Gå til innhold

Hvor mye får dere i sponsing?

Skorpion72

Anbefalte innlegg

Både min mor og mine kommende svigers har sagt at de skal sponse litt til bryllupet, men de har jo ikke sagt hvor mye.

Synes ikke det er riktig å gå og spørre hvor mye de har tenkt å gi oss.

Hvor mye får dere andre, og har noen av dere spurt foreldrene og svigers hvor mye dere får.

forvirra.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får 30 000 av hver familie. Resten betaler vi selv. Regner med at bryllupet (med reise og kjole) kommer på ca 90-100 tusen. Får da dekt 60 000 av våre foreldre icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi får ca. 15 000 fra hver familie. Det er mer enn nok og vi forventet overhode ikke at de skulle sponse oss....de sa at de ønsket det. Resten skal gå på vår kappe.

8 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problem. De har sagt de skal hjelpe oss, men ikke hvor mye. Problemet er jo at utgiftene allerede har begynt å løpe, for det meste betales jo en stund før bryllupet. Og det er ikke lett å spørre.

Mamma og pappa betaler for alt mitt utstyr(leid kjole pluss tilbehør), pappa reiser mye med jobben, så på loftet står det meste av orginalsprit vi skal ha. Pluss at de har laga litt "hjemkok". Det er vi veldig takknemllig for! Vi fant nemlig drømmehuset for en stund siden, og måtte bare kjøpe det. Så nå må vi nok låne det vi skal bruke til bryllupet. (jeg er student, så vi klarer ikke legge opp nok penger til da) Men vi synes det er verd det!

Svigersan derimot er et lite problem. Moren er nemlig død, og faren har funnet seg en ny dame som holder veldig godt fast i pengeboka hannes. Og han har ikke akkurat dårlig råd, heller! Det er ikke slik at vi forventer at de skal betale hele kalaset, men min kjære (og søskene) sier at hadde moren levd, ville hun krevd å få betale resten, det ville ikke vært snakk om at vi skulle låne penger. Så nå begynner det desverre å bygge seg opp en konflikt mellom søskene og faren og dama... Vi har bare sagt at de får holde oss utenfor, vi blir glad for uansett det vi får.

Så dette med penger begynner å bli en kinkig situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt til å betale hele selskapet selv, men mora mi ga oss 10 000 kr. icon_smile.gif Så betaler vi resten selv. Bryllupet kommer på ca 46 00012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjorde en liten vri på dette med å spørre om penger.

Vi har hele tiden gjort det klart for foreldrene våre at det ikke forventes økonomisk støtte fra de. Det må gjøres ene og alene for at de ønsker det selv.

De har hele tiden sagt at vi kom til å bli sponset, men ikke med hvor mye. Derfor inviterte vi (i god tid) begge foreldrene til felles "bryllupsplanleggingsmiddag".

For oss var det slik at det stedet vi ønsket var forholdsvis dyrt og da avhenger det litt av hva vi kunne forvente i støtte om vi hadde råd til å ha det der eller ikke.

Vi sa klart i fra på forhånd hva som ville bli "tema" for kvelden slik at de var forberedt og kanskje hadde snakket om dette seg i mellom på forhånd. (vi ville ikke at noen skulle bli "tatt på senga" og føle seg tvunget til å støtte med mer enn lommeboka tilsier)

Ut på kvelden hadde vi diskutert for og i mot forskjellig steder. Både rimeligere og dyrere enn det vi ønsket mest og alle var enig at det stedet vi ønsket virket veldig bra.

Foreldrene våre ble enige om at de delte selskapslokale, mat og drikke (alt betales til på en regning) og de visste hva prisen ville komme opp i på forhånd. (Antall gjester etc) Dette utgjorde for vår del ca. 50 000,- totalt, og vi sitter og kan konsentrere oss om alle de andre utgiftene. (ca. 30 000,-)

Vi er i hvertfall kjempefornøyde! icon_smile.gif

Husk at et SMIL smitter!

- Ayla icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Ayla den 2002-04-12 10:54 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi bestemte oss for å gifte oss hadde vi planlagt å stå for alt sammen selv. Noe vi også fortalte våre foreldre. Men når man får tilbud om hjelp så er jo det bare hyggelig. icon_smile.gif

Vi blir sponset med 15.000 tilsammen og regner med å bruke ca30.000 i tillegg. Men da har vi ikke tatt oss råd til noen flott bryllupsreise - foreløpig i allefall icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene våre deler 50/50 på hele bryllupsfesten. Festen skal vi ha på hotell med 40 middagsgjester og 10 kaffegjester.

Resten sa vi at vi skulle betale selv (klær, blomster, fotograf), men de synes jo egentlig ikke det var nødvendig heller, så vi får se hvor mye/lite det blir å betale for oss til slutt.

Vi er heldige vi! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower

Vi forventet heller ikke noe støtte, men siden vi etterhvert fant ut at vi så gjerne ville feire festen på en restaurant måtte vi bare stille de konkrete spørsmål. Vi innledet med å si at vi ikke forventet noe støtte, men at dette var noe vi måtte få avklart nå mht. hvor vi skulle ha festen og mye VI skulle spare. Begge foreldreparene ville bidra, og tok det slett ikke ille opp at vi spurte de konkret, men hadde viste stor forståelse, og det er vi veldig takknemlig for. I samme stund måtte vi spørre omtrent hvor mye, og det overraskende var at begge parene hadde forestilt seg omtrent like mye, dvs. 10 000 kr hveruten at vi ga noen føringer. Dvs. at på oss faller det ca. 80.000 å spare, noe vi faktisk klarer på 10 måneder til tross for at jeg er student!! Og jeg har allerede oppfylt min bit:)

Vi gifter oss 6.juli!

