Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #1 Del Skrevet 3. september 2008 Det er en ting jeg alltid har stusset litt over... Jeg har hørt at undertøy må vaskes på 60 grader for å bli ordentlig rent/drepe alle bakteriene. Men når det gjelder pent dameundertøy, så ser jeg alltid at det står maks 40 grader på vaskeanvisningen. Dette er grunnen til at jeg ikke har noe særlig pent undertøy. Kjøper de vanlige, kjedelige trusene som kan vaskes på 60 grader. Vet dere om pent undertøy som kan vaskes på 60 grader? Ingen andre som ser dette problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 3. september 2008 #2 Del Skrevet 3. september 2008 Med moderne vaskemiddel som inneholder enzymer så blir tøyet helt rent også på 40 grader. Jeg foretrekker også å vaske undertøy, sengetøy og hånklær på 60. Men om jeg har det i maskinen sammen med noe som kun tåler 40 går det også bra. Så prøver jeg å få vasket det på 60 hvertfall 1 av 4 ganger eller noe sånt. Tror også at det meste av undertøy (uansett "finhet" eller pris) tåler en runde på 60 innimellom. Du kan jo ringe Omo direkte og høre om du lurer? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 3. september 2008 #3 Del Skrevet 3. september 2008 Det stemmer at du må opp mot 60 grader for å drepe bakteriene i skittentøyet, men det meste blir likevel skylt vekk ved lavere temperaturer. Personlig synes jeg det er skikkelig ekkelt og uhygienisk å vaske undertøyet mitt under 60 (andre får gjøre nøyaktig som de vil med sitt, det er ikke akkurat noen alvorlig helserisiko. Jeg sier altså IKKE at folk som vasker undertøy på 40 er ekle, men at jeg synes det er ekkelt å vaske MITT på 40 - vær så snill å ikke ta dette personlig, det er ikke ment sånn.) Uansett tåler det meste som er merket med 40 å vaskes på 60. Putter alt mitt i vaskepose i maskinen, og det har alltid gått bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 3. september 2008 #4 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg vasker alt mitt tøy på 60 jeg, utenom fine topper i "silkematerialer" og ulltøy. Det funker fint, og grunnen til at jeg gjør dette er at da kan jeg vaske alt på en gang, og trenger ikke ha noe på 40 og noe på 60.. Liker at undertøyet vaskes på 60, blir sikkert rent på 40 også altså, men liker at det er garantert rent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå