Gjest Ronjajenta Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Skulle gjerne hatt data fra excel over til semikolondelt fil hvor feltene også er skilt med anførselstegn. Sånn at feltene blir sånn: "Født" ; "Navn" ; "Farge" ; "Rase" Går det an tro? Eller er det noe program sånt kan ordnes i?
Gjest *.* Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Lagre filen som CSV i Excel så er problemet løst.
feuerstein Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Vet ikke om jeg har forstått helt riktig. I tabellen heter det Født, Navn, Farge, Rase, mens i CSV-filen vil du ha "Født", "Navn", "Farge", "Rase"?
Gjest TS Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Ja det skal inn i en database av noe slag, og de vil ha semikolon mellom feltene og " " rundt teksten liksom... Men teksten har jo ikke " " i tabellene mine i excel. "Labrador" ; "12.04.2002" ; "Svart" ; "Stella" (bare et eksempel) Går det an? Har funnet .csv så jeg får de semikolon-tingene. Men ikke anførselstegnene.. Siden de helst ville ha det, tenkte jeg at det ikke kunne være så innviklet jeg da.
feuerstein Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Da er jeg med. Er du helt sikker på at de vil ha anførselstegn rundt datoene? Nå er jeg litt på tynn is her, men jeg lurer på om baser vanligvis tar inn dato som tall (uten anførselstegn) og ikke som tekst (med anførselstegn). Er CSV-filen liten nok til at den går an å åpne i Notepad? Hvis den lar seg åpne i Notepad, gå på Rediger, Erstatt..., søk etter ; (altså semikolon med mellomrom før og etter), erstatt med " ; " (anførselstegn mellomrom semikolon mellomrom anførselstegn), trykk Erstatt alle, til slutt må du direkte i teksten sette på anførselstegn manuelt før aller første og etter aller siste oppføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå