Gå til innhold

London

Gjest Gjest_Marken_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marken_*
Skrevet

Jeg skal til London neste uke. Noen som vet om det er langt fra flyplassen (Heathrow) til sentrum? Er det dyrt å ta taxi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta heathrow express (flytog). Ca 20 minutter inntil sentrum, Paddington station. Kjappere og billigere enn taxi.

Skrevet

Heathrow Express er som nevnt ovenfor det enkleste, det billigste er imidlertid å ta undergrunnen (Piccadilly Line). Om du tilfeldigvis skal bo i nærheten av en av stasjonene på den linjen kan det jo faktisk være enklere å ta undergrunnen enn HEX. :)

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Ja, Piccadilly line er enklest, også om du må skifte til annen linje for å komme til hotellet!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg skal til London neste uke. Noen som vet om det er langt fra flyplassen (Heathrow) til sentrum? Er det dyrt å ta taxi?

De har en tjenste der man kan dele taxi med andre, slik at det ikke blir så dyrt.

Alle i taxien må til samme sone, men man står fritt til å velge hvor man vil hoppe av. Ganske smart. Husker ikke hvor mye det koster, men tror ikke det er dyrere enn Heathrow Express.

Gjest gjest igjen
Skrevet

For å svare på spørsmålet..

Jeg er ikke sikker på hvor langt det er i km, Men kanskje 20 km?

Det er ganske dyrt å ta taxi(alene), Minicabs vil nok være billigere

Skrevet

Unngå i hvert fall buss eller taxi spesielt i rushtiden, masse trafikk rundt London og det kan ta veeeldig mye lengre tid.

Skrevet

Jeg/vi bruker tuben når vi flyr til Heathrow. Den bruker ca 40 min fra flyplassen til Gloucester Road (der hotellet "vårt" ligger), og koster ca £4 med Oyster card. Trolig noe dyrere om du kjøper papirbilletter, de har skrudd opp prisene på disse en god del for å få folk over på Oyster, men jeg vil tro max £6. Uansett mye billigere enn HEX og for vår del raskere, iom at vi slipper å komme oss videre fra Paddington.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...