på klær og sko. Men sjekk at DITT sete kan brukes bakovervendt til 25, det tror jeg det er mange som misoppfatter... Kanskje gjelder det samme for ditt som for Akta Graco, at det fra 18 kilo MÅ snus. Jeg har et rent bakovervendt sete som ikke kan snus fremover
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #16 Skrevet 3. september 2008 Der tar du skammelig feil :-) Akta Graco Cosmic setene som går opp til 25 kg kan brukes bakovervendt til 25 kg, men fremovervendt med internseler kan man ikke sitte lenger enn til 18 kg. Der tar du skammelig feil! Det du sier der er et farlig råd til de som har disse setene! I bakovervendt kan du KUN sitte i dette setet til barnet er 18 kilo, det er fordi setets EGNE FEMPUKTSSELER ikke tåler større belastning enn 18 kilo! Håper moderator sletter idiot-innlegget ditt, tenk om noen foreldre skulle tro at du hadde rett...
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #17 Skrevet 3. september 2008 http://www.akta.se/upload/pdf/manualer/cosmic_sv.pdf I BAKSETET kan barn over 18 kilo IKKE sitte bakovervendt i dette setet! I FORSETET kan de det, men da må du selvsagt demontere airbagen. Noe jeg aldri ville våget å stole på, forøvrig...
Gjest HH Skrevet 3. september 2008 #18 Skrevet 3. september 2008 Til deg gjest som mener at jeg tar feil. Jeg er 100 % sikker på at Akta Graco Cosmic og Akta Graco Cosmic Comfort er godkjent bakovervendt opp til 25 kg med barnesetets egen fempunktsinternsele. Disse setene er forøvrig godkjent bakovervendt i baksetet opp til 18 kg, bakovervendt i forsetet opp til 25 kg(antar det er fordi dashbordet er den hardeste konstruksjonen inni bilen og tåler et hardere støt enn en seterygg - men akkurat det er bare en antaklese). Skal man sitte bakovervendt i forsetet må man selvfølgelig koble ut airbagen om man har det ja Noe annet ville vært livsfarlig. Man kan få den demontert og da er det ingen fare for at den kan løse ut.
Gjest Enda en gjest Skrevet 3. september 2008 #19 Skrevet 3. september 2008 Der tar du skammelig feil! Det du sier der er et farlig råd til de som har disse setene! I bakovervendt kan du KUN sitte i dette setet til barnet er 18 kilo, det er fordi setets EGNE FEMPUKTSSELER ikke tåler større belastning enn 18 kilo! Håper moderator sletter idiot-innlegget ditt, tenk om noen foreldre skulle tro at du hadde rett... Det hadde kanskje vært en idé å være helt sikker før du kaller dem som kommer med korrekte opplysninger for idioter. Det er nemlig HH som har rett her. Du er kanskje en av disse påståelige selgerne som vet mer om stolene enn produsentene selv? Du har hvrtfall bæsja kraftig på leggen. Mohahahaha!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #20 Skrevet 4. september 2008 Man kan få den demontert og da er det ingen fare for at den kan løse ut. Man demonterer ikke airbagen, man deaktiverer den. Det er deverre en stor forskjell. EN deaktivering kan du aldri stole hundre prosent på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå