Miel Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg finner ikke igjen den hårfjerningsvoksen jeg vanligvis bruker, så jeg kjøpte en pakke med ferdige strips fra Veet. Funker greit nok, men det er jo mange flere strips enn sånne våtservietter til å fjerne voks fra huden med. Og hvordan i helvete får jeg vekk voksen når jeg ikke har de serviettene?! Den løser seg ikke i vann, verken varmt eller kaldt, og blir bare enda seigere når jeg prøver å skrubbe med såpe. Jeg har forsøkt vannfast sminkefjerner, plasterfjerner og neglelakkfjerner, og når alt dette kombineres forsvinner jo voksen etter hvert, men huden er ikke så begeistret... Dette her kjøper jeg i hvert fall aldri igjen.
Nilma Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Olje! Nærmest uansett hva slags, funker supert.
Miel Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 Pussig at ikke sminkefjerneren tar det da, ettersom den er oljebasert...
Nilma Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Pussig at ikke sminkefjerneren tar det da, ettersom den er oljebasert...Vet ikke om det kan være noe annet i den som ødelegger virkningen av oljen? :klø: Jeg har brukt alt fra vanlig matolje til massasjeolje, og det virker hver gang (men normalt sett holder det jo med de serviettene som er med, det er jo ikke som om man trenger en serviett pr. strips ).
Miel Skrevet 3. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2008 Neglelakkfjerneren er også fettløselig når jeg tenker meg om, så den burde i teorien ta knekken på voksen - og det gjør den forsåvidt, etter iherdig skrubbing, men det svir jo som bare det. Det var vel derfor det ikke falt meg inn å tenke på olje, ettersom jeg allerede hadde prøvd to ting som er, eller burde være, fettløselige. Jaja. Skal prøve olje. Takk for tips. (Jeg bruker ikke mer enn 1-2 strips per gang, så når det bare er fire våtservietter blir det litt lite.)
Nilma Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 (Jeg bruker ikke mer enn 1-2 strips per gang, så når det bare er fire våtservietter blir det litt lite.)Aha, da skjønner jeg! Lykke til med fjerning!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Du bruker "baksiden" av stripsene og trykker den mot voksrestene. Da forsvinner voksen fra min hud i allefall
LillAmalie Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 er dette for leggene? ER DET BRA? gjør det vondt?
LillAmalie Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 jeg er foresten gravid, har det noe å si. tenkte å prøve veet strips til leggene, jeg har ømfintelig hud ..
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Jeg bruker ansiktsstripsene til Veet, og da bruker jeg bare en strips hver gang. Det følger vel med 4 servietter, så det holder ikke lenge. Men jeg bruker olje uansett - spiller nesten ingen rolle hva slags, det går bort med alle typer, men jeg foretrekker hvetekimolje fordi det også er bra for huden (fås i helsekost). Min erfaring er at voksen faktisk går lettere bort med olje enn med serviettene, og oljen er lettere å få bort enn den ekle oljen som er på serviettene også.
Hilde Christina Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Prøv Veets varmvoks, den er mye bedre enn stripsene og vannløselig.
LillAmalie Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 Prøv Veets varmvoks, den er mye bedre enn stripsene og vannløselig. gjør det vondt å dra av på leggene?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 jeg bruker alltid babyolje og så synes jeg ikke at voksen blir varm nok når jeg varmer den mellom hendene, så koker alltid opp en gryte med vann, og varmer det på den slik at voksen blir helt flytene. klarer tom å ta brasiliansk på meg selv på den måten
LillAmalie Skrevet 13. juni 2009 #14 Skrevet 13. juni 2009 men gjør det veldig vondt? ha er verst? varmvoks eller voksstrips?
Gjest Grafica Skrevet 13. juni 2009 #15 Skrevet 13. juni 2009 LillAmalie, du røsker av alle hårene på det hudområdet. JA selvfølgelig gjør det vondt. Spørsmålet er om DU synes det blir for vondt, og det vet du ikke får du prøver.
LillAmalie Skrevet 13. juni 2009 #16 Skrevet 13. juni 2009 LillAmalie, du røsker av alle hårene på det hudområdet. JA selvfølgelig gjør det vondt. Spørsmålet er om DU synes det blir for vondt, og det vet du ikke får du prøver. haha jeg er en pingle, men jeg skal må bare teste. Men den Veet waxstrips til bikini og under armene, kan man ta brasillian med denne?
LillAmalie Skrevet 13. juni 2009 #17 Skrevet 13. juni 2009 Den `Veet waxstrips til bikini og under armene`, kan man ta brasillian med denne?
En som vet Skrevet 14. juni 2009 #19 Skrevet 14. juni 2009 LillAmalie: Om du har omfintlig hud ville jeg IKKE anbefalt å bruke voks du får kjøpt i butikken. Da ville jeg heller gått til en salong og få det gjort. Huden din kommer nok uansett til å bli litt irritert, men mye mindre om du får profesjonelle til å gjøre det. Mindre vondt gjør det også etter min erfaring Tenk deg godt om om du vurderer brazilian for det gjør utrooolig vondt. Leggene og bikinilinjen er en ting, brazilian er en helt annen. Kjedelig å betale mye for noe du kanskje ikke orker å fullføre! Og for all del: IKKE ta brazilian på deg selv!!
LillAmalie Skrevet 14. juni 2009 #20 Skrevet 14. juni 2009 LillAmalie: Om du har omfintlig hud ville jeg IKKE anbefalt å bruke voks du får kjøpt i butikken. Da ville jeg heller gått til en salong og få det gjort. Huden din kommer nok uansett til å bli litt irritert, men mye mindre om du får profesjonelle til å gjøre det. Mindre vondt gjør det også etter min erfaring Tenk deg godt om om du vurderer brazilian for det gjør utrooolig vondt. Leggene og bikinilinjen er en ting, brazilian er en helt annen. Kjedelig å betale mye for noe du kanskje ikke orker å fullføre! Og for all del: IKKE ta brazilian på deg selv!! det høres helt for j* vondt ut. men ønsker jo slutt resultatet da. hvor ofte må man til salong, og hvor mye koster det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå