Gå til innhold

unormal for jg ikke bruker fondation?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

HEI jg bare lurer på noe angående sminke. Jeg er en 22 år gammel jente som har brukt sminke sånn siden jg var rundt 15 tipper jeg

I det siste har jg jeg lagt merke til/tenkt over at alle veninnene mine bruker fondation i hele ansiktet for jevnere, brunere hud etc.

Jeg har aldri brukt fondation, har prøvd det og syns det er velidg ekkelt. Jeg har aldri hatt en kvise og har relativt pen hud i ansiktet, men lurer på om det er unormalt at jg ikke bruker dette.

HAr tenk at jg kanskje kan gjøre det for å få se freshere ut (men d frister ikke å kline på sånt i ansiktet hver morgen) selv bruker jeg bare litt sol pudder.

Hva bruker dere? noen sminke tips eller ersatning til fondation?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er veldig unormal, ALLE bortsett fra deg bruker selvsagt foundation hele tiden. :tunge1:

Når du har pen hud er det da vel ingen grunn til å bruke noe mer enn litt solpudder? Jeg bruker bittelitt lysreflekterende concealer under øynene, et lett strøk med solpudder i hele ansiktet og mascara. Det er det hele. Kjenner nesten ingen jenter på min alder (dvs midten av 20-årene) som bruker noe særlig mer sminke enn det.

Skrevet

Dette kommer jo helt ann på huden til den enkelte. Om man har mye ujevnheter å skjule føler man seg bedre med seg selv om man dekker dette til. Jeg er avhengig av foundation (mineralpudder)hver dag jeg har litt å dekke av kviser og arr. Men tro meg, skulle gjerne hatt pen hud og sluppet det...

Skrevet

Dette kommer jo helt ann på huden til den enkelte. Om man har mye ujevnheter å skjule føler man seg bedre med seg selv om man dekker dette til. Jeg er avhengig av foundation (mineralpudder)hver dag jeg har litt å dekke av kviser og arr. Men tro meg, skulle gjerne hatt pen hud og sluppet det...:P

Skrevet

Heia,unormal? skal si jeg står på hode for deg!!Du trenger overhode ikke bruke det.Har flere venniner jeg som ikke bruker det og ser møe bedre ut enn meg som alltid har klint trynet inn med dritt.Gjør som du sjøl vil.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Heia,unormal? skal si jeg står på hode for deg!!Du trenger overhode ikke bruke det.Har flere venniner jeg som ikke bruker det og ser møe bedre ut enn meg som alltid har klint trynet inn med dritt.Gjør som du sjøl vil.

Åkai, tusen takk det var mye fine svar! Har bare tenkt i det siste at jg burde det, man da tror jg jg holder meg til conselern for blå under øynene det er jg! Og solpudder :)

Skrevet
HEI jg bare lurer på noe angående sminke. Jeg er en 22 år gammel jente som har brukt sminke sånn siden jg var rundt 15 tipper jeg

I det siste har jg jeg lagt merke til/tenkt over at alle veninnene mine bruker fondation i hele ansiktet for jevnere, brunere hud etc.

Jeg har aldri brukt fondation, har prøvd det og syns det er velidg ekkelt. Jeg har aldri hatt en kvise og har relativt pen hud i ansiktet, men lurer på om det er unormalt at jg ikke bruker dette.

HAr tenk at jg kanskje kan gjøre det for å få se freshere ut (men d frister ikke å kline på sånt i ansiktet hver morgen) selv bruker jeg bare litt sol pudder.

Hva bruker dere? noen sminke tips eller ersatning til fondation?

Hvis du har pen hud uten foundation er du bare heldig, og du er på ingen måte unormal!

Skrevet

Jeg bruker stort sett bare foundation på kveldstid og i selskap, da jeg skal pynte meg ekstra. På dagtid holder det med concealer+pudder+rouge, men jeg bruker som regel en god dagkrem under, om ikke får jeg raskere fet hud i t-sonen.

Skrevet

Har du pen hud og ikke føler behov for foundation, så la være å bruke det. Du er ikke unormal, men velsignet med pen hud! :)

Skrevet

Först vill jag gratulera dig!

Då jag var i din ålder kämpade jag för fullt med djupliggande varbölder, sakta men säkert blev det bättre. Jag hade ca 4-5 år innan nämligen börjat med syror.

Det måste vara Gudomligt att inte behöva kämpa så med sin hud.

Nej tjejen, jag tycker sannerligen du ska vara stolt över din hud!

Försök att vara ifrån foundation så länge du bara kan! Det är faktiskt bäst för huden. Däremot behöver du en grundläggande och förebyggande god hudvård, för eftre 25 börjar de första ålderstecknen och ev solskador att visa sig.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Ps: Jag började med mineralfoundation för ca 10-15 år sedan. Innan dess hade jag aldrig det heller men det berodde på min sjukligt dåliga hy, vid den tiden.

Skrevet

Jeg bruker kun pudder naar jeg skal noe spesielt. Jeg har veldig toerr hud i ansiktet og periodevis troebbel med det. Men jeg vil ikke bruke foundation eller mye pudder fordi det uansett gjoer at jeg ser malt ut i ansiktet siden jeg er hvit som et laken.

Saa nei, maa ikke bruke foundation :)

Skrevet

du behøver absolutt ikke det! bruker i sommerhalvåret bare mascara (og kanskje bittelitt concelar under øynene, men bare når ejg husker det), men om vinteren så tar jeg det på hvis jeg skal noe spesielt (men da en som er i nærheten av hudfargen min så det ikke ser skjoldete ut som det gjør på en del....), men ikke hverdag, det har jeg ikke tid til...

Skrevet

Har aldri vært noe foundation på huden min heller, bare litt concealer under øynene og litt solpudder.. Er vel også "velsignet" med fin hud tenker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...