Gå til innhold

Bryllupsnatta på hotell?

Christinamor

HVor tilbringer dere bryllupsnatta?  

1 stemme

1. 1. HVor tilbringer dere bryllupsnatta?

• På hotell
      33
    • Hjemme
      4

Anbefalte innlegg

Var på jentetreff igår, hvor to av oss var gift, og en skal til pers i sommer.

Vi diskuterte dette med bryllupsnatta, og vi som er gift, var enige om at det faktisk er bedre å droppe utgiftene til hotell til dagen ETTER bryllupet!

De fleste kommer til hotellet langt utpå natta, man er sliten og full av inntrykk (og litt alkohol...?) Selv om man kan sove lenge neste dag, og kanskje får en fruktkurv e.l., følte vi begge at det hadde vært bedre å sove hjemme, og heller ta inn på hotell dagen etter (hvis man da ikke har har huset fullt av gjester og enmasse opplegg dagen etter..).

Da kan man sjekke inn tidlig på ettermiddagen, spise en bedre middag i ro og fred, slappe av og nyte hverandre, ta et bad eller det som måtte friste....

Nå hadde vi huset fullt av gjester, så det å overnatte hjemme hos mamma (bor i Oslo, giftet oss i SKien) var egentlig ikke noe alternativ. hadde vi derimot giftet oss i OSlo, hadde vi nok heller blitt hjemme, og heller hatt et rolig døgn på hotell neste dag...

Nå var vi så heldige å disponere pappas sommerhus i Stavern, så dit dro vi utpå søndags ettermiddag - og DET var godt det, å komme seg litt unna alt, bare være oss to....

Det er garantert MANGE ulike meninger om dette, men jeg vil bare at dere skal være obs på at selve bryllupsnatta ofte ikke svarer til de forventningene man har gjort seg opp på forhånd. Man har hatt trravle dager før, man er sliten og emosjonell etter en lang dag, man har antagelig drukket litt, og kommer gjerne sent til hotellet - og da er det faktisk ganske vanlig at man ikke orker mer enn å sove...og kanskej gråte en liten skvett... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bestilt brudesuiten på Losby, men av de samme grunnene som du nevner har jeg begynt å angre meg...

Dessuten må vi kjøre i tre kvarter fra festen og ut dit og jeg er ikke så sikker på at jeg er så veldig opplagt til det etter festen.....

Så jeg må se om jeg får overtalt gubben til å bli hjemme, det er han som er hotellfriken her i huset.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov på hotellet der vi hadde festen - rett og slett fordi det var mest praktisk og vi ville spise frokost med alle de tilreisende gjestene dagen etterpå. Vi vurderte å reise et annet sted utpå natta, men fant ut at det ble mye pes (måtte skaffe sjåfør, tilbake på morgenen osv). Er veldig glad for at vi ble der festen var - deilig å bare kunne rusle opp på rommet når festen var slutt... Ble bare noen få timers søvn, så en dyr bryllupssuite ville vært helt bortkastet for vår del. Fruktkurv fikk vi, men bortsett fra et par jordbær, ble den ikke rørt...

Ideen med "bryllupsnatt" dagen etterpå høres helt deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde opprinnelig bestilt bryllupssuite, men den fikk vi beskjed om at var under oppussing 2 dager før bryllupet! Kan ikke si at det roet bryllupsnervene noe særlig. I full fart fikk vi mulighet til å se på 2 andre rom de hadde. Det ene var nyoppusset og var kjempefint, så vi tok det. Betalte 500 kr og fikk frokost + blomster inkludert i den prisen.

Forøvrig var det kjempekoselig å dra avgårde slik at vi ikke var hjemme denne natta. Det hadde heller ikke vært plass til oss hjemme, for der var hele familien til mannen min! Ellers var det utrolig deilig å bare komme seg et sted hvor man kunne være alene utpå kvelden og bearbeide inntrykkene sammen!

Forøvrig har jeg i bakhodet muligheten for å ha bryllupssuiten på en av bryllupsdagene våre. Det kunne ha vært kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell i Norge på bryllupsnatten, og hotell dagen etter ( pluss noen dager til.. ) på hotell i utlandet. På bryllupsreise!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har booket en suite på et hotel ca 15 min fra festlokalet.

Vi betaler 1700kr for den.

