Gå til innhold

Jeg skal på intervju som besøkshjem, hvordan fungerer dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge hatt lyst til å være besøkshjem og endelig tatt steget ut og søkt kommunen. Har fått beskjed om at jeg gjerne kan komme på intervju.

Hvordan fungerer disse intervjuene? Kommer de hjem til meg?

Selv er jeg relativt ung (24), er det liten sjangs for å få et barn som er over konfirmasjonsalder da, eller spiller alder ingen rolle? Selv tenker jeg at en ungdom kan ha vanskeligheter med å forholde seg til en på min alder?

Noen som har erfaringer som besøkshjem og vil dele?

På forhånd tusen tusen takk!

Jeg er så spent :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vert besøkshjem for to barn tidligere. De kom hjem til meg, for å se om hjemmet mitt egnet seg. De setter ikke høye krav, bare at det er sån normalt i orden. Ellers var det bare en slaks samtale.

Du kan si i fa om du ikke ønsker et stort barn, eller et barn med store adferdsvansker. Det er jo viktig at du ikke starter på noe du ikke føler du mestrer. Det går sikkert fint.

Lykke til.

Skrevet

Vi var besøkshjem i noen år da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Jeg var kanskje 10-12 år i begynnelsen. Jeg husker godt at vi hadde besøk av to damer som skulle snakke men oss. De skulle også se hva vi kunne tilby denne gutten som skulle komme til oss (hjemme og nærmiljøet)

Vi var besøkshjem for en gutt på 7-8år. Han var hos oss hver tredje helg. Var i grunn ganke koselig når jeg tenker tilbake på den tiden!!!

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg jobber ikke som besøkshjem for øyeblikket, men jeg er godkjent som det og har vært i samtale med barnevernet. De kommer til å spørre deg hvilken aldersgruppe, kjønn osv du tror vil passe best, for de vil jo at du og barnet skal gå bra sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...