Sunflower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet vi kommer til å bli sponset, selv om vi helst vil klare å betale alt selv.

Vet ikke hvor mye vi får, har nemlig ikke fortalt noen om bryllupsplanene enda.. icon_smile.gif

Men ut i fra det broren til samboren min fikk, og sånn jeg kjenner moren min tenker jeg at vi får ca 30 000. Regner med å spare 40-50 000 selv. Uten bryllupsreise. Budsjetterer med 70-80 000 nå, men kommer til å tilpasse bryllupet etter hva vi har råd til.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er så heldige at vi blir sponset. De har ikke bestemt en gitt sum, men har blitt enige om hvem som skal betale hva.

Mamma og pappa og svigers skal dele alle disse utgiftene mellom seg. vi tar vare på regninger også deler de dem i to etterpå.

De betaler; lokalet, maten og alkoholen til middagen, blomster til kirke og lokale.

Pappa har dessuten betalt over halvparten av kjolen min : )

vi selv står for alkohol til vennefesten, antrekk til brudgom, antagelig innvitasjoner osv og bryllupsreisen selvfølgelig.

Må legge til at endel av utgiftene slipper vi billig unnna.

En kamerat av oss er fotograf og gir oss denne tjenesten i gave. Han skal ta bildene våre, fremkalle dem osv.

Brudebilen blir svigers gamle mercedes.

Sminke og frisør på dagen er en gave fra to venninner ( skal betale prøvetime selv ).

Helt sikkert mange andre utgifter men vi betaler litt selv og får litt hjelp.

Og vi er veldig takknemmelige

glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig regnet med å betale det meste selv (foreldrene våre hadde gitt beskjed om at de betalte for bryllupsfesten), men etter en stund røpet de at hovedgaven fra dem ville være at de betalte ALT utenom bryllupsreisen!

Sååå happy for det icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi var veldig heldige iom. at foreldrene mine faktisk betalte nesten alt som hadde med selve bryllupsdagen å gjøre (inkl. kjole til meg).Dette kom på ca. 90.000 da vi hadde mange gjester, fri bar etc. (men hadde det ikke på hotell, og sparte mye på det). Dette var noe de ønsket selv, og vi spurte aldri om å bli sponset. Jeg ville at dette skulle være noe de gjorde fordi de ville. Nettopp derfor tror jeg de syntes det var artig å bidra. Det hører med til historien at jeg bare har en bror (og det er ikke utsikter til noe bryllup der på leeeenge), så de visste vel at de ikke måtte punge ut flere ganger i nærmeste framtid. Vi betalte selv for bryllupsreise, fotograf og andre småting så alt i alt kom vel våre egne utgifter opp i 40.000 også. Svigerforeldrene mine betalte også en del, og hjalp oss i tillegg masse med andre ting. Synes forøvrig det var en god ide å invitere til planleggingsmiddag hvor man diskuterer litt mht. økonomi etc. Da får man klarlagt ting på en fin måte, og vet hva man har å forhode seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får 20 000 fra mine foreldre, og ca 15 000 fra hans. Er svært godt fornøyd med det. Hadde nok utsatt bryllupet noen år om vi ikke hadde fått hjelp, for vi ville ikke ta opp lån for å gifte oss. Sponser ca 35 000 selv. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi er kjempeheldige. Jeg har enormt snille foreldre og de sponser oss med 100.000. Jeg ble helt sjokkert når de sa det til oss. I tillegg får vi 20.000 av svigers så vi sitter godt i det. Regner faktisk med å ha igjen litt penger etter bryllupet. Utrolig deilig å slippe å tenke på noen av utgiftene. I tillegg får vi brudgom og forlover sitt antrekk gratis, da vi har litt kontakter. Regner med å bruk ca 80-90.000 på bryllup og bryllupsreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldige dere er !!! Vi må betale alt selv, men vi har mange kontakter, så vi kan spare penger både på mat og drikke.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi får 15000,- av hvert foreldrepar + kjole og overnatting. Dette fordi søsknene mine som har giftet seg før meg også fikk 15000,- .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg blir litt matt.... Det er mye penger foreldrene deres skal ut med! Men de har jo tilbudt seg selv, så de står det vel av.

Vi løste det også med en planleggingshelg, iom at foreldrene våre bor på hver sin kant av landet. Da spørsmålet om beløp dukket opp, ble de enige om at de ville være med på å betale mottagelse og middag på restaurant om kvelden: mat, drikke og lokaler. Så regnet vi ut hvor mye det kom på og delte på 3. Tilsammen ble det 14.000,- foreldrene vår dekket.(Vi giftet oss i utlandet, med 30 gjester til middag og 37 til mottagelse, så det er ikke så dyrt som tilsvarende her hjemme.) Vi fikk vårt drømmebryllup! Det er utrolig mange penger å spare på å gifte seg i utlandet, akkurat når det gjelder mat og drikke.

Ellers betalte vi resten selv; klær, frisør, invitasjoner, takkekort osv. osv. (Som en kuriositet kan jeg fortelle at jeg betalt 160,- for frisøren, som holdt på i 2,5 timer, inklusiv prøvetime og 200,- for brudebuketten!!! PENGER Å SPARE!!!)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor bli matt når de fleste her skriver at de faktisk ikke ventet at foreldrene skulle stille opp.

I vårt tilfelle er det pga familen og foreldre våre at vi har bryllup her hjemme. Hadde det vært opp til oss hadde vi reist vekk og giftet oss i en Kirke i utlandet heller.

Så dersom foreldrene vil dele litt med seg og ikke har problemer med det er jo det kjempeflott.

Honør til dem som har spart selv, men man kan ikke sammenlikne heller.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...