Vi ønsket å sove på suite, da vi har bodd sammen lenge, og ville gjøre litt stas på første natten som ektepar. Hadde vi ikke bodd sammen før, hadde vi nok sovet hjemme, hvis vi hadde noe sted som var vårt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For oss blir det kanskje litt annerledes da det evt ikke er hjemme hos oss men på gutterommet som er alternativet til hotell bryllupsnatta. Jeg skal ikke sove i en 90cm seng der jeg er redd for om svigers hører hva vi driver med (eller ikke driver med hvis vi er alt for trøtte)...

Maja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tilbringe natten på hotell, tanten min insisterer på å betale :) (bryllupsgave) Så til uka skal vi rundt og kikke, begynner å bli på tide å få bestilt... :roll: Skjønner poenget med at man er sliten etter festen etc, men desto bedre å slippe å dra hjem og istedet slappe av i litt luksus tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde først tenkt å ikke sove på hotell. Men så ombestemte vi oss, for det er et hotell rett over gata fra der vi skal ha festen. Det betyr at vi slipper å reise for å komme oss hjem (stedet hvor vi skal ha festen er 1/2 hjemmefra med bil), og at vi på søndag kan ta en titt innom lokalet uten å måtte reise ut dit igjen på søndagen. Dessuten tror jeg at vi risikerer å ha huset fullt av folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt brudesuite på Edvard Grieg Suitell i Bergen. Skal betale kr 1690. Vi kommer mest sannsynlig til å ha festen der også. Da blir det jo veldig praktisk. Kommer uansett til å bli deilig å være litt for seg selv den nattebn og litt ut på neste dag. Vi kommer til å ha overnattingsgjester hjemme, så da er det greiest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overnattet i en av juniorsuitene på hotell bastionen i oslo sentrum. Hotellet var kjempefint og det var utrolig deiligt å kle av seg, legge seg i en drøm av en seng og spise frukt og drikke hvitvin - så litt på tv også før vi sovna, noe annet hadde vi rett og slett ikke ork til :ler:

Dagen etter hadde vi ikke utsjekk før kl 15, timene fra vi våknet til vi dro, brukte vi til avslapping i boblebadet, frokost på senga og enda mer avslapping!

Ville faktisk ikke vært foruten den deilige opplevelsen det var å overnatte på hotell etter festen!!! Men det er nå min mening.

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bodd sammen før, og som noen nevner - hadde vært helt topp å overnattet i vår nye leilighet! Men leiligheten er i Bergen, mens vi skal gifte oss i en bygd et par timer derfra, så det blir uaktuelt. Hjemme hos mamma og pappa er jo heller ikke så gøy... Men vi er så heldige at vi skal ha festen på et hotell, og de gir brudeparet suite inkludert i prisen... Så da overnatter vi selvsagt der!

Kan jo være koselig å spise frokost med de tilreisende, ja! Hvis man orker opp så tidlig, da... Tror vi kommer til å være ganske trøtte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være koselig å spise frokost med de tilreisende, ja! Hvis man orker opp så tidlig, da... Tror vi kommer til å være ganske trøtte...

Jeg er kjempeglad for at vi gjorde det - da det forlenget bryllupsfølelsen med glade og fornøyde gjester og masse koselige tilbakemeldinger om festen dagen før. Og brudeparet er fortsatt midtpunktet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Engel, ikke pålogget

Vi har snakket om å droppe den hotellnatta etter bryllupet, med mindre det blir sånn at vi reiser opp til et hotell ved gardermoen og sover der for så å reise rett på bryllupsreise. Flere av våre gifte venner har både vært missfornøyd med brudesuitene og angret på at de brukte så mye penger på de få timene de var der. Det ble mer styr enn kos. Men det er jo avhengig av når man kommer dit, hvor sliten man er osv. Men å sove med masse familie på naborommene kunne jeg ikke tenke meg, så skal vi sove hjemme så er forutsetningen at vi er alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal sove på hotell, ja. Suite skal vi også ha!

Min tilkommende reise masse i jobben, og sover masse på hotell, så han ville gjerne vi skulle ha litt ekstra luxus, så det unner vi oss.

Er ca fem minutter mellom selskapslokalet og hotellet i bil, så det er helt greit.

GLEDER MEG!!!!

Emma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell. Fikk ikke så mye valg, jeg. Min kjære var oppsatt på dette og jeg synes det er greit å nyte en juniorsuite once in a lifetime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal tilbringe natta på en hytte... I Finland faktisk. Men det er boblebad og peis og slik der da. Tror ikke vi hadde gjort det dersom det var utedo og ikke vann og elektrisitet eller noe. :ler: Det er svigers sin hytte, så vi betaler ingenting. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...