Ninen Skrevet 3. september 2008 #1 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg har lyst på potetmos til middag i dag (til stekt hvit fisk). Men jeg kunne tenkt meg å variere potetmosen på en eller annen måte, men hvordan? Noen gode forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 3. september 2008 #2 Del Skrevet 3. september 2008 Til fisk passer det veldig godt å bruke en kombinasjon av sellerirot og poteter. Hvitløk (kok den gjerne litt sammen med potetene først) passer også bra. Ellers kan du prøve med friske urter, f.eks. gressløk, basilikum eller persille. Jeg har sett noen kokker (men ikke prøvd det selv) bruke olivenolje i stedet for smør og fløte. Da passer det sikkert godt med hvitløk og f.eks. rosmarin i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteR Skrevet 3. september 2008 #3 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg synes det er godt å hakke litt sorte, stenfrie oliven og ha oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 3. september 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 3. september 2008 Dette høres spennende ut! Jeg kommer nok til å prøve alle disse variantene etterhvert I dag blir det forhåpentligvis med sellerirot, hvis mannen klarer å finne det i butikken på vei hjem. Ellers blir det nok den med olivenolje, hvitløk og rosmarin. Oliven i høres også veldig godt ut, men må nok vente til mannen ikke skal være tilstede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 3. september 2008 #5 Del Skrevet 3. september 2008 Potetmos med safran er godt til fisk, særlig laks og kveite. Basilikum, soltørkede tomater og litt parmesan kan også være godt til fisk, men passer ekstra bra til stekt kylling, eller til kalvefilet. Og trøffelolje, evt sammen med hvitløk er absolutt verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 3. september 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 3. september 2008 Flott med flere tips! I dag blir det med sellerirot Tror ikke han visste at det fantes en gang for et par timer siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 3. september 2008 #7 Del Skrevet 3. september 2008 Hei Jeg pleier å bruke en kombinasjon av opphakket frisk basilikum og soltørkede tomater i olivenolje...samt masse godt smør og fløte selvfølgelig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. september 2008 #8 Del Skrevet 3. september 2008 Ha i søtpotet sammen med vanlig potet. Kjempe deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 4. september 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 4. september 2008 Nå gleder jeg meg allerede til neste gang vi skal ha potetmos! Jeg har jo så mye spennende å prøve Sellerirot ga forresten veldig god smak, og kommer absolutt til å gjentas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 4. september 2008 #10 Del Skrevet 4. september 2008 ..og hvis du har lyst på et alternativ til potetmos, så er puré av røde linser overraskende godt! Konsistensen blir som potetmos omtrent, og siden linser ikke smaker allverdens kan du smaksette med hvitløk, urter, chili... Linser er rike på proteiner, fiber og jern - sunt og godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momajoja Skrevet 4. september 2008 #11 Del Skrevet 4. september 2008 Vet ikke hvordan dette blir til fisk, men jeg pleier av og til å bruke philadelfiaost eller blåmuggost og smelte inn i potetmosen. Den blir litt rikere, og med blåmuggost får den en deilig smak, særlig sammen med lammekjøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå